• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zonealarm

  • Onderwerp starter Johan Meerbeek
  • Startdatum
J

Johan Meerbeek

Ik kan geen internet pagina's meer opvragen en geen mail meer uitlezen. Alle benodigde lampjes op het COM21 modem branden en de PC is goed geconfigureerd want het heeft altijd gewerkt. Ik gebruik echter Zonealarm en volgens de helpdesk van Chello is Zonealarm het probleem omdat deze soms spontaan poorten gaat dichtzetten. Het advies was Zonealarm deïnstalleren. Dit heeft echter niet geholpen. Ik heb echter op een andere PC ook chello geconfigureerd en deze op dezelfde aansluiting aangesloten en hierop werkt het wel. Het probleem zit dus blijkbaar toch in de PC. Als Zonealarm poorten heeft dichtgezet, blijven deze dan na deïnstallatie van zonealarm dichtstaan? En hoe kan ik ze weer open krijgen?
Het zou fantastisch zijn als u mij zou kunnen helpen, want ik weet het echt niet meer.

Met vriendelijk groeten,

Johan Meerbeek
 
Misschien kan je eens proberen te pingen naar bijvoorbeeld httpd.chello.nl of www.google.nl, dit kan gedaan worden door in Start/uitvoeren(run...) ping -t www.google.nl OF: ping -t httpd.chello.nl in te typen.
Ook kan je controleren met winipcfg (windows 98) of ipconfig (windows 2000/XP) of je een IP adres verkregen hebt...
 
Na contact gehad te hebben met Johan:
Het probleem was na herinstallatie van Zone-alarm over. Dus na alleen
de-installeren blijven de poorten blijkbaar noch dicht staan. Bij
herinstallatie vraagt Zone-alarm of je de vorige instellingen wilt
gebruiken, dit heb ik gedaan. Na herinstallatie kon ik meteen weer
internetten.
---
Ik denk dat het aan bepaalde onderdelen gelegen heeft die bij de installatie verwijderd zijn, sommige de-installers zijn wel erg aggresief...
Mooi dat het opgelost is!
 
Terug
Bovenaan