Ziggocard geeft code E06-4 bij bepaalde zenders

  • Onderwerp starter Kmmartins
  • Startdatum
K

Kmmartins

We hebben 2 Philips tv's en een cam module en een normale decoder.

Met de normale decoder zien we alle zenders en gaat alles goed.
Met de cam module blijven een aantal zenders zwart en komt een e06-4 melding.

Bijvoorbeeld zender 11, Fox en 72 Arte.

Zonder smartcard/cam module zijn al deze zenders ook te zien, behalve 11,72 en een paar andere.

Ziggo helpdesk heeft geen oplossing voor ons.
 
er is een alternatieve NIT voor de oudere philips toestellen. ( gemeente afhankelijk, horizon relateert)
deze even opzoeken, en gebruiken ipv de 5555.
zonder cam module zenders zoeken. dan tv uit doen, cam module plaatsen, tv aan doen en je zenders proberen.

laat eens weten of dit je geholpen heeft.


berrie
 
Ik heb het geprobeerd, maar zonder succes.
We wonen in Kerkrade en heb het netwerk id van Schoonbron gepakt.

We hebben inderdaad 2 tv's in de 6000 serie.
 
Probeer via Mijn Ziggo, onder Producten, Digitale ontvangers/Smartcards, het zenderaanbod opnieuw op te halen terwijl de TV met module aanstaat.
 
Zo te horen ontvang je wel de ongecodeerde zenders, maar de andere zenders niet (www.ziggo.nl/zenderoverzicht). Ik verwacht dat RTL4 dan ook in SD is, in plaats van HD.
Wanneer je enkel de ongecodeerde zenders installeert, zou je de andere zenders eigenlijk niet moeten zien op je tv. Installeer je de gecodeerde zenders, dan zou je vanaf RTL4 al geen beeld meer moeten hebben aangezien daar de gecodeerde HD-zenders beginnen. Lijkt dus een instellingsfout met de Philips en eventueel met alternatieve Netwerk-ID's op te lossen.
De E-06 melding is verder een fout dat de smartcard niet kan worden gelezen. Kan liggen aan de module of aan de smartcard. In eerste instantie zou ik de smartcard van de ontvanger eens in de tv proberen en andersom. Niet opgelost? Voer eens een volledige reset (https://bit.ly/ResetOntvanger) uit en vertel eens welke instellingen je precies hebt gebruikt.

Groet,
Ben van Ziggo
 
Kode E06-4 is een foutmelding die laat weten
Dat betreffende smartcard lange tijd niet is gebruikt en is vervallen.
ZIGGO heeft mijn abonnement met CI +voor
+ 2 euro p.mnd een nieuwe smartcard toegezegd
 
Terug
Bovenaan