• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beveiliginscertificaat voor wifihotspots

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

keurmeister

Ik wil wifihotspots op mijn S4 mini van Samsung installeren. Dit wordt volgens Ziggo mogelijk na het installeren van een beveilingscertificaat op je telefoon. Zodra ik dat certificaat installeer wordt er om een beveiligingscode gevraagd die je zelf kunt ingeven. Op zich allemaal geen probleem todat je de telefoon echt gaat gebruiken.

Wordt ik gebeld dan moet ik eerst de pincode intoetsen alvorens ik de beller kan antwoorden. Wil ik een app openen dan moet ik weer eerst een pincode ingeven. het gaat allemaal om de pincode die het certificaat eist om hotspots te kunnen installeren. Mijn telefoon is op deze manier in zijn geheel niet meer functioneel.

Wil ik die pincode weghalen dan gaat dat niet alle opties voor het verwijderen van de pincode zijn geblokkeerd. Er rest mij niets anders dan de telefoon in de fabrieksinstellingen te plaatsen. :no::no:

Waarom gebeurd dit allemaal? Het kan toch niet zo zijn dat een beveiliginscertificaat het functioneren van de telefoon beinvloed?

Wie heeft een oplossing voor dit probleem? Zijn er ook andere mogelijkheden om wifispots aan het draaien te krijgen op mijn S4 mini van Samsung?

Wie helpt me verder? Krijg ook al geen reactie van de klantenservice. Daar staan ze met de mond vol tanden omdat ze geen antwoord hebben. :giveup:

:sad::sad:
 
Een patroon of pin is verplicht als er gebruik wordt gemaakt van de beveiligde opslag. Overigens ben je niet verplicht het certificaat te installeren, alleen is het dan theoretisch mogelijk dat iemand een WifiSpot nabootst.
 
En als je nu het toestel wil verkopen.
Hoe kom je dan van die schermbeveiliging af zonder het toestel naar fabrieksinstellingen terug te zetten!
Verwijderen van het certificaat helpt niet.
 
Dit is niet echt een "Ziggo vraag", maar meer een Android vraag. Even zoeken via google bracht me bij meerdere van deze problemen, meestal door instellingen die gewijzigd waren na het installeren van een certificaat.
Zie bijvoorbeeld dit topic op een android forum. Zo te zien kun je dat wel uitzetten of ongedaan maken in de instellingen. (Certificaat wissen en daarna referenties wissen) Maar denk dat je beter (als dit niet werkt) de vraag daar kunt stellen.
 
En als je nu het toestel wil verkopen.
Hoe kom je dan van die schermbeveiliging af zonder het toestel naar fabrieksinstellingen terug te zetten!

Als je het toestel wilt verkopen wil je hem doorgaans juist terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Maar het klopt dat die schermbeveiliging van Android je tot wanhoop kan drijven. Mijn zus had de beveiliging op "patroon" gezet. Toen dat haar niet beviel wilde ze terug naar 'Pincode". Zelfs dat kreeg ze niet voor elkaar. Ale relevante menus bleven 'grijs'. De verkoper kon er ook niets mee en uiteindelijk heeft ze hem ook weer naar fabrieksinstellingen terug gezet.

Dus ook zonder die certificaten kan de schermbeveiliging ellende zijn. Maar zonder beveiliging zou ik ook niet willen, dus is het volgens mij gewoon goed dat er een pincode op zit. :mrgreen:
 
Dit is niet echt een "Ziggo vraag", maar meer een Android vraag. Even zoeken via google bracht me bij meerdere van deze problemen, meestal door instellingen die gewijzigd waren na het installeren van een certificaat.
Zie bijvoorbeeld dit topic op een android forum. Zo te zien kun je dat wel uitzetten of ongedaan maken in de instellingen. (Certificaat wissen en daarna referenties wissen) Maar denk dat je beter (als dit niet werkt) de vraag daar kunt stellen.

Ik heb het topic bekeken en die aanwijzigingen gevolgd. Ook dit is voor mij niet de oplossing. Ik heb uiteindelijk maar de telefoon naar fabrieksinstellingen gezet en daarmee was het probleem opgelost. Ik moet nu helaas wel alles opnieuw instaleren op mijn telefoon het zij dan maar zo.

Maar op welke wijze kan ik dan gebruik maken van wifispots zonder dat die eigenwijze beveiliging op mijn telefoon komt te staan?

Wie kan me daar mee opweg helpen?
 
Dit is niet echt een "Ziggo vraag", maar meer een Android vraag. Even zoeken via google bracht me bij meerdere van deze problemen, meestal door instellingen die gewijzigd waren na het installeren van een certificaat.
Zie bijvoorbeeld dit topic op een android forum. Zo te zien kun je dat wel uitzetten of ongedaan maken in de instellingen. (Certificaat wissen en daarna referenties wissen) Maar denk dat je beter (als dit niet werkt) de vraag daar kunt stellen.

Ik vind dit een vreemd antwoord.:sad:
Je zegt toch ook niet als mensen problemen hebben met een ..... modem dat dit een ..... vraag is. En dat je daarvoor op het ..... forum moet zijn.

Maar goed op dat android forum had ik al gekeken alleen niet goed gekeken.:oops:
Alleen het werkt niet.

Dat je alleen gebruik kan maken van Ziggo WIFIspots als je het beveilingscertificaat van Ziggo installeert best. Maar er moet toch een manier zijn om dit te herstellen op een normale manier zonder naar fabrieksinstellingen te gaan.

Daarom stelde ik de vraag hier omdat Ziggo iets installeert.
En iemand misschien weet wat er dan moet worden verwijderd.
 
Daarom stelde ik de vraag hier omdat Ziggo iets installeert.
En iemand misschien weet wat er dan moet worden verwijderd.

Toen Ziggo de WifiSpots een jaar geleden introduceerde, schreeuwde iedereen moord en brand omdat Ziggo geen certificaten gebruikte. Ook toen kon je certificaten gebruiken, maar alleen op Apple producten gebeurde dat, voor andere platformen werd de installatie niet eens uitgelegd.

Nu ze certificaten gebruiken die makkelijker te installeren zijn, geeft Ziggo wel een instructie hoe je ze kunt installeren. Volgens mij is dat nog steeds optioneel, maar in mijn opinie moet je altijd gebruik willen maken van de certificaten om de inlog te beveiligen.
 
Ik vind dit een vreemd antwoord.:sad:
Je zegt toch ook niet als mensen problemen hebben met een ..... modem dat dit een ..... vraag is. En dat je daarvoor op het ..... forum moet zijn.

Dit is blijkbaar een typisch Android probleem, het komt veel vaker voor en heeft niets met ziggo te maken, maar blijkbaar met de manier hoe Android telefoons met certificaten omgaan. Er zal daarom veel meer kennis zijn op een forum waar alleen maar android gebruikers zitten, vandaar mijn tip.

Een certificaat is niet iets specifieks van ziggo, en hoe een bepaald merk telefoon daar mee omgaat kan ziggo niet beïnvloeden. Mijn tablet en smartphone gaan niet ineens om wachtwoorden vragen na installeren wifispots, dus is het blijkbaar iets specifieks van Samsung wat je misschien wel kunt uitzetten, maar dat weet ik niet :wink:
 
Dit is blijkbaar een typisch Android probleem, het komt veel vaker voor en heeft niets met ziggo te maken, maar blijkbaar met de manier hoe Android telefoons met certificaten omgaan. Er zal daarom veel meer kennis zijn op een forum waar alleen maar android gebruikers zitten, vandaar mijn tip.

Een certificaat is niet iets specifieks van ziggo, en hoe een bepaald merk telefoon daar mee omgaat kan ziggo niet beïnvloeden. Mijn tablet en smartphone gaan niet ineens om wachtwoorden vragen na installeren wifispots, dus is het blijkbaar iets specifieks van Samsung wat je misschien wel kunt uitzetten, maar dat weet ik niet :wink:

:thumb up: OK, verkeerde richting gedacht.:oops:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan