VodafoneZiggo meldt ook te zijn getroffen door datalek bij marktonderzoeker

Dan betreft het mogelijk alleen de mensen die voor een enquête zijn benaderd. Maar dat mag Ziggo wel eens duidelijker formuleren.
Ik ben ook benaderd, maar heb geen mail gehad. Niet dat ik er op zit te wachten, maar vind het gewoon vreemd.
Ook in mijn spam map niks :)
Ziggo mag inderdaad wel eens wat duidelijker zijn.

Ik vraag me af of de mensen die zijn getroffen al iets merken?
 
Zou er nog een enquête komen over hoe tevreden we zijn over onderzoeksbureau Blauw?
Vast wel, maar vast niet door Blauw uitgevoerd. En waarschijnlijk met een response van nul want die beloften aan het begin van de enquete dat de gegevens niet gedeeld worden, kun je echt niet meer vertrouwen.
 
Vast wel, maar vast niet door Blauw uitgevoerd. En waarschijnlijk met een response van nul want die beloften aan het begin van de enquete dat de gegevens niet gedeeld worden, kun je echt niet meer vertrouwen.
Een enquête over wat mensen vinden van gestolen gegevens lijkt mij wel leuk.
 
Niets ernstigs lijkt mij. Vroeger stond ook je naam, adres, telefoonnummer in een telefoonboek. Banknr. mogen ze weten. .kunnen ze geld storten
 
Niets ernstigs lijkt mij. Vroeger stond ook je naam, adres, telefoonnummer in een telefoonboek.…
Met dit verschil dat ze weten dat je klant bent bij Ziggo. Hiermee kun je veel gerichter een phishingmail versturen.

Nog erger wordt het als je zo dom was om de enquete in te vullen. Dan weten ze nog veel meer over je wensen bij Ziggo en welke diensten je afneemt etc. Met die gegevens kunnen ze een zeer persoonlijke mail sturen dat je helemaal denk dat dit een legitieme mail van Ziggo is en er daardoor op in gaat. b.v. omdat 'Ziggo' een zo leuke aanbieding doet dat je die je niet kunt weigeren.
 
Terug
Bovenaan