• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo ziet inleveren smartcards met horizonbox anders.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter G.bruiker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

G.bruiker

https://www.ziggo.nl/content/dam/www.ziggo.nl/pdf/Extra voorwaarden Ziggo BV.pdf

Artikel 12, lid 2 spreekt over:
Als je overstapt naar een Abonnement op Digitale TV
waarvoor je een Mediabox krijgt, dan mag het totaal
van onze Mediaboxen samen met het aantal losse
Smartcards voor je eigen Digitale Ontvanger, niet
boven de 5 komen. Gebeurt dit wel, dan beslis jij welke
Smartcard wij deactiveren. Je kunt met die apparatuur
nog wel gebruik maken van Kabel TV.

Ik heb gisteren 2 keer gebeld, maar het aantal 5 is een maximum, als je zoals ik, nu 4 smartcards heb,moet je toch een smartcard inleveren zodra je er een horizonbox bij neemt want ze werken naar maximaal 3 smartcards toe, of een combi van 2 met een horizonbox.
Dus ook bij 3 smartcards moet je er 1 inleveren als je een horizonbox neemt.
Je mag dus niet zeggen, 5 is de max, ik heb er 4,samen met 1 horizon box is dat 5,dus ik hoef niets in te leveren,maar dat is dus niet zo.
De peildatum is 13 april, het aantal kaarten dat je toen had is leidend en je mag er niet beter van worden, had je op 13 april 4 smartcards dan mag je die houden, maar neem je een Horizon box dan is dat getal 4 dus leidend en moet je er 1 inleveren om dan samen met de horizonbox weer op 4 uit te komen.
Had je er 3, dan is dat getal leidend en mag je dus nog 2 smartcards hebben plus een horizonbox.

*Voor alle duidelijkheid,dat is wat Ziggo vertelt,zoals gewoonlijk hoor je meerdere verhalen dus de praktijk zal per geval uitwijzen wat er gebeurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor het attenderen op deze nieuwe file met 'Extra voorwaarden"

Volgens mij zijn die extra voorwaarden alleen voor de ex-upc klanten (Dat heet nu Ziggo BV) en voor de oude ziggo klanten die na 13 april een nieuw abonnement afsluiten.

Maar waarschijnlijk betekend het nemen van een horizonbox dat je een nieuw abonnement afsluit.

Zie voor alle voorwaarden: hier
 
Dank voor het attenderen op deze nieuwe file met 'Extra voorwaarden"

Volgens mij zijn die extra voorwaarden alleen voor de ex-upc klanten (Dat heet nu Ziggo BV) en voor de oude ziggo klanten die na 13 april een nieuw abonnement afsluiten.

Maar waarschijnlijk betekend het nemen van een horizonbox dat je een nieuw abonnement afsluit.

Zie voor alle voorwaarden: hier
Nee, na het invullen van mijn postcode (ex Ziggo) staat er dat bij verandering/het aangaan van een abonnement na 13 april de extra voorwaarden waarin het smartcard verhaal (artikel 12 lid 2) staat,van toepassing zijn.
Maar je mag niet plussen, heb je 2 kaarten en neem je een horizon box dan mag dit, heb je 3 kaarten en neem je een horizonbox dan moet je 1 kaart inleveren,heb je 4 kaarten (zoals ik) en neem je er een box bij dan moet je er ook 1 inleveren, enz... dus niet 5 smartcards zijn de max, het aantal dat je per 13 april had is de max volgens 2 helpdesk medewerkers en inmiddels ook een webcare medewerker.
Het kan zo maar zijn dat het morgen weer anders is,maar ik heb expres 2x in de wacht gestaan om te kijken of beide verhalen hetzelfde waren,en dat waren ze.
Ik heb dus na het tweede telefoontje en het bericht van de webcare medewerker besloten niet over te stappen, ik ben met mijn oude Ziggo abonnement 1,50 of zo duurder uit en heb geen my prime maar ik wil mijn 4e kaart niet inleveren.
 
Ik zou hier geen genoegen mee nemen. Er staat heel duidelijk dat er pas een smartcard moet worden uitgeschakeld als je boven de 5 uitkomt met smartcards en huur-materiaal. Pas als je daarmee boven de 5 komt, moet je uitschakelen. Schrijf eventueel klachtenbrief.
 
Wat die medewerkers zeggen klopt niet met wat er in de voorwaarden staat.
Als je echt zou willen overstappen zou ik naar de geschillencommissie stappen.

Overigens kunnen voorwaarden nooit met terugwerkende kracht wijzigen.
Dus voorwaarden kunnen wijzigen op het moment dat je een ander nieuw abonnement afneemt , maar niet per 13 april 2015 indien het moment dat je een nieuw abonnement afneemt later ligt.

Lijkt mij volstrekt onredelijk en onbillijk dat iemand die op 12 april 1 geregistreerde kaart heeft, op 14 april nog 2 kaarten registreert deze weer zou moeten inleveren als hij in bv juni 2016 overstapt naar zo'n nieuw abonnement.
 
Wat die medewerkers zeggen klopt niet met wat er in de voorwaarden staat.
Als je echt zou willen overstappen zou ik naar de geschillencommissie stappen.

Overigens kunnen voorwaarden nooit met terugwerkende kracht wijzigen.
Dus voorwaarden kunnen wijzigen op het moment dat je een ander nieuw abonnement afneemt , maar niet per 13 april 2015 indien het moment dat je een nieuw abonnement afneemt later ligt.

Lijkt mij volstrekt onredelijk en onbillijk dat iemand die op 12 april 1 geregistreerde kaart heeft, op 14 april nog 2 kaarten registreert deze weer zou moeten inleveren als hij in bv juni 2016 overstapt naar zo'n nieuw abonnement.
Dat laatste hoeft niet, hij zou 1 kaart moeten inleveren, 3 is de max dus 2 smartcards en 1 Horizon mag.. het is mij duidelijk dat het de medewerkers onduidelijk is,maar als ik nu de gok neem en een overijverige medewerker schrapt 1 kaart,dan komt die er never nooit niet meer bij.
Ik betaal nu voor alles in een extra (200/20) 65,95 + TV Plus 9,95 is 75,90
In de nieuwe structuur zou ik naar Connect max en Play Max gaan hetgeen 73,95 kost, ik ben dus nu 1,95 meer kwijt en heb geen "My Prime".
Dat laatste vind ik niet zo'n ramp en die 1,95 per maand meer is dan maar die smartcard tot ik een medewerker vind die me wel wil overzetten met behoud van de huidige cards.
Op die horizon box zit ik niet zo te wachten, ik zou alleen 1,95 naar beneden gaan per maand en interactieve tv terug krijgen, op jaarbasis ben ik nu bijna 24 euro meer kwijt en krijg minder en dat vind ik een beetje scheef en het is nog wat meer want in die 73,95 zit ook nog de huur voor die Horizon box verstopt.. Ik kan wel naar een of andere commissie gaan maar dan zal het antwoord ook zijn dat ik altijd mijn kontrakt kan ontbinden als ik het er niet mee eens ben,dus daar schiet ik ook niet zoveel mee op.
 
Dan ben ik stiekem toch blij dat ik er op die datum 5 op mijn account geregistreerd had. Eens kijken hoe het komende vrijdag gaat als ze mijn abbo overzetten naar het zakelijke connect pro met 200/40mbit met extra CI+ module...
 
da's mooi ***....heb nu 3 kaarten met basis internet en basis tv, maar heb een cisco die kan opnemen, als die de geest geeft en ik wil minimaal op een machine kunnen opnemen moet ik dus € 10,- meer betalen voor hetzelfde abbo.
 
da's mooi ***....heb nu 3 kaarten met basis internet en basis tv, maar heb een cisco die kan opnemen, als die de geest geeft en ik wil minimaal op een machine kunnen opnemen moet ik dus € 10,- meer betalen voor hetzelfde abbo.

Je Cisco decoder heeft nooit binnen het abonnement gezeten, dus geldt net als bij ander consumenten elektronica, buiten de garantie = pech. Gaat je TV stuk, dan bel je toch ook niet bij Ziggo aan?

Tevens kan je natuurlijk ook gewoon zelf een decoder met opname functie aanschaffen, nieuw of 2e hands. Sterker nog, gaat je HDD stuk in je Cisco, kan je de HDD gemakkelijk zelf vervangen.
 
...
Op die horizon box zit ik niet zo te wachten, ik zou alleen 1,95 naar beneden gaan per maand en interactieve tv terug krijgen, op jaarbasis ben ik nu bijna 24 euro meer kwijt en krijg minder en dat vind ik een beetje scheef en het is nog wat meer want in die 73,95 zit ook nog de huur voor die Horizon box verstopt.. Ik kan wel naar een of andere commissie gaan maar dan zal het antwoord ook zijn dat ik altijd mijn kontrakt kan ontbinden als ik het er niet mee eens ben,dus daar schiet ik ook niet zoveel mee op.

Tja, ik ben bang dat daar rekent Ziggo juist op. Dat mensen zien dat zij met nieuwe abo goedkoper uit zijn en 'vrijwillig' kaarten laten deactiveren. :no:

Ik ben nu zo blij met mijn keuzes... :applause: Ik had (heb en nog steeds actief gebruik) 4 smartkaarten. Ik las hier op forum ergens in februari uitgelekte email aan dealer over de smartkaarten. Eerst leek het een storm in glas water, maar ik dacht, er is geen rook zonder vuur. En dus heb ik voor 14 euro mijn 5-de smartkaart gekocht en ergens in maart zonder problemen geactiveerd.

Tevens ergens eind februari naar alles-in-1 basis overgestapt. Met eerste 6 maanden 30 euro per maand. Ik dacht eerst, wellicht kan ik snellere internetsnelheid met duurdere abo even uitproberen. Actie van 30 euro eerste 6 maanden gold voor alle abonnementen. En daarna zou ik weer naar lagere snelheid overstappen. Wat ben ik nu blij dat ik bij basis bleef! Anders zou ik nu, net als jij, aan een veel te dure abo vast zitten met volkomen overbodige hoge internetsnelheid of mijn smartkaart na amper paar maandjes verliezen.

En bedankt voor waarschuwing! :thankyou:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan