Ziggo verandert algemene voorwaarden per 1 mei

Berichten
476
Internet
  1. DELTA
Digitale TV
  1. DELTA
Dus volgens mij valt het nog al mee

Ziggo verandert de algemene voorwaarden per 1 mei 2026. De voorwaarden zijn versimpeld en beter ingedeeld. Klanten kunnen door deze veranderingen hun contract voor 1 mei 2026 kosteloos beeindigen. De grootste veranderingen zijn dat de voorwaarden voor zakelijke gebruikers in één artikel zijn geplaatst, de jaarlijkse indexatie op basis van CBS CPI in juli plaatsvind en niet per 1 juli, de redenen waarom er naast de indexatie een tariefsverhoging kan worden doorgevoerd zijn verduidelijkt, de termijn voor aanv

 
Laatst bewerkt:
Ze kunnen er vast een mooi verhaal van maken, maar iemand zou dit is moeten doorspitten en de verschillen t.o.v eerder moeten weergeven. Dan weten we of het werkelijk mee valt.
 
"Extra tariefverhoging
We hebben dit concreter en duidelijker gemaakt. Ook hebben we onze mogelijkheden tot extra verhoging beperkt. Extra verhoging is nu mogelijk tot max. 4% van je vaste maandelijkse kosten, of €2,75 per maand. Dit kan alleen onder de volgende voorwaarden: als (i) we te maken krijgen met kostenverhogingen die onze diensten raken en de indexatie overstijgen, (ii) heffingen die wij aan de overheid moeten betalen toenemen en/of (iii) we onze diensten uitbreiden of verbeteren....
"

Als ik het zo lees dus een maximale verhoging van €2,75 per maand. Maar wat mis ik ? Waar zit die adder verstopt ? Ziggo gaat zichzelf nooit beperken qua prijsverhoging !

AHHH >:( ! De eventuele bovenstaande verhoging van €2,75 is natuurlijk een EXTRA prijs verhoging die bovenop de jaarlijkse prijs indexatie komt. Met deze nieuwe voorwaarden geeft Ziggo zichzelf het recht om de prijs met méér dan de inflatie/indexatie te verhogen :veryangry: !

Ziggo probeert met "...We hebben dit concreter en duidelijker gemaakt. Ook hebben we onze mogelijkheden tot extra verhoging beperkt..." iedereen een rad voor de ogen te draaien, maar als ik het goed lees, is dit een omweg om meer dan de inflatie/indexatie te kunnen verhogen !

Of zie ik dat verkeerd ?
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de vorige aanpassingen bij Ziggo, waarbij kosteloos opzeggen mogelijk was, moest men goed opletten wat men tijden het gesprek zegt, als men belt om op te zeggen !!

De enig reden om kosteloos op te zeggen is de wijziging van de algemene voorwaarden. Maar zodra men tijdens het gesprek nog een andere reden aanhaalt ( ook al is dat als extra/zijspoor, b.v. Ziggo's trage upload ) dan bestaat de kans dat de opzegging niet wordt geaccepteerd ! Dát, omdat dan volgens Ziggo blijkt dat het opzeggen niet alleen vanwege de wijziging is.
 
Totaal.Tv : "...In de nieuwe voorwaarden heeft Ziggo een cruciale passage toegevoegd: de provider mag de prijzen nu jaarlijks met maximaal 4 euro bovenop de normale inflatiecorrectie verhogen, zonder dat de klant het recht heeft om het contract kosteloos te beëindigen..."

Ik verwacht van de ACM dat zij per direct haar tanden ( als ze die nog heeft ) gaat zetten in Ziggo's nieuwe voorwaarden. Het eenzijdig wijzigen van de regel 'de jaarlijkse verhoging mag niet hoger zijn dan inflatie' is natuurlijk een bewuste schoffering van Ziggo's klanten. Het is overduidelijk, Liberty Global wil een graai doen in de portemonnee van haar klanten, ondanks eerdere afspraken !

Het is alleen te hopen dat de ACM wel snel acteert en niet zoals gewoonlijk ( bij de ACM ) veel te laat actief wordt en dan achteraf probeert e.e.a. aan te passen en/of af te dwingen. Wat dat aangaat is de ACM kampioen 'paard achter de wagen spannen', maar dat kán natuurlijk altijd beter worden.

Dat Liberty Global's een graai zou doen in de ( financiële ) zakken van haar klanten, was natuurlijk te verwachten. Binnenkort is Liberty Global 100% eigenaar van VodafoneZiggo en dus kan het Amerikaanse bedrijf daarmee doen en laten wat ze wil. Wat Liberty Global wil is al jaren duidelijk, Ziggo zit tot haar kruin in de schuld terwijl Liberty Global jaarlijks vele honderden miljoen wordt afgeroomd en in de Amerikaanse zakken verdwijnt. In 2020 werd b.v. ruim 500 miljoen euro uitbetaald aan Liberty Global en de Vodafone Group. Nu Liberty Global alle aandelen heeft, kan ze ook o.a. die regels aanpasen en zal er m.i. jaarlijks een nog veel groter bedrag uit Ziggo's kas verdwijnen.

Het wachten is nu op de ACM of de Nederlandse politiek, maar in beiden heb ik helaas weinig geloof. Ze zijn meer met zichzelf bezig dan met de taken die hen zijn toevertrouwd ( en dát zal Liberty Global ook weten ).

Voor diegene die nu nog een lopend contract hebben : dát contract is afgesloten met/onder de 'oude' voorwaarden en mogen dus ( zolang het contract loopt ) niet met die extra 4 euro verhoogd worden. Het is/wordt t.z.t. dus opletten of Ziggo al probeert te graaien, terwijl ze het recht er nog niet toe heeft !

Ik vrees nu dat we Liberty Global's werkelijke gezicht gaan zien, want vele Amerikaanse bedrijven zijn geldmachines geworden, die ten koste van haar klanten alles zullen doen om maar zoveel mogelijk geld te kunnen graaien !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan