• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zwart weergave te grijs

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Palabra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Palabra

Op onze Samsung LCD HD tv heb ik met behulp van een calibratie DVD de kleuren het contrast enz. zo optimaal mogelijk afgesteld. Met het kijken van DVD's en voorheen bij het kijken via de Samsung HD-decoder (DCB-HR360R) was het zwart ook nagenoeg helemaal zwart. Ook het zwart links en rechts wanneer er een 3:4 uitzending was.

Nu op de Cisco is het zwart veel minder zwart vooral bij zappen tussen de zenders is dit te zien. Wanneer ik het scherm op Picture in Picture zet is het heel duidelijk dat het zwart van de TV zelf en van een andere bron dan de Cisco veel zwarter is, dan dat van de Cisco.

Ik zou graag de instellingen hiervoor aan kunnen passen, maar kan in het menu van Cisco niks hiervoor vinden. Kan hier een oplossing voor gemaakt worden in de volgende firmware?
 
Of heeft je TV instellingen per ingang? En zit de Cisco nu op een andere ingang (HDMI?) dan de Samsung (SCART?)?
 
De TV heeft 2 HDMI ingangen. De DVD speler zit op de ene en de Cisco op de andere. De samsung, die we gebruikten voor we de Cisco hadden, zat ook op een HDMI. Die gaf dus wel goed zwart.

Voor de TV zijn er verschillende modes in te stellen, maar helaas niet afhankelijk van de ingang. Ik gebruik nu altijd de mode 'film' omdat die het beste zwart geeft van alle beschikbare modi.
 
Ik heb de Cisco ook dmv HDMI aangesloten op een Samsung TV en constateer hetzelfde. Het beeld is veel te grijs terwijl het bij de Samsung HD decoder toch echt zwart is. Ik zie ook vaak in dat grijs nog beelden van een vorige scene naijlen. Heb jij dat ook?
 
Ik heb de Cisco ook dmv HDMI aangesloten op een Samsung TV en constateer hetzelfde. Het beeld is veel te grijs terwijl het bij de Samsung HD decoder toch echt zwart is. Ik zie ook vaak in dat grijs nog beelden van een vorige scene naijlen. Heb jij dat ook?

Fijn om te lezen dat het ook bij iemand anders voorkomt. Het naijlen heb ik gelukkig niet. Mijn TV staat in de beeldmodus 'Film' en ik heb de besparingsstand op zo hoog mogelijk staan, dus er wordt zo weinig mogelijk licht doorgestuurd.

Ik zal binnen kort eens aan de slag gaan met contrast en helerheids opties van de TV. Hopelijk krijg ik het dan goed. Maar dan is het voor de DVD speler natuurlijk te donker. Op de DVD speler zitten echter ook mogelijkheden om helerheid en contrast enz af te stellen. Ben benieuwd of er dan een beter zwart te behalen is via de Cisco.
 
Op mijn Samsung hetzelfde effect. Door het instellen van het contrast en de helderheid op resp 97% en 35% is het grijseffect praktisch weggewerkt. Dat zijn overigens instellingen per inputkanaal, want ze gelden alleen voor het kanaal wat actief is op dat moment!.
 
Op mijn Samsung hetzelfde effect. Door het instellen van het contrast en de helderheid op resp 97% en 35% is het grijseffect praktisch weggewerkt. Dat zijn overigens instellingen per inputkanaal, want ze gelden alleen voor het kanaal wat actief is op dat moment!.
Ha, daar hebben we wat aan:applause:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan