De beste manier om in te loggen is de windows computer in de container te kieperen, en een Mac computer aan te schaffen. :mrgreen:
Wil je toch met een windows doos aan de gang gaan, dan moet je op de
Ziggo pagina met instellinen jouw windows systeem uitzoeken en de installatie letterlijk volgen. Certificaten moeten uit staan bij windows.
Ik gebruik op mijn Ubee & Airports, sinds een maand ook WPA2-enterprise om in te loggen.
Op mijn MacBook kon ik alleen "automatisch" kiezen en er was verder niets in te stellen. Je krijgt vanzelf de vragen om naam/wachtwoord in te voeren en bij het certificaat kun je kiezen om deze te vertrouwen. (Eventueel moet je nog het wachtwoord van een beheerders account invullen)
Op het Android 2.1 tablet en Android 4.x telefoon moest er iets meer ingevuld worden, maar maar daarna verbond hij ook direct.
Ik was vandaag via bootcamp op mijn windows partititie op mij MacBook bezig. Ik moest daar ook wifi op wpa2-enterprise instellen. En daar waar de mac alleen een auto button had, had je daar tientallen instellingen die allen goed moesten staan. Volgens mij ben ik wel een half uur aan het knoeien geweest. Authenticeren met certificaat kreeg ik niet voor elkaar. Ik gebruik een self-signed certificaat op mijn eigen server. Uiteindelijk https via de browser ingelogd en met veel moeite een weg gevonden om zo het certificaat in het systeem te krijgen. Dat lukte, maar als ik wifi weer instelde om certificaten te gebruiken, kreeg ik weer geen verbinding. Dus uiteindelijk gekozen om zonder certificaten te blijven inloggen.
In elk geval kan ik me nu voorstellen dat Ziggo geen zin heeft om uit te leggen hoe je dat wel moet instellen en voor windows gewoon aangeeft om geen certificaten te gebruiken.
Windows had een mooie trouble-shoot assistent. Het enige waar hij mee kwam was het advies mijn router te resetten, de lampjes te controleren, of een andere wifi kaart aan te schaffen

En dat terwijl onder OSX precies dezelfde wifi kaart gebruikt wordt en de router echt wel werkt. Dat het probleem bij het certificaat lag, wist hij niet te vermelden.
Zo, dat was genoeg windows frustratie voor vandaag. Blij dat ik 99% onder OSX draai.:pompom: