De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

Inloggen E-mail

J. de Boer

Forum Gebruiker
Berichten
2.873
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
:shocked: Echt? Dat is niet verstandig.
Ik snap best dat het misschien vertrouwd is of niet aankomen als het werkt, maar sinds 2017 worden er geen security updates meer voor uitgebracht.
Het is tegenwoordig echt een groot risico om je op internet te begeven met niet ondersteunde software.

Ik zou zo snel mogelijk een Windows 10 license aanschaffen.
Versta me goed, ik ga nooit zeggen "Valt wel een beetje mee".
Maar de een is wel veel meer alert op bepaalde zaken dan de ander, En daarnaast verschilt ook of je een goed antivirusprogramma hebt met aanvullende security onderdelen.

Als je alleen al Windows neemt. Met al die versies van Windows 3, -95, -98, -ME, etc. stopte op zeker moment de ondersteuning, wat betekende dat er geen kwetsbaarheden meer werden gerepareerd. Kwetsbaarheden waar menigeen nooit iets van had gemerkt en daarna ook niet als ze de aanschaf van de opvolger nog een poos uitstelden. De kwetsbaarheden die dan achterbleven hebben er dus altijd ongemerkt ingezeten. Een voorbeeld is deze persoon die nog steeds Vista gebruikt. Misschien is deze persoon ook wel heel alert.
Kortom, speelt dit dringende advies niet bij de een veel meer dan bij de ander?
 

René

Moderator
Berichten
9.225
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Die gedachte deel ik absoluut niet met je, J. de Boer.
Leuk een antivirusprogramma, maar denk je dat die nog goed werkt en wordt bij gehouden specifiek voor zo'n verouderd OS als Vista?
En verder heeft het ook niets met alertheid te maken. Dat is echt de gedachte van 15 jaar geleden. Tijden veranderen.
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Berichten
2.873
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Oké René, het is met het neerzetten van deze gedachte ook niet hoe ik er zelf over denk. Ik negeer de gevaren niet en heb alles op orde. Ik ben alleen benieuwd hoe hier in het algemeen over wordt gedacht.
 

VerkerkLM

Forum Gebruiker
Berichten
1
Sinds enige tijd is het onmogelijk om op mijn laptop in te loggen op mijn Ziggo webmail account.
Ik krijg telkens de melding: "Er is een fout opgetreden. Probeer het nogmaals."
Inloggen op de tablet en telefoon lukt wel. Ik heb al op advies o.a cookies en historie verwijderd.
Niets helpt.
Wie kan mij een oplossing aandragen?
Heb jij al een goede oplossing? Ik heb nl. hetzelfde probleem. Gebruikte chrome, op advies van ziggo-medewerker Edge geinstalleerd. Maar nog steeds geen oplossing. Blijft knipperen en geeft melding: sessie verlopen!
 
Bovenaan