• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zwarte Balken HD zenders

Berichten
951
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Alle hd kanelen staan zwarte balken aan beide zijkanten i.p.v onder en boven.
hoe kan dit?
Hebben er meer mensen last van, en hoe kan worden opgelost??
Het is zeer irritant. >:(
 
Je moet je TV even op breed zetten of auto.
Je moet even met de instellingen spelen van je TV :)
 
Ja dat kan niet meer als ik op uitgang-kanaal zit, er zit hdmi tussen.
We hebben een sony s3000. dan kan niet meer de instelling wijzigen. :-\

Nog een andere oplossing??
 
Je kan de beeld instelling toch veranderen op je tv zelf? lijkt mij heel erg sterk dat je tv het niet kan, of hij moet op soort van game mode staan(dan zet i alle extra dingen uit).
 
Nee het is onmogelijk met deze tv van sony.
Maar ook mijn philips pfl7605 is het onmogelijk! maar daar ik wel tijdens hdmi uitgang beeld instellen maar voor de sony niet daar moet ik eerst de Mediabox voor uitschakelen. :-\
 
Denk echt dat je het moet zoeken in je tv(desnoods ff resetten) hier komen de hd zenders gewoon zoals het hoort binnen, dit zowel op Philips hddvr alsmede Pace hd.

btw, heb je ook al eens andere hdmi kabel geprobeert en of mediabox teresetten?
 
Staat de UPC box wel op 16:9 ingesteld (dus geen 4:3 of Plat/flat)? Geldt het voor alleende HD kanalen of ook de SD kanalen? Resolutievan de box op automatisch?

Daarna de TV ook op automatisch?
 
patrykvdmeulen zei:
Nee niks helpt :'(

Maar dit is dan een fout van upc! >:(

Zoals eerder fout zit niet bij upc(anders hadden wel meer problemen met hd zenders), box kan kapot zijn of toch echt eerder instelling in je tv.
 
Kijk je niet toevallig naar een uitzending die oorspronkelijk in 4:3 is opgenomen?
Dan valt er inderdaad niets meer in te stellen. (tenzij je een zoom functie hebt)
Deze worden op de HD zenders uitgezonden in het juiste niet opgerekte formaat dus met balken links en rechts. Dan is het dus geen fout van UPC. (Het is dan helemaal geen fout maar zo als het hoort)
 
Terug
Bovenaan