Ander modem en steeds problemen

Topicstarter
Topicstarter
catastrofus

catastrofus

Forum Gebruiker
Berichten
5.029
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
By the way, die oude cisco kon de 350/35 snelheid ook prima aan. Dus wat dan de reden is om deze te vervangen?
 

mouse1997

Forum Gebruiker
Berichten
554
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
de reden is betere wijkverdeling van de modems en oude modems die uitgefaseerd worden niet alleen bij jou
 

mouse1997

Forum Gebruiker
Berichten
554
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
IMG_20221223_234519.jpg


voorbeeld van mijn hedendaagse aop
die doorlust naar de woonkamer
 
Topicstarter
Topicstarter
catastrofus

catastrofus

Forum Gebruiker
Berichten
5.029
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Nou, ik ga er bij @Webcare Ziggo niet aktief achteraan. Ik wen wel aan dit gedoe/gezeik totdat Ziggo (bij tv) besluit de smartcards te gaan opheffen dan ben ik er wel klaar mee.
 

mouse1997

Forum Gebruiker
Berichten
554
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
ik denk dat ze vanzelf wel langskomen dit wordt gewoon kosteloos vervangen waarom zou je problemen accepteren als het opgelost kan/zal worden door ziggo dmv een monteur

en tuurlijk snap ik dat dit niet leuk is zeker als alles altijd al prima werkte
 

totaal

Product Tester
Berichten
5.147
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Je bent beter af als je die oude aop laat vernieuwen, en ben je weer een beetje bij de tijd. Je denkt het helpt toch niet, maar zo'n nieuwe aop maakt echt wel het verschil.
 

René

Moderator
Berichten
9.528
Internet
  1. T-Mobile
aop is prima. TV werkt uitstekend maar de (internet) shit begon omdat ziggo mijn "internet beleving" wilde verbeteren en dus moest mijn cisco naar het afvalpunt en werd vervangen door een arris. Ben benieuwd wat ziggo verstaat onder het verbeteren van een beleving...
Ik snap ook dat jij niet zit te wachten op zo'n modemwissel, zeker als het daarna slechter werkt.

Maar toch verbaasd het me dat je er zo over denkt. Zeker voor iemand die al zolang actief is op dit forum!
Ziggo is bezig met vernieuwingen in het netwerk en moet daarom ook de oude modems vervangen.
Ze kunnen die oude hardware niet blijven ondersteunen, daar moet je een keer afscheid van nemen ivm ondersteuning en kosten.

Een ander probleem is dat de wereld om je heen ook veranderd. Door nieuwe frequenties die gebruikt worden door mobiele providers kan instraling ontstaan op oudere coax apparaten, zoals je AOP. Het kan best dat je daar nu geen last van hebt met je TV, of je oude modem, maar dat is dan ook meer geluk dan wijsheid. De AOP voldoet gewoon niet meer aan de huidige eisen van deze tijd.

Ziggo zou dit wel beter in de gaten moeten houden, maar met 2 miljoen klanten kan het wel eens mis gaan.
Zoals mouse1997 ook al aangaf sturen ze gratis een monteur om dit te fixen. Doen ze helemaal niet moeilijk over en heb jij weer perfect signaal in huis en modem dat het (weer) goed doet.
 

CreativeS

Forum Gebruiker
Berichten
16.709
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Nou, ik ga er bij @Webcare Ziggo niet aktief achteraan. Ik wen wel aan dit gedoe/gezeik totdat ziggo (bij tv) besluit de smartcards te gaan opheffen dan ben ik er wel klaar mee.
Lekker in een hoekje zitten klagen lost zeker niets op. Kleine moeite om even te bellen. Tenzij je mensenschuw bent natuurlijk, dan kan bellen een enorm obstakel zijn. Het valt gewoon op... wel klagen, maar niet de moeite willen nemen om actief iets te laten veranderen. AOP wordt gratis vervangen. En ja, er zijn nitwits op de klantenservice die volgens protocol moeten zeggen dat er betaald moet worden als de storing toch niet aan Ziggo ligt... maar dit gaat om een AOP. Die vervangen ze gratis. Waarom niet contact opnemen dan? Dan ben je toch van het 'gezeik' af? Enfin... mensen die rücksichtslos klagen... hmja.
 
Bovenaan