Ziggo wil vanaf 2025 internet aanbieden met hogere snelheden door Docsis 4.0

Kan bij mij ook glasvezel aansluiting aan laten leggen. Zonder verplichting tot abonnement.
Ben wel tevreden over Ziggo, is het denkbaar dat ziggo in de toekomst ook van reeds aangelegd glasvezel net gebruik gaat maken.
 
Kan bij mij ook glasvezel aansluiting aan laten leggen. Zonder verplichting tot abonnement.
Ben wel tevreden over Ziggo, is het denkbaar dat ziggo in de toekomst ook van reeds aangelegd glasvezel net gebruik gaat maken.

Alles kan, als ze ooit helemaal ALL-IP gaan misschien. Maar ja wat is dan nog het voordeel van Ziggo vraag ik me af. DVB-C over glas kan ook hoor maar dan moet de netwerk operator ook willen meewerken, dat is dus lastig via een andermans glasvezel netwerk.
 
KEK

Ziggo internet uploadsnelheid houdt gemoederen van klanten bezig​

De uploadsnelheid die Ziggo bij internetabonnementen levert moet omhoog. Dat vindt tenminste een deel van de klanten van het kabelbedrijf.
Ik haak af, het zijn zeikers die het willen
 
LOLOL how to max out ziggo upload je krijgt 2 upstream service flows en hij ziet vpn en normale verkeerd als gescheiden op hetzelfde moment is dus 2x 100mbps beschikbaar
Telefoon via windscribe vpb verbonden met NL locatie op beide testen via pc/laptop dan wel een oude maar kijk dit op hetzelfdemoment uitgevoerd






-----


upload1.jpg



upload 2.jpg
 
Dan nog even een update...
Inmiddels is er in Haarlem een "reclame oorlog" gaande tussen Ziggo en de "glasboeren"(zijnde KPN, Odido, en Open Dutch Fiber namens Caiway en Delta.
Het gaat in Haarlem (voormalig UPC gebied) om 79,630 huishoudens.
Ziggo heeft in Haarlem dus heel veel te verliezen.
Veel Abri's zijn dus gevuld met de reclame van Ziggo en dat ziet er zo uit:

Ziggo Reclame.jpg


En let op hè... links in de onderhoek.
Dan moet je wel een 2-jarig contract afsluiten.
En dan mocht ik vorige week de "gelukkige" ontvanger zijn van een telefoontje van de klantenservice van Ziggo.
Hebben ze nog nooit gedaan maar ik denk dat dit komt omdat de KPN een verzoek bij mijn gemeente heeft neergelegd om glasvezel te mogen aanleggen.
Maar de spreekwoordelijke aap kwam aan het einde van het gesprek, toen ze probeerde mij met een nieuw contract vast te leggen voor 2 jaar.
Heb vooral aangegeven dat de upstream veel en veel te beperkt was en dat Ziggo de duurste provider is.
Toen zei ze: "maar Ziggo vind dat de huidige upstream voor iedereen voldoende is".
Mijn reactie daarop was: "dat kan Ziggo wel vinden, maar nu gaat de KLANT bepalen wat wel of niet voldoende is".
Dat heet MARKTWERKING.
Andere providers (lees: "glasboeren") bieden meer voor minder geld!
Gaf haar tevens het advies om dit argument niet meer te gebruiken in haar nog te voeren gesprekken met de klanten van Ziggo.
Kort door de bocht... ik heb aangegeven dat ik achterover ga leunen en eerst zien wat andere providers (zijnde de "glasboeren") in mijn gemeente gaan aanbieden.
Reactie van de dame van de klantenservice was: "dat hoor ik nu iedere keer".
Inmiddels ligt (binnen 6 weken tijd) de glasvezel van de KPN bij mijn schoonmoeder tot in-home.
A.s. Zaterdag tussen 13:00 - 15:00 komen ze het modem aansluiten.
En dat is m.i. heel rap gegaan.
T-Mobile (nu Odido) heeft het anderhalf jaar geleden in mijn gemeente aangelegd en daar is ook alles mee gezegd en geschreven.
Nog steeds niet in-home en zoals eerder geschreven heb ik een eventueel abonnement bij (toen nog T-Mobile) afgezegd.
Laat ik hier de hoop en wens schrijven dat KPN net zo voortvarend te werk gaat in mijn gemeente als in Haarlem.
Het betreft de IJmond met 30,000 huishoudens.
Dus ook hier heeft Ziggo veel te verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Ziggo is het compleet aan het verliezen. De glasvezelaanbieders stunten ook met de tv-apps en de Androidboxen zijn echt geweldig in die zin.

Ziggo houdt a la Nokia te strak vast aan het businessmodel en dat gaat je nekken. Ze hadden al lang moeten kijken of ze een glasvezelprovider over kunnen nemen en via daar glasvezel gaan leveren op de glasvezelnetwerken.
 
Geen enkele Android decoder - zelfs die van KPN met zijn meerdere updates per maand - kan in gebruikersvriendelijkheid en gebruikerservaring tippen aan Mediabox Next en Next Mini van Ziggo. Het probleem van Ziggo is zeker niet televisie. Het is zelfs niet internet. Voor 90 procent is de snelheid op dit moment al voldoende. Het probleem is prijs van het abonnement.
 
Geen enkele Android decoder - zelfs die van KPN met zijn meerdere updates per maand - kan in gebruikersvriendelijkheid en gebruikerservaring tippen aan Mediabox Next en Next Mini van Ziggo. Het probleem van Ziggo is zeker niet televisie. Het is zelfs niet internet. Voor 90 procent is de snelheid op dit moment al voldoende. Het probleem is prijs van het abonnement.
In mijn ogen is het veel van alles. Televisie hoeft niet fancy, de juiste kanalen kunnen ontvangen in goed beeld en UHD/4K wanneer dit kan is al voldoende, de juiste apps bieden ook. Snel internet heeft iedere glasvezelprovider goedkoop aan in de aanbieding voor een jaar en wanneer je dat wil stap je keer op keer over.

Ziggo moet gewoon te veel kosten maken om alles overeind te houden en dat moet allemaal doorberekend worden aan de klant.
Ik weet nog toen ik van KPN koper ISDN naar @Home ging. Voor 50 gulden !! had ik digitale tv en internet en telefonie en ik was helemaal klaar.
Datzelfde is nu ook met glasvezel het geval. Bij een leuke aanbieding ben je voor 12 maanden a 35 euro/40 euro klaar en tegen stuntkortingen tv en apps er bij. En het grote voordeel: symmetrische snelheden up- en download.
 
Terug
Bovenaan