• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zijn er ook tevreden Horizon Box gebruikers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
22
Ik heb het afgelopen uur besteed aan het lezen van alle ellende die jullie hebben met de Horizon box. Ik vroeg me af of er ook enthousiaste gebruikers zijn en zo ja waarom?

Tos.
 
In het algemeen is het zo dat je op een forum eerder de ontevreden gebruikers met klachten tegenkomt dan tevreden gebruikers.
Als oud UPC ben ik al langere tijd een tevreden gebruiker van de horizon en is het de beste oud UPC box uit de vele die ik gehad heb.
Een vergelijk met oud Ziggo is voor mij niet mogelijk omdat dat andere boxen waren.
De horizon heb ik vooral vanwege de uitgebreide opname mogelijkheden replay TV en on demand.
Indien je deze mogelijkheden niet intensief gaat gebruiken en b.v. alleen TV zenders wil bekijken dan is de Humax of CI + module voldoende
 
De zeurpieten, ik houd het netjes, hebben inderdaad altijd de meerderheid, maar met de Horizon schijnt alles fout te gaan wat je maar kunt verzinnen, ontploffen uitgezonderd. Vandaar mijn vraag. Ik Humax voorlopig maar even door, maar blijf benieuwd naar de ervaringen.
 
Bij mij werkt de Horizon naar behoren, tv kijken en opnemen gaan prima.
En daarvoor hebben we 'm.

Nadelen zijn er ook, en het grootste nadeel is dan toch de ontzettende traagheid van alles. De gids, menu, om nog maar te zwijgen over de apps. Zelfs de tablet van de speelgoedwinkel gaat sneller. En dat is ontzettend jammer.
Oja, en het 'series opnemen' gaat ook niet goed, maar dat zal aan gebrekkig EPG signaal liggen. Niettemin wel een functie die niet goed werkt.

Ja, sorry, maar ik denk dat er weinig mensen zijn inderdaad die 100% tevreden zijn. Wij zijn zelf 90% tevreden zoals je ziet. Maar wat hij dan doet, werkt verder wel. Hij ontploft niet, de ventilator is niet te luid, hij neemt wel op en de zapsnelheid is prima. We hebben overigens een losse modem-router ernaast.
 
Hier een vrij tevreden gebruiker, ben meer ontevreden erover op het financiele vlak, heb geen behoefte aan MyPrime, en vind de achteruitgang in maandelijkse afschrijving net even Te, met dik een tientje.

Daarnaast is die ook niet heel snel, maar Replay maakt alles goed, alhoewel hier heb ik ook wel wat over te zeggen, waarom moet dat enkel op de Horizon kunnen...? Breng die functie ook naar het instap-abo met de simpele nonDVR settopbox.
 
De Horizon box staat hier nu een half jaar en ik ben eigenlijk best tevreden.

Replay TV wordt met regelmaat gebruikt. Zappen gaat veel sneller, zenders die je niet in je pakket hebt worden ook keurig overgeslagen. Je kan 4 programma's tegelijk opnemen. Maar ik geef eerlijk toe dat door Replay TV wij het eigenlijk zelden gebruiken. Maar die keren dat ik bijvoorbeeld 2 weken weg ben is het zeer handig als je ook programma's kan opnemen die tegelijk komen. Replay TV heeft namelijk maar een beperkte houdbaarheid.

Minpuntje voor is nog altijd dat de box nog wel eens wil vastlopen. Maar de laatste keer hier was al zeker 3 maanden terug. Dus wellicht is dit verholpen.

Veel klachten dier ik verder op fora las hadden wij ook last van. Tot ik alle connectoren en signaal verdelers had vernieuwd naar onderdelen met een kabelkeur. Daarna was alles opgelost.
 
Ben er ook dik tevreden mee. Inderdaad klagers zie je nu eenmaal vaker voorbij komen dan iemand die tevreden is.

Veel problemen worden veroorzaakt door slechte bekabeling en aansluitingen en de HB is nu eenmaal gevoeliger en krijg je problemen. Ik heb ik het begin ook wel wat startproblemen gehad, ruim 7 maanden geleden inmiddels, en toen ook het laatste stukje kabel vervangen door een goede kabelkeur kabel met 4G bescherming totaal geen problemen meer.

Natuurlijk zijn er verbeterpunten. Maar de HB bied veel mogelijkheden en doet dit voor 99% prima. Enige minpunt wat ik soms ervaar is een hikje in een opname, vooral bij veel opnames tegelijk. Maar is maar af en toe en kan ik prima mee leven voor nu. Er komen regelmatig updates voor uit dus zal zeker verbeterd worden.

Je kan het altijd proberen, je mag de HB binnen 14 dagen gewoon terugsturen en dan wordt je contract weer geannuleerd.
 
neutraal

Ik ben redelijk tevreden, mooi apparaat en meerdere opnames tegelijk. Maar..... opnames mislukken nog al eens, mijn harmony remote kan ik niet goed gebruiken (dvr, guide knoppen), guide werkt langzaam en regelmatig hikken in opnames (een paar seconden stilstand) maar ook in replay tv (beeld staat even stil maar geluid gaat wel door)

dus nog lang niet perfect.
Mijn Humax deed het een stuk beter.
 
Allen dank voor jullie reacties. Ik blijf alle ontwikkelingen rond de Horizon Box volgen en hoop dat mijn Humaxen het nog even volhouden.

Tos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan