• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zwart beeld bij afspelen mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hanky
  • Startdatum Startdatum
H

hanky

Bij het afspelen van opgenomen programma's gaat de box meestal op zwart. De stekker moet eruit voordat ik de opname kan zien.
Eerder had ik hier in een topic (dat ik niet meer kan vinden) gelezen dat het een softwareprobleem is.

Twee weken geleden toch maar eens UPC gebeld. Het was idd een softwareprobleem, maar omdat de box helemaal geen opnames meer speelde, kreeg ik een nieuwe. Dat ging een week goed, toen had deze het ook.

Upc gebeld. Verrassing: in de tussentijd was er een softwareupdate geweest die dit bekende probleem aanpakt. Ik heb dus een gedwongen update gedaan. Effect: nul.

Nog maar een UPC gebeld. Kreeg nu een man aan de lijn die hier nog nooit van gehoord had, het was geen softwareprobleem en er moest maar een monteur komen.

Aangezien ik een gloedsplinternieuwe box hebt, lijkt het me stug dat het daaraan ligt.
Iemand nog een tip of een idee?
 
hanky zei:
Upc gebeld. Verrassing: in de tussentijd was er een softwareupdate geweest die dit bekende probleem aanpakt. Ik heb dus een gedwongen update gedaan. Effect: nul.

Niet de eerste keer dat hier gemeld wordt dat een helpdesk medewerker zegt dat er net een software update is geweest.
Dit is pure oplichting.
UPC heeft al 7 maanden geen software update uitgevoerd.
Als UPC een software update doet kan je dat hier weken lang lezen omdat er altijd weer nieuwe bucks worden geïntroduceerd.
 
Wat raar van haar dan. Zeg dan gewoon: "mevrouw, er wordt aan gewerkt, het komt nog."
Waarom liegen?
 
Ik heb sinds deze week hetzelfde probleem. Had het al eens eerder gehad maar dan in combinatie met een corrupte smartcard. Nieuwe box gekregen (Cisco, week of 4,5 geleden) en nu weer hetzelfde. :-\
 
Heb precies hetzelfde. Heb nu al 5 mediaboxen gehad (per post of van de monteur) en 2 monteurs over de stoep gehad, maar het blijft hetzelfde. De 1e monteur heeft alles doorgemeten en niets vreemds kunnen vinden. Heeft toen maar weer een nieuwe box neergezet, maar die deed het 's middags al niet meer (zwart beeld bij afspelen opnames). 2e monteur heeft de wandcontactdoos vervangen, maar dat maakte ook niets uit. Ook weer een nieuwe mediabox gekregen, maar weer niks. Zal binnenkort maar weer eens bellen, maar ik ben er bang voor dat het nooit meer iets gaat worden.
 
Een VAAG vermoeden. Zelf ook een keer gehad bij het afspelen. Het LIJKT aan de setting van de bespaarstand te liggen. Deze heb ik UIT staan.

Als deze aan staat dan reageert de box niet alleen traag maar lijkt dan ook geen beeld meer te geven. Toen deze namelijk zwart beeld gaf na lang gedaan te hebben op te starten ging ik de settings na lopen en zag het op AAN staan (zelf niet bewust gedaan). Op UIT gezet en nu reageert de box normaal en geen zwart beeld bij afspelen opgenomen programma's vanaf de harddisk.

De bespaarstand viel onder de laatst bekende software update welke was toegevoegd.
 
@s441558

doet ie het wel weer als je met back toets terug gaat en opname dan opnieuw start?

zeker als het met 5 verschillende mediaboxen speelt (en bij meerdere mensen) zou ik ook sterk aan de software denken waar iets misgaat, dan snap ik niet waarom de monteurs dat niet weten want dan heeft vervangen natuurlijk geen enkele zin...signaal heeft 0,0 met afspelen van opnames te maken, maar fijn dat je een nieuwe wcd hebt gekregen..

die energiestand lijkt me een goeie om even te proberen - en idd de softwareupdates komen hier altijd vrij uitgebreid naar voren (en zijn dus echt niet geweest, of de medewerker liegt of is gewoon heel erg dom (of beide)) meestal ook omdat er weer wat nieuws aan problemen bij komt (en soms, zoals bij het thomson modem, dat er veel en veel te lang durende problemen uiteindelijk min of meer opgelost lijken)
 
@elvagabundo

Nee, hij doet het niet als ik met de back toets terug ga en dan de opname opnieuw start. Deze tip had de helpdesk ook al gegeven, maar dat werkt mij mij niet.

De energiestand zal ik checken. Wordt vervolgt....
 
Hier maar even aanhaken voor een soortgelijk probleem met de Cisco 8485. Vanavond had ik plotseling op geen enkele manier meer toegang meer tot het DVR-menu, kreeg steeds een foutmelding in de geest van: "Op dit moment kunt u geen gebruik maken van opnemen of afspelen met uw DVR. Bel UPC bla bla ba... "

Na een minuut van de stroom kon ik weer bij de opgenomen programma's komen. Echter: toen ook hier zwart beeld bij het afspelen. Na enige pogingen de box nogmaals even stroomloos gemaakt, en.... weer werkend als voorheen.

Blijft toch zeer waardeloos dit soort storingen. Ben je net even geïnstalleerd om lekker wat te kijken met je echtgenote, krijg je van die zieke UPC-meldingen in beeld. ::) Ik hou m'n hart vast voor Horizon.
 
Hier met de nieuwe Cisco wekelijks dat probleem, zo werkt het en week goed, dan ineens als je recording wilt afspelen springt i 1 of terug naar de zenders of 2 terug naar de zender met zwart beeld, na reboot box werkt dit weer.

maar firmwares en upc naja vul zelf maar in, iedereen zit al 9maanden tewachten totdat upc eens een fix maakt(ongeacht mediabox)
 
Terug
Bovenaan