• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

zwart beeld PACE decoder DTV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter chello9
  • Startdatum Startdatum
C

chello9

ik heb een ander pakket aangevraagd. ik heb zaterdag een nieuwe kleine PACE decoder gekregen.
Ik kom wel door installscherm, echter is het menu alleen zichtbaar maar is het beeld op alle zenders zwart.
Woensdag komt er een monteur. Of weten jullie een oplossing? ben er al dagen mee bezig.
 
chello9 zei:
ik heb een ander pakket aangevraagd. ik heb zaterdag een nieuwe kleine PACE decoder gekregen.
Ik kom wel door installscherm, echter is het menu alleen zichtbaar maar is het beeld op alle zenders zwart.
Woensdag komt er een monteur. Of weten jullie een oplossing? ben er al dagen mee bezig.

Al de box terug naar fabrieks instelling gedaan? zo nee ff doen, zoja kan je probleren handmatig update tedoen, box uitzetten en ch- op de box ingedrukt houden en stroom erop(ch- ingedrukt blijven houden todat je rare text in het schermpje ziet op box) werkt dat ook niet kan je nog proberen om via andere regio code intestellen.
 
chello9 zei:
ik heb een ander pakket aangevraagd. ik heb zaterdag een nieuwe kleine PACE decoder gekregen.
Ik kom wel door installscherm, echter is het menu alleen zichtbaar maar is het beeld op alle zenders zwart.
Woensdag komt er een monteur. Of weten jullie een oplossing? ben er al dagen mee bezig.
Als de methode die @Devil-Strike.net beschrijft niet werkt kun je nog het volgende doen.

De kaart die bij de mediabox geleverd wordt is voorzien van een nummer. Dit nummer is waarschijnlijk nog niet verwerkt in de systemen bij UPC. Want iedere mediabox die UPC uitlevert is voorzien van een mediakaart. Trouwens zat er bij de levering van je nieuwe Pace box geen brief? Zoja lees deze eens door, waarschijnlijk staat er ook een telefoonnummer vermeld dat je kunt bellen zodat je mediabox wordt geactiveerd op het UPC netwerk.

Anders kun je de HD bellen om je mediabox te laten activeren, tijdens werkdagen gaat dat snellen dan in het weekend.

Ps. de mediakaart zit al in je mediabox vaak zie je deze pas als je het klepje aan de voorkant opent. Let er wel op dat je bij het terugplaatsen van de kaart in de box deze terug plaats zoals aangegeven staat op de mediabox. :)

Suc6
 
dank voor jullie reakties.

alles gesprobeerd: fabrieksinst., smartcard, software update, echter helt niets.
zaterdag zeiden ze dat ie geaktiveerd is en 24 uur zou duren, lukte nit. zondag gebeld, zelfde verhaal, zou nu goed komen. dat scherm dat het nog 15 min., duurt vordat alles werkt is nu wel weg, ik kom door de install heen, echter doet alleen het menu het wel maar is er geen TV beeld. Kan dus ook aan decoder liggen. Of iets in het systeem bij UPC staat niet goed, ik heb al 2x mijn smartcardnr en CA nr doorgegeven.
Ook via netwerk zoeken en andere opties geprobeerd, allemaal geen results.
 
Je hebt echt alleen zwart beeld? Ook niet het blauwe menubalkje van de mediabox in beeld?

In dat geval:
- gebruik je een HDMI-kabel, of een SCART kabel?
- Gebruik je echt 1 van deze 2, niet per ongeluk beiden?
- Heb je al geprobeerd die aansluitkabel te vervangen door een andere?
- Weet je 100% zeker dat je op het juiste kanaal op je TV zit (HDMI1, HDMI2, AV1, AV2, etc)?

Dit is waarschijnlijk geen smartcardprobleem. Dan zou je geen zwart beeld hebben, mar een melding met " Deze zender is niet toegankelijk".

Nog 1 aanvullende vraag. Ik zat zelf zojuist eens wat te "spelen" met verkeerde regiocodes en plots had ik hetgeen jij beschrijft in je post. Alles leek te werken, maar op alle zenders zwart beeld.
Ben je er zeker van dat je bij je installatie de juiste regiocode gebruikt?
 
bovengenoemde heb ik allemaal gedaan, alle staat ook goed.
Ik heb ooit bij UPC gewerkt (niet op de technische afd.), dus weet er wel iets van. ik heb nu weer een andere melding gekregen.
Het signaal is in orde staat er nu, maar die 2 zoekbalken eronder geven geen waarde aan.
Dus geen signaalsterkte etc..dit ligt niet aan bekabeling of zo. er is iets gewoon niet in de haak.
Ik heb zwart beeld gehad met wel menu zichtbaar, daarvoor bleef ie steeds op installatiescherm staan. ik heb software update gedaan, allemaal geen resultaat. ik gebeld gister, box schynt offline te staan bij UPC.
Elke keer als ik bel moeten ze alles navragen ze weten echt niet waar ze mee bezig zijn daar. niemand weet wat.
Uit armoede komt morgen een monteur, die mag dan constateren dat het niet aan mij ligt.
als er iets met de kabels of iets ander zou zijn, zou ik ook niet in het installscherm komen, met de landennamen etc..scart pakt ie ook niet...afijn, ik zal morgen posten als de monteur is geweest, wat het probleem is.
dank voor jullie suggesties.
 
chello9 zei:
als er iets met de kabels of iets ander zou zijn, zou ik ook niet in het installscherm komen, met de landennamen etc..scart pakt ie ook niet...
Dit stukje heeft niets met de bekabeling te maken. Het installatiescherm is puur een applicatie die op de box zelf draait. Dus komt zo wie zo wel tevoorschijn.

Alleen op het moment dat de box daadwerkelijk moet gaan zoeken naar evt. zenders gaat het mis.

1. het zoek proces komt niet op gang, kan breukkabel zijn of de kabel is niet goed aangesloten.

2. de kabel in de wijkkast die de verbinding naar jullie huisnummer verzorgt ligt er uit of zit los.

3.. de nieuwe box met smartcard is gewoon niet goed aangemeld in het systeem bij UPC, of de technische afdeling heeft zitten slapen en heeft de gegevens van de HD niet goed verwerkt.

4. Box is gewoon stuk.

Ben benieuwd wat de uitkomst is van de monteur. Verder zou het me niet eens verbazen dat voordat de monteur komt de box het zomaar zou doen. Omdat men bij UPC wakker is geworden. :)

Cheers
 
analoge TV werkt.
ik net weer geprobeerd, alleen de blauwe menubalk onderin vd zender is zichtbaar, beeld blijft zwart.
Ik heb meerdere HDMI kabels eraan gehangen, probleem blijft bestaan.
Ik ben benieuwd wat de monteur ervan bakt morgen.
 
@chello9,

Als het goed is is de monteur inmiddels geweest, wat zijn de bevindingen?

En, is het probleem inmiddels opgelost en niet onbelangrijk om te vermelden, waar lag het nu aan?

We zijn benieuwd. :)

Cheers
 
Terug
Bovenaan