Vaste internetklant blijft weglopen bij VodafoneZiggo

Zo ga ik deze maand, na verhuizing, een jaartje Delta proberen. Die kwam, zeker op jaarbasis, voor mij als goedkoopste uit de bus.
Wij gebruiken ook weinig gewone tv maar een poosje proberen kan geen kwaad. Al is het maar voor het journaal.
Ziggo kwam een eind maar ik heb veel liever 250/250 dan 400/40.
Volgend jaar is KPN en consorten ook actief in onze nieuwe woning. Eens kijken wat dat voor perspectieven biedt.
 
Vandaag staat deze Ziggo advertentie in de lokale krant. Opvallend is dat Ziggo blijkbaar mensen met wifi problemen gaat helpen en daarvoor zo te lezen zelfs thuis langs komt.

Hadden we bij Ziggo eerst de wifi-garantie, die daarna stiekem werd afgeschaft en nu wordt wifi support blijkbaar weer opgestart. Dat Ziggo eindelijk heeft ontdekt dat goede wifi soms een probleem kan zijn, dat zou kunnen. Echter Ziggo kennende, doen ze niets als Ziggo er zelf geen voordeel aan heeft. Blijkbaar is Ziggo wanhopig naar klanten en is dit een nieuwe poging om zichzelf in een positief daglicht te zetten. Ik ben benieuwd hoe lang deze actie dit keer duurt en of Ziggo voor wifi problemen werkelijk langs komt.

Courant-1.png


:-\ Overigens ... en dat schiet me net te binnen ... er staat niets over of dit wel/niet gratis is :o. Zou dat hier het Ziggo addertje onder het gras zijn? Ziggo 'speelt' graag met woorden, om de lezers iets ander te laten lezen ( doen te geloven ), dan er werkelijk staat, dus .... afwachten maar...
 
Gratis ???
Tuurlijk niet, je moet naar een gewoon betaald nummer bellen.

 
En natuurlijk nooit zelf naar dat nummer bellen !

Of dit nu wel of geen Nederlands nummer is en of u nu wel of niet doorgeschakeld wordt via een duur nummer, deze werkwijze is natuurlijk niet normaal en daarom m.i. per direct verdacht !

Het lijkt mij meer van zoiets als : bellen en wordt er opgenomen, dan SMS sturen. Dat alles zou volledig automatisch kunnen gebeuren, waardoor de extra ( overhead ) kosten minimaal zijn. Terwijl áls het bedrijf wordt teruggebeld, het waarschijnlijk ook nog een klant is, die interrese heeft voor een deal. Waardoor het percentage telefoongesprekken versus gemaakte deals hoger zal zijn, dan als men zelf klanten gaat bellen en dan vraagt of men een deal wil.
 
ik zag net de snelheidstest geplaatst en dat inmiddels Delta al is aangesloten ?
Nee, dat wordt niet eerder dan volgende week of de week daarna. Je ziet ook nog "Datadiensten Fryslân" staan.
Dat is Kabelnoord.
 
och, je hebt helemaal gelijk. zicht was voor de koffie nog niet scherp vanmorgen bijj mij.........................

maar bevalt Kabelnoord niet of is het dat Delta misschien meer bied voor minder ?
 
bevalt Kabelnoord niet of is het dat Delta misschien meer bied voor minder ?
Als je de betreffende post leest, zie je dat het na verhuizing wordt.
Kabelnoord is uitstekend qua internet maar levert niet in de nieuwe woonplaats.
Waar we nu nog wonen levert alleen Kabelnoord. Geen Ziggo, Delta, Odido of KPN.
Als je xDSL even niet meetelt dan.
 
Ah, ok helemaal duidelijk.
Ik kan mij herinneren dat ongeveer 2 jaar geleden Kabelnoord veelvuldig in de media was dat ze groots glasvezel gingen uitrollen. Ook in buitengebied. Ik zie of hoor de laatste tijd weinig van ze. Nóóit reclame op radio of tv lokaal.
 
Dat is inmiddels ook gebeurd*. En inderdaad ook in de buitengebieden die buiten de gemeenten liggen waarvan Kabelnoord eigenaar is.
Afgezien van reclame op een kabelkrant en op de site van Kabelnoord zijn er inderdaad nooit reclames.
Ten eerste is Kabelnoord een stichting die van drie gemeenten is en ten tweede heeft ruim 80 % van de inwoners al Kabelnoord.

Natuurlijk kan er hier en daar iets zijn veranderd maar zo was het tot voor kort in ieder geval wel.

*Er zijn nog wel enkele coax aansluitingen maar ik weet niet waarom.
Uitgaande van de uitingen van Ziggo heb je dan toch ook al glasvezel. :gestoord:
 
Terug
Bovenaan