• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo zakelijk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mastermarcel
  • Startdatum Startdatum
M

mastermarcel

Ik heb een vraag over Ziggo zakelijk.

Ik wil al mijn eigen netwerk apparatuur blijven gebruiken en niet de crappy modem/router firmware van Ziggo. Krijg je nu als je Ziggo zakelijk afsluit een modem/router die je in bridge modus kunt (laten) zetten?
 
Kort maar krachtig. Nee. Althans, in ieder geval niet in een ex-UPC gebied. Ik heb een Hitron gekregen waarbij het niet kan. Ik heb er een ASUS achter hangen als (wifi)router, maar ben na afloop contract snel weer terug naar particulier.
 
Volgens mij kan het wel:

Om bij zakelijk internet het modem in bridge te zetten, is door UPC het zogenaamde '5 vaste IP adressen' abonnement nodig. Hiervoor moest je in het verleden 10 euro ex.btw per maand extra betalen. Het huidige Ziggo biedt deze mogelijk niet meer bij het ZZP aanbod, je moet hiervoor (het veel duurdere) MKB abonnement aanschaffen.

Ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat bij een privé abonnement de router gewoon in bridge kan, en een zakelijke gebruiker dit niet met een ZZP abonnement kan.

Laat staan dat ze hier op de website erg onduidelijk over zijn, en je hier pas achter komt wanneer je eenmaal een abonnement hebt afgesloten.
 
Terug
Bovenaan