• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zojuist een hele rij zenders op "niet toegankelijk"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Henno
  • Startdatum Startdatum
H

Henno

Zojuist sprong de Mediabox op niet geactiveerd (Init), na een koude herstart missen we nu een hele pak zenders, heeft iemand dit al eens eerder gehad?

gr, Henno
 
Tijd geleden ook aan de hand gehad, de oplossing was om even de smartkaart uit de lezer te halen en hem daarna er weer in terug te doen.

suc6
 
Henno zei:
Zojuist sprong de Mediabox op niet geactiveerd (Init), na een koude herstart missen we nu een hele pak zenders, heeft iemand dit al eens eerder gehad?

gr, Henno

Ik heb de mediabox even terug gebracht naar fabrieksinstellingen en de init doorlopen, nu werkt alles weer.
Slotje er op!

gr, Henno
 
Hoi!

Wat mij betreft was het slotje op het vorige topic onder deze naam te snel ;(
Gisteren had ik weliswaar geen problemen, maar vandaag bleek bij thuiskomst dat, voor zover ik snel even kan zien, alle kanalen van het basispakket op 'blauw' staan: "deze service is niet toegankelijk"! Extra channels werken wel.

Beetje drama dit want afgelopen zaterdag werkte het eindelijk na een week "de instellingen worden voltooid..." te hebben gehad.

Al geprobeerd:
- terug naar fabrieksinstellingen;
- kaart eruit en erin en
- mediabox uit en weer aan.

Iemand een idee?

-Casa
 
Hier, Zaandam, werkt ook niet zoals hij moet.
vanaf 16:00 tot 18:15 heeft dat ding alles op niet toegankelijk gezet, vervolgens de box gereset en je raad het al, geen verbetering.
Vervolgens samen met de helpdesk, leuke meid, de box tegen beter weten in, terug gezet naar de fabriekssinstelling.
En dat heeft ongeveer een kleine twintig minuten gewerkt, daarna schakelde de media box zichzelf uit en bij na de herstart komt na elk tweede kanaal RTL4, voorbij.
Tot zover kan je nog tv kijken.
Vervelend is alleen dat na ongeveer tien minuten weer terug gezapt wordt, automatisch, naar RTL4.
Dus ik denk, ik bel naar de helpdesk, maar na de mededeling betreffende een wachttijd van acht minuten was, a tien cent per minuut, heb ik de verbinding toch maar verbroken.
Hopelijk is het uiteindelijk allemaal de moeite waard, want dit is niet te harden.
 
Hij doet het inmiddels weer.

Een lid van het webcare team heeft het opgelost: "Je DVR is een correctie op uitgevoerd (automatisch proces). Hiermee was iets niet geheel goed gegaan. Als het goed is moet spoedig je DVR het weer doen (binnen nu en een uur)."

-Casa
 
Hier gingen op 25 Juli niet de basis maar juist de extra channels op blauw. Diverse stappen doorlopen zoals een geforceerde update, fabrieks instellingen, vervolgens smartcard eruit en er weer in en wederom fabrieksinstellingen.

Hierna telefonisch contact opgenomen, deze hebben de server waarop de mediabox zich aanmeld een bepaalde opdracht gegeven en na 5 minuten waren alle 'extra' zenders terug.
 
Henno zei:
Ik heb de mediabox even terug gebracht naar fabrieksinstellingen en de init doorlopen, nu werkt alles weer.
Slotje er op!

gr, Henno

Heb een maand geleden dit ook gehad en bovenstaande uitgevoerd sindsdien geen last meer gehad (Zaanstad)
 
Ik heb nu rond de 5 weken (!!) geen enkele zender meer. Alle kanalen geven "niet toegankelijk" aan, wat er ook gedaan wordt. Smartcard eruit, terug naar fabrieksinstellingen, geforceerde updates, helemaal niets helpt. Een monteur is geweest om het signaal te meten, dat was prima. Heb ook een peperdure monstercable liggen, dus had wat dat betreft ook geen probs verwacht.

Mja, volgens upc zijn er meer mensen met dit probleem en is er een afdeling hiermee bezig. En ik merk het wel als ik weer beeld heb...Echt schandalige klantenservice. Dit gaat dus al meer dan een maand zo: volledige stilte vanuit upc en ik moet steeds kosten maken om info in te winnen.

Kan iemand hier wat meer info over geven over dit probleem?
Voor de duidelijkheid: ik heb extra-channel pakket en kan dus al 5 weken niet 1 zender ontvangen. Postcodegebied 1015

Edit, wat extra info:
alles werkt in principe perfect (zenderinfo in beeld, digitale radio, tv guide etc), behalve dus het daadwerkelijk weergeven van de zenders. En daar gaat het uiteindelijk toch om...
 
Ook hier vanaf vannacht 14.00uur alle zenders op ''niet toegankelijk'' ,ik heb nu zo'n 3 weken een mediabox in huis staan waarvan de eerste 2 weken een aantal zenders het niet deden, bellen met de helpdesk was het antwoord ''u moet deze met de groene knop activeren en kan dan 3 dagen duren'' uiteraard dit gedaan maar helaas, niets! .... toen maar weer gebeld, was het binnen een minuut geregeld, kon gewoon vanaf UPC geactiveerd worden :'(
Nu alweer ruim een dag alle zenders op ''niet toegankelijk'' ,... uiteraard alle handelingen verricht om het weer aan de praat te krijgen maar zonder resultaat >:(
Ik krijg het gevoel dat ik een apparaat in huis heb gehaald waar nog vele ''kinderziekte's '' in zitten en als ik zo deze forum bekijk, zal ik, en velen met mij, een helpdesk moeten bellen van een bedrijf als UPC welke zelf de problemen veroorzaakt!
Dus om echt van dit probleem verlost te worden is de ''mediabox'' terug in de doos te stoppen en dan maar weer een helpdesk (tegen betaling) bellen om te vragen waar ''dat ding'' heen verzonden moet worden ;D
 
Terug
Bovenaan