zo kom je nooit voor verrassingen te staan

E

Elinek

Wat ik nou toch weer lees in de chello nieuwsbrief:

dataverbruik zelf bijhouden
Wil je weten hoeveel data je nou eigenlijk verbruikt? Ga naar my service en log daar in met je gegevens. Vervolgens zie je in een helder overzicht het aantal Mega- of Gigabyte van je gecombineerde uploads en downloads. Daarnaast kun je hier ook zien hoeveel je verbruikt hebt per dag of per maand. Zo sta je nooit voor onverwachte verrassingen.

Hoezo sta je nooit voor onverwachte verrassingen als je officieel niet eens weet hoeveel je mag downloaden als je light of hoger hebt? >:(
 

Daneel

Forum Gebruiker
Berichten
282
Da's nou nog eens een verrassing ;D
Het lijkt erop alsof alle speculaties ten spijt, de datalimiet blijft en dat alle gis-en-gok-werk op gebakken lucht is gebaseerd. De wens is de moeder (mag ook vader zijn) van de gedachte.

Ik denk dat Chello (zoals eerder is gebleken) geen millimeter wijkt van het meest winstgevende pad en de klanten eerder "in de maling neemt" dan "tegemoet komt".

Nieuwe slogan: "Chello, niet leuk genoeg om mee door te gaan"
 

0011

Forum Gebruiker
Berichten
238
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. Ziggo
  2. KPN
Nee, het was al erg wazig en door zo'n nieuwsbrief wordt het er niet helderder op. Overigens heb ik de nieuwsbrief nog niet..
 

0011

Forum Gebruiker
Berichten
238
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. Ziggo
  2. KPN
Elinek zei:
Wat ik nou toch weer lees in de chello nieuwsbrief:

dataverbruik zelf bijhouden
Wil je weten hoeveel data je nou eigenlijk verbruikt? Ga naar my service en log daar in met je gegevens. Vervolgens zie je in een helder overzicht het aantal Mega- of Gigabyte van je gecombineerde uploads en downloads. Daarnaast kun je hier ook zien hoeveel je verbruikt hebt per dag of per maand. Zo sta je nooit voor onverwachte verrassingen.

Hoezo sta je nooit voor onverwachte verrassingen als je officieel niet eens weet hoeveel je mag downloaden als je light of hoger hebt?  >:(

Ik zie ook dat je light hebt. Al is een waarschuwings-mailtje gehad ???
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Elinek

€djeK zei:
Ik zie ook dat je light hebt. Al is een waarschuwings-mailtje gehad ???

Nee, ik doe voorzichtig aan. Volgens de helpdesk is er geen datalimiet, een datalimiet van 1000 mb,kun je zonder problemen 2500 mb downloaden en kun je zo'n 10 gb downloaden met light. Vier antwoorden dus begin januari toen ik de helpdesk mailde en belde. Tis een zooitje. In januari heb ik 417 mb gedownload volgens hun meter en nu zit ik na 3 dagen daar al overheen, maar dat is meer voor een ander topic  :-X
 

CaptjackAlmere

Forum Gebruiker
Berichten
87
je hebt die reklame toch van chello waar een man in de winkel staat en hij zoekt een breedband internetje.

Heeft die man ook een abootje van een klein bedrag maar wel met een gratis datalimiet nou weet ik het zeker dit gaat over Chello zelf. Gratis en voor niks erbij. Toch niet gek van ze he ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 
J

johnny mnemonic

Elinek zei:
Wat ik nou toch weer lees in de chello nieuwsbrief:

dataverbruik zelf bijhouden
Wil je weten hoeveel data je nou eigenlijk verbruikt? Ga naar my service en log daar in met je gegevens. Vervolgens zie je in een helder overzicht het aantal Mega- of Gigabyte van je gecombineerde uploads en downloads. Daarnaast kun je hier ook zien hoeveel je verbruikt hebt per dag of per maand. Zo sta je nooit voor onverwachte verrassingen.

Hoezo sta je nooit voor onverwachte verrassingen als je officieel niet eens weet hoeveel je mag downloaden als je light of hoger hebt?  >:(

Misschien moet iedereen hier op dit forum maar eens via het contact formulier de vraag stellen : Welke onverwachte verrassingen ?????? ze bedoelen.
Ik heb immers nooit een mail of brief over de handelwijze met (wel) (geen) (f.u.p.) (a.u.p.) datalimet gehad, jullie wel ?

Eens zien welke antwoorden we krijgen ???
 
B

bijzaak

johnny mnemonic zei:
Misschien moet iedereen hier op dit forum maar eens via het contact formulier de vraag stellen : Welke onverwachte verrassingen ?????? ze bedoelen.
Ik heb immers nooit een mail of brief over de handelwijze met (wel) (geen) (f.u.p.) (a.u.p.) datalimet gehad, jullie wel ?

Eens zien welke antwoorden we krijgen ???

Chello kennende gewoon hetzelfde vage verhaal als altijd.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Elinek

johnny mnemonic zei:
Misschien moet iedereen hier op dit forum maar eens via het contact formulier de vraag stellen : Welke onverwachte verrassingen ?????? ze bedoelen.
Ik heb immers nooit een mail of brief over de handelwijze met (wel) (geen) (f.u.p.) (a.u.p.) datalimet gehad, jullie wel ?

Eens zien welke antwoorden we krijgen ???



Geachte mevrouw Klei,

Hartelijk dank voor uw bericht. Voor de producten chello light, chello classic en chello plus geldt een Acceptable Use Policy. Dit betekent dat uw dataverbruik andere gebruikers niet mag hinderen bij het gebruik van hun chello-aansluiting. Wij stellen per maand vast bij welke hoeveelheid dataverkeer u andere gebruikers hindert.

Voor meer informatie over deze AUP verwijzen wij u naar onze Algemene Voorwaarden welke te vinden zijn op https://www.upc.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden_chello.pdf

Het kan zijn dat u van ons een mail ontvangt waarin wij u op de hoogte brengen van het feit dat uw dataverbruik bovenmatig dreigt te worden. Een dergelijke waarschuwingsmail sturen wij u 2 maal. Mochten wij constateren dat uw dataverbruik bovenmatig blijft dan kunnen wij uw verbindingssnelheid beperken.

Ten tijde van de installatie van chello bent u akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden van chello internet. Hierin wordt in de Acceptable Use Policy onder artikel 3 het volgende vermeld:

Overmatig Dataverkeer

De klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello service en/of het internet door andere gebruikers verstoort. (arrt. 9.2 AV)

Klanten dienen er voor te zorgen dat hun activiteiten het gebruik van de chello service door anderen niet onnodig verstoren of beinvloeden, of het netwerk overmatig belasten.

Het kabelnetwerk waarmee klanten met het internet verbonden zijn, wordt gedeeld met andere gebruikers. UPC beschouwt dataverkeer als 'overmatig' indien de klant dermate grote hoeveelheden informatie ontvangt of verstuurt dat het gebruik van de chello service en/of het internet voor andere gebruikers wordt verstoord.

UPC is gerechtigd eenzijdig vast te stellen dat een klant een onredelijke hoeveelheid dataverkeer genereert.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected] Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op https://www.upc.nl

Dan krijg je dus dit bericht, ze zouden in de politiek geen slecht figuur slaan :o
 
C

catweazle2

Wat een L*lkoek! Waar hebben ze het over. AUP bestaat niet. Dat is ordinaire datalimiet. Overig dataverkeer dat andere leden stoort? Waarom hebben andere providers daar geen last van? Chello L*lt uit zijn nek.
 
Bovenaan