Bybit Card

Ziggo Smartcard - E100-4 melding.

TheGrouch

Forum Gebruiker
Berichten
5.004
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Ziggo
Opeens krijg ik op al mijn 5 smartcards op de gecodeerde zenders een E100-4.
Heractiveren van de smartcards via MijnZiggo geeft geen resultaat.
Helpdesk is erg druk (wachttijd meer dan 10 minuten).
Omdat het op al mijn 5 smartcards is ga ik ervan uit dat er ergens bij Ziggo een bitje is omgeduwd.

Zijn er meer mensen die last hebben van een E100-4 melding op hun (eigen) smartcard?
 
En net zo spontaan als het ontstaan is, is het nu weer opgelost.
Misschien toch te ongeduldig geweest na het heractiveren (ik had 45 minuten geduld)
 
Dit had ik een paar maanden geleden ook met een smartcard. Heractiveren kon ook niet meer, kaart stond nog wel in mijn account. Toen de klantenservice gebeld en het bleek dat Ziggo geregeld opruimacties heeft om smartcards uit te schakelen waarvan vermoed wordt dat deze niet meer gebruikt worden. Denk dan aan decoders die mensen niet meer hebben (defect of verkoop Marktplaats) maar de kaart nog wel bestaat. De opruimacties gaan soms iets te rigoureus en worden ook nog wel gebruikte kaarten geraakt. De klantenservice heeft de kaart toen weer kunnen activeren, ik was die ochtend al de 8e beller met een niet werkende kaart. :-\
 
Heb dat ooit ook weleens gehad, mij is toen verteld, dat als een kaart een maand geen verbinding met Ziggo heeft gehad, dat deze dan een heractivatie nodig heeft welke je zelf kan initiëren in mijnziggo. Overigens duurt dit bij mij altijd zo'n minimaal 30 minuten, 10 sec heb ik zelf nooit meegemaakt, volgens mij moet de zender dan wel op NPO1 staan of de Ziggo pagina, iets van 997 of 998 of 999.
Wij hebben hier dus 5 tv's waarvan ééntje in de logeerkamer, deze wordt dus minimaal gebruikt, heb standaard deze tv altijd even een halfuurtje aan op de eerste van de maand om dit probleem te voorkomen.
Overigens werd ook verteld dat als een kaart meer dan 90 dagen geen verbinding heeft gehad dat deze dan alleen via de helpdesk weer geactiveerd kan worden.
 
Dat wat jij hierboven beschrijft is een ander principe, namelijk dat je rechten verlopen als de kaart niet tijdig nieuwe keys krijgt toegestuurd. Dat gebeurd inderdaad in de door jouw genoemde intervallen en als je de kaart een hele tijd niet gebruikt. Mijn kaart was gewoon helemaal uitgeschakeld door de technici van Ziggo. En mijn kaart werd dagelijks gebruikt en zat notabene in de hoofd-decoder. En gezien ik de zoveelste was de ochtend daarna bij de klantenservice blijkbaar ook niet de enige.
 
Heb dat ooit ook weleens gehad, mij is toen verteld, dat als een kaart een maand geen verbinding met Ziggo heeft gehad, dat deze dan een heractivatie nodig heeft welke je zelf kan initiëren in mijnziggo.
Dat merkte ik op de 2e tv na mijn vakantie. Ik was iets meer dan 4 weken weg en hij deed weinig. Zodoende even ingelogd en 10 seconden na de druk op de knop deed hij het weer.
 
Overigens duurt dit bij mij altijd zo'n minimaal 30 minuten, 10 sec heb ik zelf nooit meegemaakt, volgens mij moet de zender dan wel op NPO1 staan of de Ziggo pagina, iets van 997 of 998 of 999.
Als je 'm op een niet gecodeerde zender zet kun je niet zien wanneer de kaart weer werkt.
 
Dat klopt, maar natuurlijk probeer je tussendoor op een gecodeerde zender of deze het weer doet, daarna kan de tv weer uit, die laat ik ook niet onnodig aanstaan. Ervaring leert dat dit zeker een minuut of 30 duurt voordat de activatie binnen is.
 
Terug
Bovenaan