Zou er een wijziging algemene voorwaarden komen??

X

Xatar

Hoi,

ik heb een Chello Classic abonnement en zou per half december de nieuwe snelheid moeten hebben (heb ik net als velen van jullie, natuurlijk nog niet). Dus zat ik te denken misschien dat ik iets in de algemene voorwaarden iets vind iver snelheidgarantie, het enige wat ik gevonden heb is een stuk in het garantieplan:

"UPC zal evenwel maandelijks op basis van de gemiddelde downloadtijd in een 'hub'gebied vaststellen welke chello klanten in aanmerking komen voor een korting...."

Nou zal ik daar niet wat aan hebben denk ik, maar het volgende leek me interessanter:

3a "Klanten binnen een hub komen voor een korting in aanmerking indien de gemiddelide tijd die nodig is om een bestand van 1MB en een bestand van 5 MB te downloaden, gemeten binnen die hub van het UPC netwerk, langer duurt dan 1 minuut respectievelijk 4,5 minuten...."

Dit gebasseerd op oude snelheden klinkt redelijk, maar lijkt mij een beetje vreemd op basis van 8 Mb/sec....
Weet iemand een andere clausule waar je aanspraak op zou kunnen maken?

grtz
X
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.226
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
ARTIKEL 9 DATAVERKEER
9.1 UPC garandeert uitdrukkelijk geen minimumsnelheid noch dat altijd gebruik kan worden gemaakt van de chello Service of dat de Klant altijd gebruik kan maken van de beschikbaar gestelde capaciteit.

Bron: algemene voorwaarden chello

Volgens de voorwaarden heb je dus nergens recht op als de snelheid laag is.
Iik geloof niet dat de algemene voorwaarden en/of de aanvullende algemene voorwaarden aangepast zullen worden.

Het garantieplan heeft het over een vergoeding als de snelheid in een hub te laag is, of als bij jouw persoonlijk een dienst meerdere dagen niet beschikbaar is.
Het garantieplan zou aangepast kunnen/moeten worden omdat testfiles van 1 en 5 MB niet meer op de testserver voorkomen.

Aanspraak op vergoeding is dus alleen via het garantieplan mogelijk.
 
Bovenaan