ESPN verplicht erbij in het basispakket van Ziggo, voor € 2,50 per maand extra

Er zullen er vast nog veel meer blij zijn. Alleen die zie je minder klagen. Op zich is het een best wel begrijpelijke stap van VodafoneZiggo. Technisch hebben zij het moeilijk met Ziggo met sterke concurrentie van glasvezel. Met content en het eigen Ziggo Sport (Totaal) kan men in ieder geval sportliefhebbers behouden en binnen hengelen.
 
Er zullen er vast nog veel meer blij zijn. Alleen die zie je minder klagen. Op zich is het een best wel begrijpelijke stap van VodafoneZiggo. Technisch hebben zij het moeilijk met Ziggo met sterke concurrentie van glasvezel. Met content en het eigen Ziggo Sport (Totaal) kan men in ieder geval sportliefhebbers behouden en binnen hengelen.
Wat doet Ziggo dan, mochten klanten hierdoor wel klant blijven en overstappen binnen Ziggo naar internet only? Daar zitten de zenders uit kabeltv wel nog inbegrepen. Degene die voetbal willen zien hebben toch al ESPN.
Heeft Ziggo al een draaiboek klaarliggen mochten teveel klanten het abonnement aanpassen naar internet only of zelfs volledig opstappen, misschien wel allebei teveel nemen internet only en aanzienlijk deel stapt over. Alleen door ESPN, heeft Ziggo daar al een draaiboek voor of houd Ziggo dan op te bestaan?
 
Ik vind het artikel in het AD wel erg verwarrend. Het suggereert dat alle abonnees deze extra zenders gaan krijgen. IN de laatste alinea staat echter:



Daar beweert de Ziggo directeur dat je het zenderpakket kunt aanpassen om die voetbal niet te krijgen. Op dit moment zitten in het "start" en het "Complete" pakket dezelfde basiszenders. Worden die voetbalzenders dan niet aan het start pakket toegevoegd, of zit die Ziggo directeur uit zijn nek te lullen?
Je kan inderdaad van Complete naar Start en daar zitten dezelfde zenders is. Maar je raakt dan meteen de mogelijkheid van opnemen kwijt en je kan nog maar 2 dagen terugkijken in plaats van 7. Dus aanpassen kan inderdaad zonder het verliezen van zenders maar wel met het verliezen van functionaliteit.
 
...en het eigen Ziggo Sport (Totaal)...
Dt is de enige reden waarom ik ( voorlopig ) bij Ziggo blijf, want daarop is veel auto- en motor sport te zien. Dat gecombineerd met een 'F1 Tv Pro' account en zo is er bijna ieder weekend wel wat te zien.

I.v.m. een kortingspakket heb ik nu enkele maanden ESPN, maar het enige ( voor mij ) interessante waren de beslissende finale wedstrijden van de NFL, die de maanden van de winterstop van o.a. de F1 en Indycar netjes opvulden. Verder heb ik op die kanalen ( voor mij ) nog nooit iets zinnigs gezien en als de kortings actie afgelopen is zou ik ESPN beslist niet verlengen.

Maar nu krijg ik ze toch en dat voor €2,50 extra. Ik verwacht dat vele Ziggo klanten daar blij mee zullen zijn en ondanks dat het 'maar' €2,50 extra is tikt het wel aan en gaat de Ziggo rekening weer richting €80 per maand. Dat ondanks dat ik de afgelopen jaren regelmatig iets heb afgeschaald en ondertussen bijna alleen Ziggo's 'minst dure' opties heb. Dat is per jaar zo'n 900 euro en dat is m.i. beslist erg veel voor tv, telefoon en wat internet, terwijl het bij Ziggo niet veel goedkoper kan.
Aan het einde van dit contract maar weer eens bij de andere providers kijken, want een jaartje voor €35,- per maand scheelt ruim de helft en daarvoor kunnen we straks toch weer enkele weken de camping betalen.
 
Terug
Bovenaan