Er zijn een aantal zenders die ook bij Odido alleen HD kunnen zijn.
192TV, Slam, 100%NL, Stingray zenders, NDR, Tageschau, NPO Nieuws en Politiek, Horse & Country, Family7 worden alleen als HD feed aangeleverd bij de providers.
Ik kan me niet voorstellen dat deze weer worden terug gezet naar SD.
Bij Ziggo is alleen het niche buitenlandpakket met Hindu en Turkse zenders nog SD.
Delta loopt op KPN 7 a 8 zenders achter. 10 zenders die Delta nog in SD doorgeeft worden bij Delta “gewoon” als HD feed aangeleverd: 2M, Mediaset Italia, Storyzoo & Friends, SAT 1, ProSieben, VOX, NTV, France3, Bloomberg, CNBC
Eerder leerden we al van de provider SKV dat al deze zenders zonder extra kosten naar HD kunnen.
Het enige dat kan spelen zijn kosten van opslag etc.