Ipad en Wifi verbinding

apple producten hebben nog steeds last van de 5GHz hogere kanalen kies als fixed kanaal een 36 tm 64 channel. de 100 en hoger geven onderbrekingen in de hogere frequentieband....geen Ziggo iets, maar apple relateert.
Klopt dat het apple gerelateerd is, maar kon er verder niets van vinden. Vandaar een post hier.
 
apple producten hebben nog steeds last van de 5GHz hogere kanalen kies als fixed kanaal een 36 tm 64 channel. de 100 en hoger geven onderbrekingen in de hogere frequentieband....geen ziggo iets, maar apple relateert.
Ik gebruik al sinds 2015 alleen kanalen 100-116 en 132-136 wegens niemand deze om mij heen gebruikt en hogere EIRP. Alleen kanalen 120 t/m 128 had ik problemen door een weerstation – waardoor de Wi-Fi wegviel door DFS. Maar voor de rest heb ik met 11 Apple apparaten nog nooit ondervonden dat de verbinding wegviel, de performance laag was of dat er iets van packet loss was.
DFS implementatie verschilt per Wi-Fi router/access point. Op veel consumentenproducten, de Connectbox maar ook bij Ubiquiti is de implementatie waardeloos, waardoor het vaak afgeraden wordt om dit te gebruiken. Bij enterprise access points is de implementatie vaak wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak alleen gebruik van de connect box
De Connectbox kan niet goed omgaan met DFS kanalen. Ik zou hem eerst compleet resetten, dit om de huidige configuratie weg te halen en de laatste update binnen te halen.
Daarna bij inloggen en bij Geavanceerde Instellingen → Draadloos → Draadloos signaal, de Kanaal optimalisatie uitzetten. Dan bij 2.4 GHz de Wi-Fi modus op g/n zetten, het kanaal op 11 (of 1, of 6) en de Kanaalbreedte op 20 MHz. Bij 5 GHz het kanaal op 44 zetten met Kanaalbreedte 20/40/80 MHz. Hierna zou hij niet meer moeten wegvallen.
 
Terug
Bovenaan