Doman
Forum Gebruiker
- Berichten
- 2.691
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Dat kan wel kloppen dan.Toen de klantenservice gebeld en het bleek dat Ziggo geregeld opruimacties heeft om smartcards uit te schakelen waarvan vermoed wordt dat deze niet meer gebruikt worden. Denk dan aan decoders die mensen niet meer hebben (defect of verkoop Marktplaats) maar de kaart nog wel bestaat. De opruimacties gaan soms iets te rigoureus en worden ook nog wel gebruikte kaarten geraakt. De klantenservice heeft de kaart toen weer kunnen activeren, ik was die ochtend al de 8e beller met een niet werkende kaart.![]()
Deze en vorige week moest ik ook bij diverse (oudere) mensen langs om hun smartcard problemen te verhelpen die opeens E16 gaven?
Extra vervelend want deze gebruikers hebben geen idee wat er aan de hand is en telefonisch contact zoeken is helemaal geen doen voor hen.
Via Webchat medewerker, ze hebben geen Ziggo account, heb ik dat wel direct kunnen herstellen.
Er werd daar ook aangegeven dat er "opschoon acties" werden gehouden vanwege de kosten van geregistreerde smartcards.

Bij een moest ik de volgende avond toch nog een keer langs omdat hetzelfde probleem zich weer herhaalde.
"Smartcard of apparaat misschien versleten" was de mogelijke verklaring. jaja

Maar na hernieuwde herstel/activatie ("ik zal het proberen") werkt nu alles alweer een week.

Heractiveren via mijn Ziggo of (web) chat medewerker werkt bij mij vrijwel direct (~10-15 sec) tot nu toe?Dat klopt, maar natuurlijk probeer je tussendoor op een gecodeerde zender of deze het weer doet, daarna kan de tv weer uit, die laat ik ook niet onnodig aanstaan. Ervaring leert dat dit zeker een minuut of 30 duurt voordat de activatie binnen is.
Ook 2 smartcards (Epsilon/Multikabel opdruk

Je kan dan de ontvanger dan op een gecodeerde zender laten staan, tenminste met Humaxen is mijn ervaring?