• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo voert QAM256 in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie https://www.digitalekabeltelevisie.nl
Hier in het (voormalig) @Home gebied zijn 7271 (Borculo), 9001 (Twente) en 9004 (Cogas) aangepast naar qam256 voor een aantal frequentie's.
Vwb Twente was het woensdag al feest, geen haperingen maar überhaupt geen beeld op bepaalde zenders op m'n dreamboxen. Een cablescan heeft de zaak gefixed.
Maar ik zie bij Casema/Multikabel nog geen qam256 omzettingen.
 
Voor Casema kun je het lijstje van Archie gebruiken, al geldt dat blijkbaar niet voor het hele gebied aangezien bij dtvmonitor.nl alles nog op QAM64 staat.
 
Zowel bij het voormalige @home gebied en Casema/Multikabel gebied, zijn bepaalde NRN nummers omgezet naar QAM 256. Dus niet elke klant in een @home/Casema/Multikabel gebied is omgezet naar QAM 256, als je niet op 1 van die NRN nummers zit.

Bij de decoder instellingen dien je wel QAM 64 te laten staan. :wink:
 
Zowel bij het voormalige @home gebied en Casema/Multikabel gebied, zijn bepaalde NRN nummers omgezet naar QAM 256. Dus niet elke klant in een @home/Casema/Multikabel gebied is omgezet naar QAM 256, als je niet op 1 van die NRN nummers zit.

Bij de decoder instellingen dien je wel QAM 64 te laten staan. :wink:
Klopt. We hadden dit al ondervonden. Maar zal later ook overgeen op qam 256, Wel is intressant wat er met de ruimte gaat gebeuren... Hoor niemand nog over enige 'test' zender aanwezig...
 
Denk je dat je nog zenders hebt als je je decoder op QAM64 hebt staan terwijl de uitzendnorm 256 is?:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan