hbarendrecht
Forum Gebruiker
- Berichten
- 1
Eerst maar gelijk de oplossing: "Wifi Advanced Configuration Editor" op de Google-Play store. Deze is gratis.
Het probleem: Ik heb een nieuwe HP Slate 7 teblet. Werkt prima, maar zodra ik 100% volgens de handleiding van Ziggo de Wifispots configureer, worden de instellingen afgesloten.
Helpdesk Ziggo: De HP Slate 7 wordt niet ondersteund.
Servicedesk Mediamarkt: Boehoehoe. (not a clue)
Helpdesk HP: Wifi WPA/2 Enterprise wordt niet ondersteund.
Het blijkt een bekend probleem bij alle 4.1.1 tablets. De ondersteuning van WPA2 Enterprise werkt niet naar behoren.
De aanpak van de oplossing:
De Mediamarkt is niet servicegericht, weet helemaal niets en is geen aanrader
De Ziggo helpdesk is vriendelijk, is goed op de hoogte, maar kan dit soort problemen niet oplossen. Misschien kan ik deze app aanraden.
De HP helpdesk is tamelijk onwetend. Na veel navraag komt het "not supported" met een nog stompzinniger opmerking: het is een consumentenproduct en dat verbindt niet met een enterprise omgeving.
Het probleem: Ik heb een nieuwe HP Slate 7 teblet. Werkt prima, maar zodra ik 100% volgens de handleiding van Ziggo de Wifispots configureer, worden de instellingen afgesloten.
Helpdesk Ziggo: De HP Slate 7 wordt niet ondersteund.
Servicedesk Mediamarkt: Boehoehoe. (not a clue)
Helpdesk HP: Wifi WPA/2 Enterprise wordt niet ondersteund.
Het blijkt een bekend probleem bij alle 4.1.1 tablets. De ondersteuning van WPA2 Enterprise werkt niet naar behoren.
De aanpak van de oplossing:
- Ga eerst naar instellingen - Wifi - Ziggo en neem tijdelijk een ander protocol dan PEAP. Ik koos EAS. Maak verbinding (wat natuurlijk niet lukt).
- Ga terug naar je goede wifi verbinding.
- De app "Wifi Advanced Configuration Editor" op de Google-Play store geïnstallerd op de tablet.
- Open de app en kies de setup van Ziggo.
- Kies voor Enterprise Configuration.
- Vul bij EAP weer PEAP in
- Vul bij identity je wifispots gebruikersnaam in. 8 cijfers.
- Anonymous leeglaten.
- Password invullen zoals op je ziggo - internet - wifispots staat.
- Ga terug en maak nu met de gewone instellingen de verbinding.
De Mediamarkt is niet servicegericht, weet helemaal niets en is geen aanrader
De Ziggo helpdesk is vriendelijk, is goed op de hoogte, maar kan dit soort problemen niet oplossen. Misschien kan ik deze app aanraden.
De HP helpdesk is tamelijk onwetend. Na veel navraag komt het "not supported" met een nog stompzinniger opmerking: het is een consumentenproduct en dat verbindt niet met een enterprise omgeving.
Laatst bewerkt door een moderator: