• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo UPload snelheid i.c.m. KPN-Backup-Online?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
393
Even een korte vraag...

Kan iemand met KPN-BO ervaring mij uitleggen, waarom per bestandsgrootte en/of extensie (.TIF / .MOV / etc) de bewerkingssnelheid varieert?

kpn_bo_9.0.png


kpn_bo_21.9.png


Of zou dit toch het verschil van de upgrade van 10Mbps naar 15Mbps kunnen zijn? :thumb up:

NEVER NUFF QUESTIONS!!!
 
21,9 mbit vs 15 mbit? Heb je al een verhoging gekregen dan?
 
misschien 40 graden koorts ? :roll:

Ik denk eerder dat een en ander gecomprimeerd wordt en dat het ene bestandsformaat beter comprimeerbaar is dan het andere.
 
21,9 mbit vs 15 mbit? Heb je al een verhoging gekregen dan?
 
Vreemd!

Mijn verwerkingssnelheid naar BO schommelt ALTIJD (klein jaartje nu) tussen de 8.0 - 9.0 Mbps, dus vreemd dat ik nu dus > 10Mbps heb! :roll:

Dan maar weer kijken of het morgen, na de werkzaamheden in de 'buurt', ook weer anders is. Ondertussen bel ik even met KPN....
 
Ik denk eerder dat een en ander gecomprimeerd wordt en dat het ene bestandsformaat beter comprimeerbaar is dan het andere.

Dat denk ik ook. In de tijd van de 2400 baud modems, had je opties om hardware compressie in te stellen. Dan comprimeerde het protocol het bestand voordat het verzonden werd. (Mits beide zijden dit ondersteunden).

We zijn nu 30 jaar verder, en het zou gek zijn als dit niet meer gebeurd, ook al zijn er geen expliciete instellingen voor. Platte tekst kun je vaak sterk comprimeren. Dus je zou eens kunnen proberen of een folder met tekst bestanden even stel overgaat als een zip bestand van de zelfde grootte. In de goede oude modem tijd kon je dat verschil ook goed zien.:wink:
 
TIP!

Dat denk ik ook. In de tijd van de 2400 baud modems, had je opties om hardware compressie in te stellen. Dan comprimeerde het protocol het bestand voordat het verzonden werd. (Mits beide zijden dit ondersteunden).

We zijn nu 30 jaar verder, en het zou gek zijn als dit niet meer gebeurd, ook al zijn er geen expliciete instellingen voor. Platte tekst kun je vaak sterk comprimeren. Dus je zou eens kunnen proberen of een folder met tekst bestanden even stel overgaat als een zip bestand van de zelfde grootte. In de goede oude modem tijd kon je dat verschil ook goed zien.:wink:

Wat zou het toch mooi zijn, die compressie gewoon op mijn  Mac Pro te kunnen doen, rappo-klappo-klaar! Na deze bu zal ik een een tekstmap doen, dank je voor de tip @briolet!

NEVER NUFF GOOD DIRECTIONS!!!
 
Dat denk ik ook. In de tijd van de 2400 baud modems, had je opties om hardware compressie in te stellen. Dan comprimeerde het protocol het bestand voordat het verzonden werd. (Mits beide zijden dit ondersteunden).
Ik weet wel zeker dat dit nog gebeurt. Zag laatst een download die piekte naar een paar honderd MBit :pompom:was goed te comprimeren zeker ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan