Inloggen "Mijn Ziggo" met een omweg (2FA)

@Franz vaak verdienen we meer dan dat we krijgen van baas , dat bedoel ik, en dat is niet het stukje roverheid waar jij het over hebt
 
Er is niets mis met 2FA, alleen dat dit via een SMS code moet. Bijna alle andere organisaties doen dat via een authenticator app. Dat is veel vriendelijker en je hoeft je telefoonnummer niet achter te laten. En verder kun je zo'n app ook op een PC zetten, zodat ook mensen zonder een mobieltje 2FA kunnen gebruiken.

PS: Half juli had in nog geen 2FA, maar ik zie dat ik dan nu ook moet gebruiken. Hierbij zie ik dat je het apparaat waarmee je inlogt als vertrouwd kunt aanmerken. Dat voorkomt dat je steeds de sms code moet invullen. In mijn ervaring met andere systemen, blijft je apparaat vertrouwd zolang je maar vaak genoeg inlogt. Bij elke inlog wordt de verloop-timer weer op nul gezet.
Oké, maar nu. Ik had ingelogd, met behulp van de sms code, hoegenaamd geen probleem. Zonet wilde ik opnieuw inloggen, maar wat er ook binnen kwam op m'n smartphone, geen nieuwe sms-code. De oude had ik gedelete in de veronderstelling dat elke keer zo nodig een nieuwe code wordt verstuurd. Ik vraag me nu dan ook af of die code éénmalig was, wat bewaren zou betekenen. Kortom, even 1200 bellen?
 
Die code kun je maar 1x gebruiken, hoef je dus niet te bewaren.
Als je nu geen nieuwe code ontvangt dan zal er een storing zijn waardoor de code even niet doorkomt.
 
Terug
Bovenaan