Bybit Card

Ziggo Smartcard - E100-4 melding.

Toen de klantenservice gebeld en het bleek dat Ziggo geregeld opruimacties heeft om smartcards uit te schakelen waarvan vermoed wordt dat deze niet meer gebruikt worden. Denk dan aan decoders die mensen niet meer hebben (defect of verkoop Marktplaats) maar de kaart nog wel bestaat. De opruimacties gaan soms iets te rigoureus en worden ook nog wel gebruikte kaarten geraakt. De klantenservice heeft de kaart toen weer kunnen activeren, ik was die ochtend al de 8e beller met een niet werkende kaart. :-\
Dat kan wel kloppen dan.
Deze en vorige week moest ik ook bij diverse (oudere) mensen langs om hun smartcard problemen te verhelpen die opeens E16 gaven?
Extra vervelend want deze gebruikers hebben geen idee wat er aan de hand is en telefonisch contact zoeken is helemaal geen doen voor hen.
Via Webchat medewerker, ze hebben geen Ziggo account, heb ik dat wel direct kunnen herstellen.
Er werd daar ook aangegeven dat er "opschoon acties" werden gehouden vanwege de kosten van geregistreerde smartcards. ???
Bij een moest ik de volgende avond toch nog een keer langs omdat hetzelfde probleem zich weer herhaalde.
"Smartcard of apparaat misschien versleten" was de mogelijke verklaring. jaja >:(
Maar na hernieuwde herstel/activatie ("ik zal het proberen") werkt nu alles alweer een week. ;)

Dat klopt, maar natuurlijk probeer je tussendoor op een gecodeerde zender of deze het weer doet, daarna kan de tv weer uit, die laat ik ook niet onnodig aanstaan. Ervaring leert dat dit zeker een minuut of 30 duurt voordat de activatie binnen is.
Heractiveren via mijn Ziggo of (web) chat medewerker werkt bij mij vrijwel direct (~10-15 sec) tot nu toe?
Ook 2 smartcards (Epsilon/Multikabel opdruk 8)) die ik hier meer dan een jaar niet had gebruikt, met E100-4 melding uiteraard, werden vrijwel direct na de herstel actie weer actief.
Je kan dan de ontvanger dan op een gecodeerde zender laten staan, tenminste met Humaxen is mijn ervaring?

Ziggo_Humax5200c_Smartcard_E100_ReActivate_1.webp


Ziggo_Humax5200c_Smartcard_E100_ReActivate_2.webp
 
Het maakt bij Ziggo niet uit welke zender je pakt voor een heractivatie. De encryptie-data voor de smartcards (EMM/ECM) worden in alle transportstreams doorgegeven. En deze activaties zijn inderdaad een kwestie van secondes. ;)
 
Dat kan wel kloppen dan.
Deze en vorige week moest ik ook bij diverse (oudere) mensen langs om hun smartcard problemen te verhelpen die opeens E16 gaven?
Extra vervelend want deze gebruikers hebben geen idee wat er aan de hand is en telefonisch contact zoeken is helemaal geen doen voor hen.
Via Webchat medewerker, ze hebben geen Ziggo account, heb ik dat wel direct kunnen herstellen.
Er werd daar ook aangegeven dat er "opschoon acties" werden gehouden vanwege de kosten van geregistreerde smartcards. ???
Bij een moest ik de volgende avond toch nog een keer langs omdat hetzelfde probleem zich weer herhaalde.
"Smartcard of apparaat misschien versleten" was de mogelijke verklaring. jaja >:(
Maar na hernieuwde herstel/activatie ("ik zal het proberen") werkt nu alles alweer een week. ;)


Heractiveren via mijn Ziggo of (web) chat medewerker werkt bij mij vrijwel direct (~10-15 sec) tot nu toe?
Ook 2 smartcards (Epsilon/Multikabel opdruk 8)) die ik hier meer dan een jaar niet had gebruikt, met E100-4 melding uiteraard, werden vrijwel direct na de herstel actie weer actief.
Je kan dan de ontvanger dan op een gecodeerde zender laten staan, tenminste met Humaxen is mijn ervaring?

Bekijk bijlage 42792

TV's geven toch altijd weer mooi de extra info weer van een kanaal zoals HD/SD/UHD en het geluidsspoor. Dat is wel wat ik mis bij IPTV van Delta. daar kun je hooguit zien of Dolby aan staat.
 
Wat bedoel je met de next de echte zowel de next als next mini kunnen informatie weergegeven over de stream die gekeken wordt
 
De originele Next. Met DVB-C dus. Van de mini weet ik het simpelweg niet.
Dat betekent niet dat het niet kan maar ik ga niet iets roepen wat ik niet weet.
 
Je hebt voor allebei een hidden menu die is makkelijk te openen mocht iemand dat willen weten stuur maar een pm
 
Terug
Bovenaan