René
Moderator
- Berichten
- 9.928
- Internet
- Netrebel
Volgens mij wel te doen:
- Je moet eerst inzichtelijk hebben welke IP / DHCP range door de Ubee wordt gebruikt. Kun je daarop inloggen en dat zien? Waarschijnlijk iets van 192.168.178.1 t/m 192.168.178.254 en DHCP begint vanaf 192.168.178.10. Dit moet je even zeker weten.
- Inloggen op de webinterface van de sitecom: http://192.168.0.1
- Ga naar DHCP Server:
- Vul hier bij IP Address in 192.168.178.5. Dit wordt het nieuwe IP adres van de sitecom (er vanuit gaande dat dit een vrij ip nummer is buiten de DHCP range van Ubee)
- DHCP Server = Disabled
- Hierna zal je de Ubee even opnieuw moeten opstarten.
- Als het goed is kun je nu inloggen op de Sitecom router via http://192.168.178.5
Als je met je laptop werkt en je komt er niet bij, dan moet je je laptop even tijdelijk een vast ip adres geven, bijvoorbeeld 192.168.178.6. - Schakel NAT uit bij Advanced settings:
- Ik weet niet hoe het nu is aangesloten, maar de Sitecom router dien je via de LAN poort te verbinden met de switch (of ubee). De WAN poort van de Sitecom blijft dus vrij.
- Als laatste kun je het beste even al je apparaten uitzetten en weer aan zodat je zeker weet dat alle apparaten zich opnieuw aanmelden bij de juiste DHCP server.