Totaal.Tv : "
...In de nieuwe voorwaarden heeft Ziggo een cruciale passage toegevoegd: de provider mag de prijzen nu jaarlijks met maximaal 4 euro bovenop de normale inflatiecorrectie verhogen, zonder dat de klant het recht heeft om het contract kosteloos te beëindigen..."
Ik verwacht van de ACM dat zij per direct haar tanden ( als ze die nog heeft ) gaat zetten in Ziggo's nieuwe voorwaarden. Het eenzijdig wijzigen van de regel 'de jaarlijkse verhoging mag niet hoger zijn dan inflatie' is natuurlijk een bewuste schoffering van Ziggo's klanten. Het is overduidelijk, Liberty Global wil een graai doen in de portemonnee van haar klanten, ondanks eerdere afspraken !
Het is alleen te hopen dat de ACM wel snel acteert en niet zoals gewoonlijk ( bij de ACM ) veel te laat actief wordt en dan achteraf probeert e.e.a. aan te passen en/of af te dwingen. Wat dat aangaat is de ACM kampioen 'paard achter de wagen spannen', maar dat kán natuurlijk altijd beter worden.
Dat Liberty Global's een graai zou doen in de ( financiële ) zakken van haar klanten, was natuurlijk te verwachten. Binnenkort is Liberty Global 100% eigenaar van VodafoneZiggo en dus kan het Amerikaanse bedrijf daarmee doen en laten wat ze wil. Wat Liberty Global wil is al jaren duidelijk, Ziggo zit tot haar kruin in de schuld terwijl Liberty Global jaarlijks vele honderden miljoen wordt afgeroomd en in de Amerikaanse zakken verdwijnt. In 2020 werd b.v. ruim 500 miljoen euro uitbetaald aan Liberty Global en de
Vodafone Group. Nu Liberty Global alle aandelen heeft, kan ze ook o.a. die regels aanpasen en zal er m.i. jaarlijks een nog veel groter bedrag uit Ziggo's kas verdwijnen.
Het wachten is nu op de ACM of de Nederlandse politiek, maar in beiden heb ik helaas weinig geloof. Ze zijn meer met zichzelf bezig dan met de taken die hen zijn toevertrouwd ( en dát zal Liberty Global ook weten ).
Voor diegene die nu nog een lopend contract hebben : dát contract is afgesloten met/onder de 'oude' voorwaarden en mogen dus ( zolang het contract loopt ) niet met die extra 4 euro verhoogd worden. Het is/wordt t.z.t. dus opletten of Ziggo al probeert te graaien, terwijl ze het recht er nog niet toe heeft !
Ik vrees nu dat we Liberty Global's werkelijke gezicht gaan zien, want vele Amerikaanse bedrijven zijn geldmachines geworden, die ten koste van haar klanten alles zullen doen om maar zoveel mogelijk geld te kunnen graaien !