Ander modem aanvragen i.v.m. defect

Nou via messenger contact gezoch.. pfff word nogal moeilijk gedaan. Blijkbaar is het onmogelijk dat een aan/uit knop toch wel keer kapot kan gaan want moet vooral de laatste tijd vaker de boel resetten. Moet er ineens een monteur komen kijken naar dat ding wat al 7 jaar nonstop aan staat. Nou als zo moet dan is kans groot dat Ziggo er weer een klant verliest.
Als je een modem van 7 jaar oud hebt dan wordt dit volgens mij al standaard vervangen door Ziggo omdat het gewoon te oud is. Dat heb ik al 2 maal meegemaakt zolang als ik bij Ziggo zit. Daar is geen monteur voor nodig. Maar misschien wordt het AOP ook wel vervangen als dit al 7 jaar oud is om problemen voor te zijn.
 
Naast 1200 is er ook nog een ander nummer:
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten
En aangezien ik een mobiel abonnement met onbeperkt bellen heb (ik bel namelijk nogal veel) betaal ik daar niets extra's voor.
Ik heb geen onbeperkt mobiel abo.

Maar nu bedenk ik me... ik heb 'toevallig' wel een klein abo bij Vodafone.
Is de helpdesk van Ziggo TV/Internet ook (gratis) te bereiken via 1200 op de mobiel van Vodafone ?
Of is dat dan alleen voor de mobiele telefonie afdeling ?

(maar goed, dan moet je dus wel bij Vodafone zitten met je mobiele abo)

Weer wat meer on-topic:

Bij mij is vijf jaar geleden mijn Ubee vervangen voor de witte Connectbox.
En twee jaar geleden de Connectbox nogmaals vervangen wegens wat connectie problemen.
Toen is er ook een nieuw AOP gezet (en uiteindelijk de kabel voor in de straat vervangen).
Dit jaar kreeg ik ongevraagd een nieuwe Connectbox Giga toegestuurd.
In de brief (die nota-bene DAARNA kwam: "wij gaan u een nieuwe modem sturen") stond ook dat er een gratis monteur kon komen voor installatie (installatie-garantie). Voor mij was dat niet nodig maar ik kan me wel voorstellen dat een AOP van 7 jaar oud wel vervangen zal worden (tegenwoordig door zo'n smalle witte opbouw, ik heb nog de wat grotere vierkante).
 
Wil graag een ander modem bij Ziggo aanvragen want huidige aan/uit knop die reageert niet goed meer dus onverwacht kunnen we niks meer. Waar kan ik meteen goed terecht. Word gek van telefoon nummer wat bakken met geld kost en schiet er niks mee op.
"Onverwachts kunnen we niks meer" ... je kan toch gewoon de stekker van het modem er even uit trekken, in plaats van de aan en uitknop te gebruiken ? Het is niet dat je nu wekenlang zonder internet zou zitten, nu alleen je aan en uitknop het even niet meer doet. Wat reageert er dan eigenlijk precies niet meer goed aan je aan en uitknop ?
 
Ik heb geen onbeperkt mobiel abo.

Maar nu bedenk ik me... ik heb 'toevallig' wel een klein abo bij vodafone.
Is de helpdesk van Ziggo TV/Internet ook (gratis) te bereiken via 1200 op de mobiel van Vodafone ?
Of is dat dan alleen voor de mobiele telefonie afdeling ?

(maar goed, dan moet je dus wel bij Vodafone zitten met je mobiele abo)
Zojuist even geprobeerd (ik heb ook geen vast bellen van Ziggo maar wel een Vodafone abonnement. En bij 1200 kan ik kiezen voor mobiele diensten van Vodafone (keuze 1) of vaste diensten van Ziggo (keuze 2). Dus 1200 moet je ook kunnen gebruiken.
 
Zojuist even geprobeerd (ik heb ook geen vast bellen van Ziggo maar wel een Vodafone abonnement. En bij 1200 kan ik kiezen voor mobiele diensten van Vodafone (keuze 1) of vaste diensten van Ziggo (keuze 2). Dus 1200 moet je ook kunnen gebruiken.
:6
 
"Onverwachts kunnen we niks meer" ... je kan toch gewoon de stekker van het modem er even uit trekken, in plaats van de aan en uitknop te gebruiken ? Het is niet dat je nu wekenlang zonder internet zou zitten, nu alleen je aan en uitknop het even niet meer doet. Wat reageert er dan eigenlijk precies niet meer goed aan je aan en uitknop ?
Met een aan/uit knop kan heel veel mis zijn. Zo kan deze niet meer uit gaan, niet meer aan gaan of juist uitvallen terwijl deze aan staat. Omdat TS aangeeft onverwachts niets meer te kunnen neem ik aan dat de aan/uit knop spontaan uit viel terwijl deze aan stond.
Maar bij een modem van 7 jaar oud kan er nog iets anders aan de hand zijn. Ziggo leverde namelijk in die tijd netvoedingen erbij die na een paar jaar niet helemaal goed meer werkten. En vervolgens kreeg je allerlei 'onverklaarbare' verstoringen. Ik heb dit zelf ook een paar maal meegemaakt. Als je dan zelf even een 12V/2A voeding eraan hing werkte alles weer perfect tot Ziggo een nieuwe voeding (of nieuwe apparaat incl. voeding) gestuurd had.
 
Als je een modem van 7 jaar oud hebt dan wordt dit volgens mij al standaard vervangen door Ziggo omdat het gewoon te oud is. Dat heb ik al 2 maal meegemaakt zolang als ik bij Ziggo zit. Daar is geen monteur voor nodig. Maar misschien wordt het AOP ook wel vervangen als dit al 7 jaar oud is om problemen voor te zijn.
Blijkbaar is het toch niet helemaal standaard zo, want mijn modem is al 12 jaar oud en m'n AOP nog ouder. Is nog een 2-gats AOP, voorzien van een opdruksplitter met uitgangen, radio, tv en internet. Functioneert nog voor honderd procent en heb derhalve hoegenaamd geen behoefte tot vervanging. Fix niks als er niks te fixen valt!
 
Psies 7 jaar is onder normale omstandigheden helemaal niet zo oud. Tís dat ze nu met de giganet uitrol bezig zijn en dat zal de reden zijn dat modems sneller vervangen worden.
 
Blijkbaar is het toch niet helemaal standaard zo, want mijn modem is al 12 jaar oud en m'n AOP nog ouder. Is nog een 2-gats AOP, voorzien van een opdruksplitter met uitgangen, radio, tv en internet. Functioneert nog voor honderd procent en heb derhalve hoegenaamd geen behoefte tot vervanging. Fix niks als er niks te fixen valt!
Ik had misschien beter het volgende kunnen schrijven:

Als je een modem van 7 jaar oud hebt dan wordt dit volgens mij bij klachten al standaard vervangen door Ziggo omdat het gewoon te oud is.

Ik had namelijk wel problemen. En toen was de eerste stap het modem vervangen. En dan vervang je dus het modem, de netvoeding en kabels die je er bij krijgt. Een van die zaken heeft het probleem opgelost.
 
Blijkbaar is het toch niet helemaal standaard zo, want mijn modem is al 12 jaar oud en m'n AOP nog ouder. Is nog een 2-gats AOP, voorzien van een opdruksplitter met uitgangen, radio, tv en internet. Functioneert nog voor honderd procent en heb derhalve hoegenaamd geen behoefte tot vervanging. Fix niks als er niks te fixen valt!
De Boer. Laat dat spul vervangen. Je modem staat mogelijk in masking.
Aop heeft last van 4g instraling.
En bij toekomstige frequentie wijzigingen krijg je alsnog last.
Ff fris spul in je meterkast..wie wil dat nu niet!
 
Terug
Bovenaan