• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo waarschuwt voor foute TV’s

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Qball112
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Q

Qball112

Mensen hier die ook een foute tv hebben?

Ziggo waarschuwt voor foute TV’s door Edwin van der Schoot
UTRECHT - Kabelbedrijf Ziggo, dat sinds vorige zomer actief probeert om consumenten te laten overstappen van analoge naar digitale televisie, waarschuwt voor de verkoop van tv-toestellen die niet geschikt zijn voor het ontvangen van dit televisiesignaal.





Ziggo publiceert op haar website een lijst met modellen die geschikt zijn, en verwist consumenten daarna. Echter, sommige winkeliers verkopen toestellen met een ’geschikt voor Ziggo sticker’ erop, zonder dat dit een tv is die inderdaad op de door Ziggo gepubliceerde lijst staat. De helpdesk van Ziggo wordt dan ook overspoeld met de mensen die onder valse voorwendselen een Toshiba, of een ander niet door Ziggo gecertificeerd toestel kochten.
De zaak kwam aan het licht door de verkoop van scherp geprijsde flatscreen modellen van het merk Toshiba door elektronicaketen Steenweg uit Utrecht. De elektronicazaak hield bij herhaalde navraag vast aan het gegeven dat consumenten in de Utrechtse regio prima digitale televisie van Ziggo kunnen ontvangen op dit toestel. In de praktijk ontvangen zij maar een deel van de beoogde zenders, en is bij tijd en wijle een software-update nodig om tv te kunnen kijken.
De distributeur van Toshiba, Megami uit Den Bosch, regelt voor deze toestellen inmiddels een kostenloze oplossing, als consumenten zich bij hen melden
 
......De zaak kwam aan het licht door de verkoop van scherp geprijsde flatscreen modellen van het merk Toshiba door elektronicaketen Steenweg uit Utrecht. De elektronicazaak hield bij herhaalde navraag vast aan het gegeven dat consumenten in de Utrechtse regio prima digitale televisie van Ziggo kunnen ontvangen op dit toestel.........

Steenweg uit Utrecht blijkt dus een webshop die mensen verhaaltjes vertelt. Slechte zaak, voor mij een reden om daar niet te kopen.
 
Re:

Persoonlijk vind ik een losse decoder handiger. Hoe vaak je niet topics leest dat ze problemen hebben met tv-zenders via zo'n CI-module.
 
Persoonlijk vind ik een losse decoder handiger. Hoe vaak je niet topics leest dat ze problemen hebben met tv-zenders via zo'n CI-module.

Zoals je zelf al aangeeft is dat persoonlijk. Er zijn genoeg mensen die CI+ juist handig vinden en niet meer nodig hebben.
 
Zoals je zelf al aangeeft is dat persoonlijk. Er zijn genoeg mensen die CI+ juist handig vinden en niet meer nodig hebben.
Losse decoders geven altijd nog de meeste vrijheid en functionaliteiten naar keuze.

Ingebouwde decoders zijn meestal wel handig voor de standaard gebruiker (bv oudere mensen), gecastreerd als ze zijn qua functionaliteiten.
 
Losse decoders hebben hun eigen problemen.
En bovendien castreren losse decoders weer de functionaliteit van je TV (met name teletekst) en maken ze je TV een domme monitor.

Persoonlijk zou ik dus voor beide gaan: een CI+ CAM én een decoder. Best of both worlds.

Steenweg uit Utrecht is overigens geen webshop, maar een fysieke shop (hooguit hebben ze ook een website). En nu weet ik meteen weer nog een reden waarom ik daar ook al weer nooit kocht. Deed ik overigens al niet vanwege de ontzettend schreeuwerige en rommelige winkel en inderdaad: te vaak 'too good to be true' aanbiedingen zonder service.
 
Losse decoders hebben hun eigen problemen.
En bovendien castreren losse decoders weer de functionaliteit van je TV (met name teletekst) en maken ze je TV een domme monitor.
Dat laatste is waar, maar dat doe je ook al als je de tv gelijk op een geluidsinstallatie aansluit.:wink:
Ik ben altijd al voorstander geweest van tv-als-monitor met losse modules, omdat je hem toch thuis naar eigen voorkeur wilt inpassen in je systeem.

Steenweg uit Utrecht is overigens geen webshop, maar een fysieke shop (hooguit hebben ze ook een website). En nu weet ik meteen weer nog een reden waarom ik daar ook al weer nooit kocht. Deed ik overigens al niet vanwege de ontzettend schreeuwerige en rommelige winkel en inderdaad: te vaak 'too good to be true' aanbiedingen zonder service.
Dus die voordeur is bij hen extra doorslaggevend?:oyeah:
 
Persoonlijk zou ik dus voor beide gaan: een CI+ CAM én een decoder. Best of both worlds.

Ik heb in de woonkamer een Humax 5100C en op mijn slaapkamer een Samsung T22A300 (Ziggo gecertificeerd) met CI+ module. De Humax is top, alleen heb ik hier en daar wat problemen met de SMiTT module die in me Samsung T22A300 zit. Als je te snel gaat 'zappen' via de Now & Next functie krijg je errors, en als je hem laat "starten" op een gecodeerd kanaal (bijvoorbeeld Veronica) dan zegt die heel lang "Geen signaal" of "Gecodeerd signaal". Ik weet niet wie deze problemen kan oplossen, Samsung, de makers van de SMiTT module of Ziggo of ik? (kabels zijn goed, 100% signaal sterkte en BER is 0).

Ontopic:
Het is altijd lastig om er 100% zeker van te zijn of een TV Ziggo gecertificeerd is. Op bijvoorbeeld kieskeurig.nl staat soms bij een tv dat die Ziggo gecertificeerd is, en op een andere weer niet of word het helemaal niet vermeld. Ik zelf zal dan een tv liever in de winkel kopen, mocht het niet zo zijn dan heb je toch meer kans dat je geld terug kan krijgen als die niet werkt met een Neo/SMiTT module ;)
 
Ik zelf zal dan een tv liever in de winkel kopen, mocht het niet zo zijn dan heb je toch meer kans dat je geld terug kan krijgen als die niet werkt met een Neo/SMiTT module ;)
In de winkel kun je er altijd achter komen of het scherm echt Ziggo-gecertificieerd is.
Heb de indruk dat er niet veel tv's meer worden verkocht zonder.

Verder heb ik van Ziggo begrepen dat er binnenkort een nieuwe Neotion/SMIT- module op de markt komt die ook geen opstartverhaal meer doorloopt. Wellicht zijn die ook in een ander opzicht een verbetering.

Misschien dat jouw Samsung beter zou omgaan met een Neotion?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan