• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo VOD €0.95 / SmartTV €0.00

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

AC

Kan iemand eens uitleggen hoe het nu zit met de extra kosten voor veel van de commerciële content in het VOD systeem bij Ziggo? (ook wel iTV) Liefst iemand van / voor Ziggo.

Afgelopen Zondag bijvoorbeeld was op Net 5, Sabotage...

In het VOD systeem (iTV2) zijn de kosten voor het terugkijken van deze aflevering €0.95! terwijl deze via SmartTV (Samsung) en de officiële app gewoon 'gratis' terug te kijken is....

Ik hoor telkens dat de zender-maatschappijen deze kosten aan Ziggo opleggen, maar iets in mij zegt dat dit niet geheel moet opgaan. Via SmartTV en eventuele PC/Tablet is het gewoon voor niets terug te kijken....
------
Wie kan hier nu eens duidelijkheid in geven? Hoe zit dit bij andere aanbieders, zoals KPN e.d. zit hier standaard de kosten verrekend in het abonnement? Of tegen vaste prijs extra bij te bestellen...

De uitzending(en) kijken wij gewoon online / via SmartTV maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe het zit... nieuwsgierig dus..
 
Goedemiddag,

Het bieden van gemiste TV programma's via interactieve TV van Ziggo is afhankelijk van de afspraken die Ziggo kan maken met de aanbieder. Veel content kunnen we inbegrepen bij het TV abonnement aanbieden. Bij RTL, SBS, Veronica en NET5 is dit niet het geval. Om alle beschikbare content van deze partijen te kunnen ontvangen, is er een afspraak gemaakt om deze programma's tegen betaling per stuk aan te bieden.

Het kan zijn dat dezelfde programma's via een andere wijze gratis worden aangeboden. Deze programma's bevatten echter reclames die je ook niet kunt doorspoelen. Via Ziggo zijn de programma's vrij van reclame en zijn er geen beperkingen op de doorspoelmogelijkheden.
 
Ik zou zeggen, reclame erin en laat dat doorspoelen ook maar zitten :wink:
 
Het aparte is nu juist dat de officiële release welke in de SmartTV beschikbaar is direct de content bij SBS, RTL en NET 5 ophaalt zonder reclames en met spoel functie....
-----
De content daarentegen is bij Ziggo veelal wel betaald.
Vandaar het grote vraagteken boven mijn hoofd waarom dit verschil er is. Het gaat hier om een best hoge vergoeding (kleine euro veel al), snap dat Ziggo bepaalde afspraken heeft met maatschappijen maar deze kan ik gewoon niet volgen.

Nu kijk ik gewoon via SmartTV want dit is gewoon 1 op 1 vergelijkbaar met het VOD systeem bij Ziggo nu...
 
Ben je niet de enigste. 10 uitzendingen tikt financieel toch wel door.

Dat is nu precies waarom ik het niet goed kan volgen. Bij een aantal aanbieders koop je het uitzending gemist per maand af bijvoorbeeld... ik snap er dan ook niets van eigenlijk....
 
Goedemiddag,

Het bieden van gemiste TV programma's via interactieve TV van Ziggo is afhankelijk van de afspraken die Ziggo kan maken met de aanbieder. Veel content kunnen we inbegrepen bij het TV abonnement aanbieden. Bij RTL, SBS, Veronica en NET5 is dit niet het geval. Om alle beschikbare content van deze partijen te kunnen ontvangen, is er een afspraak gemaakt om deze programma's tegen betaling per stuk aan te bieden.

Het kan zijn dat dezelfde programma's via een andere wijze gratis worden aangeboden. Deze programma's bevatten echter reclames die je ook niet kunt doorspoelen. Via Ziggo zijn de programma's vrij van reclame en zijn er geen beperkingen op de doorspoelmogelijkheden.


SBS 6/Net5/ Veronica gemist kost 0,95 euro of 1,45 euro incl. reclane
 
Gewoon weer een melkkoe van ziggo. Maar de alternatieven zijn talrijk, dus jammer voor ziggo. Blijft schandalig uiteraard. En smoesjes over reclame en doorspoelen zijn onzin.
 
Dat Ziggo geld wil verdienen is natuurlijk niet vreemd, maar wees daar dan ook eerlijk in.

@Ziggo WebTeam Jantien: Kun je nog eens nagaan, als dat binnen je mogelijkheden behoort natuurlijk, waar die extra kosten nu vandaan komen. Heb gisteren en vandaag eens gekeken, maar de programma's welke via SmartTV (of internet) gratis zijn zijn zonder reclames, kunnen gewoon heen en weer worden gespoeld, zijn van goede kwaliteit en kosten niets. Dit in tegenstelling tot het aanbod via iTV2.

Mocht je hier geen antwoordt op mogen/willen geven dan voorstaat dat antwoord natuurlijk ook. Dit beleid zal niet bij jou afkomstig zijn, dat begrijp ik best. We zijn je dankbaar voor je antwoord/antwoorden natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan