• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo time-outs / hoge responsetijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mvlaren

Hallo,

Ik post dit in de hoop dat ik mensen met hetzelfde probleem een oplossing / work-around kan bieden.

Sinds ongeveer 2 weken had ik last van veel lag met bv. gamen. Om de zoveel seconden schiet de ping naar 800 ms en valt de verbinding even weg. Op het moment dat ik google.nl pingde had ik veel hoge responstijden. Ik was benieuwd of dit ook zo was als ik intern naar het modem pingde en dit bleek zo te zijn: ( PC was rechtstreeks op Ziggo modem aangesloten, dus geen router hier tussen )

ziggo_1.png


Ik besloot een linksys aan te sluiten om te kijken of hetzelfde probleem aanwezig zou zijn, dit bleek niet zo te zijn:

ziggo_2.png


Conclusie: probleem ligt in Ziggo modem, niet perse internet omdat het intern ook is.

Ik heb diverse dingen met het modem geprobeerd:


  • Firewall functie's uit
  • Fabrieksinstellingen herstellen
  • Ziggo Hotspots uitschakelen
  • Reboot
  • Vast IP instellen op PC etc.
Maar niks leek te helpen, vervolgens contact opgenomen met de helpdesk, na veel uitleg en proberen hebben we het volgende gedaan:



  1. Router functie uit op de Cisco ( Ziggo modem ( p.s : dit moet de Ziggo monteur telefonisch doen, klanten kunnen dit niet zelf))
  2. Router aansluiten op ethernet port van de Cisco ( Ziggo modem )
  3. Router ( bij mij Linksys E-2000 ) doet nu DHCP etc.
Hierna waren alle problemen verholpen:



ziggo_3.png

( Ik ping nu extern omdat de cisco natuurlijk niet meer te bereiken is, voorheen had ik de timeouts ook gewoon toen ik www.google.nl pingde, en na de aanpassingen dus niet meer )

Probleem zit hem dus in de router functie van de Ziggo / Cisco modems. enige nadeel hiervan is dat je een extra router moet hebben om het allemaal werkend te krijgen.

Verder ziet het er hier tot nu toe erg goed uit ! :pompom:

Max

tl;dr Router functie op Ziggo / Cisco modem uit laten zetten door helpdesk, router aansluiten en die de routing etc. laten doen en response problemen zijn verholpen.


 
zie er uit als een fout van ziggo en niet van de gebruikers.
Hoezo verhelpt ziggo jouw probleem niet maar moet je zelf een eigen router hebben om dit probleem te omzeilen, belachelijk.. :giveup:
 
Vreemd ik krijg een timout als ik naar 173.194.65.94 ping
 
switch

Ik heb lagspikes als ik nog iets anders op de switch aansluit op de ubee router.
Draadloos geen last zo te zien maar als er iets anders bij de switch word gestoken, krijg ik om de minuut oid een spike... soms wel 3 seconden :evil::sad::x
Haal ik de utp stekker eruit van het 2e apparaat is het weg..
 
Nog eens wat geprobeerd..
Nu extra switch als enige apparaat op de ubee aangesloten, en de overige apparaten op de extra switch, maar er zijn nog steeds spikes :censored:
Om de 50 pings ongeveer, dus er is regelmaat :cry:
 
Welk modem heb je en kan die switch ook als router laten werken.
Ikzelf draai nog met de EVM3200 zonder router dus.
Ik heb zelf twee routers achter elkaar staan en heb nooit hoge pings in het netwerk zelf.

Code:
C:\DOCUME~1\FIETS>ping 192.168.0.1 -t
Pingen naar 192.168.0.1 met 32 byte gegevens:
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=127
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=127
Ping-statistieken voor 192.168.0.1:
    Pakketten: verzonden = 69, ontvangen = 69, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 0ms, Maximum = 1ms, Gemiddelde = 0ms
Control-C
^C
C:\DOCUME~1\FIETS>
 
De EVW3200
Hardware Version3.9.2 Software Version9.9.5012 Cable Modem Serial NumberEVW320B00217119Die met router functie en wifi.
Ik gebruik ook een router erachter (je kon vroeger een macaddres invoeren wat dan van Ziggo een ip adres krijgt ,nu is dat uit de zichtbare webinterface gehaald, maar het werkt nog steeds.. totdat je hem reset denk)
Kan wel door de helpesk een dom modem ervan laten maken , maar dan verlies ik mijn draadloos gebeuren ook denk.. en moet ik dat weer op mijn eigen router fabrieken.
 
Wat ik ervan begrijp is dat als je hem in bridge laat zetten je inderdaad je WiFi spots kwijt raakt

Het zou voor mij een goede optie zijn ik gebruik geen WiFi
 
Ping spikes

zie er uit als een fout van ziggo en niet van de gebruikers.
Hoezo verhelpt ziggo jouw probleem niet maar moet je zelf een eigen router hebben om dit probleem te omzeilen, belachelijk.. :giveup:

Mee eens, maar als ik zeker wist dat dit het probleem zou oplossen deed ik het wel.

Ik heb hier nooit last van gehad tot deze week. Nu is het wifi netwerk ineens instabiel. Het heeft niet met de internet verbinding te maken, want een ping naar het interne IP-adres van de router geeft al zeer sterk fluctuerende waarden.

Ik las dat mogelijk de hotspot-functie de oorzaak was, dus die heb ik via de site uitgezet.... dacht ik. In de routerconfiguratie staat die echter nog gewoon aan.
Verder alles al zo'n beetje geprobeerd. bekabeld geen problemen, firewall uit maakt geen verschil, ander wifi-kanaal maakt geen verschil etc.

Het enige dat ik weet is dat Ziggo hier deze week werkzaamheden heeft uitgevoerd in de wijk. Maar zelfs als dit de oorzaak is snap ik het verband niet met een instabiel wifi netwerk binnenshuis.

Al met al een mooie *** situatie. Vrouw ontevreden want die wordt elke keer uit het netwerk geknikkerd en heeft telkens haperend internet. Kinderen boos want gamen is vrijwel onmogelijk met deze ping waarden.

Ik heb de moed nog niet kunnen opbrengen om Ziggo te bellen, aangezien je dan eerst ik weet niet hoeveel standaardvragen moet beantwoorden over dingen die je al lang geprobeerd hebt.

Mijn gevoel en ervaring als ICT-er zegt dat dit modem na de aanpassingen voor de hotspots het qua performance gewoon niet meer trekt als wifi aan staat.
 
Opgelost

Even een update,
gisteren een Netgear WNDR 3700 als router geinstalleerd en de CISCO van ziggo op bridge-modus laten zetten. Al mijn ping en packet-loss problemen zijn opgelost! :mrgreen:
Al met al vind ik het wel erg dat ik na 5 keer (20 min+) met Ziggo klantenservice aan de lijn te hebben gehangen en mijn problemen en bevindingen duidelijk heb uitgelegd en gevraagd om een nieuwe router, ik telkens nee te horen kreeg met het geniale advies: 'probeer je router opnieuw op te starten' of 'herstel fabrieksinstellingen, dat kan helpen..'. :no:

Koop dus een router, bel ziggo op en vraag of ze hun router in bridge-modus kunnen zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan