Ziggo speelt gevaarlijk spel

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pigion

Ik ben het meer dan beu regelmatig afgeknepen te worden op mijn internetverbinding door Ziggo. Aangezien ik op andre locatie met andere providers geen problemen ondervind, ligt dit probleem geheel bij Ziggo. Vertel mij ook niet dat het aan mijn WiFi verbinding ligt, ingeplugd is het bij traag internet ook dan een probleem een normale web-site binnen te halen of E-mail te versturen, Dus niks geen downloaden van films of muziek,
Op ander momenten is de verbing wel snel.
Ik denk dat er 3 mogelijke oorzaken zijn aan te wijzen:

- Bij oplopende belasting van het net wordt te laat servercapaciteit bijgeschakeld en laat Ziggo gebruikers met een basisabonnement bungelen..
Dit gebeurt ook bij onderhouds-actitiviteien, meestal in de ochtenduren van 08.00 tot 11.30 uur.
- In Gieten zijn de verbindingen overbelast. Op 50% van de werkdagen is de verbinding traag vanaf ca. 08.00 uur, komt vanaf 9.30 uur weer op normale snelheid. Dus zakelijk verkeer gaaat voor en de basis-abonnee wordt afgeknepen.
- Op dagen van slecht weer vaak traag internet, vooral in de avonduren (vrijdag / zaterdag), doch ook op zondag. Ik schrijf dat toe aan heftig downloaden van films en muziek van andere Ziggo-abonnees in de wijk.

Het wordt nu tijd dat Ziggo knopen gaat tellen en zeer snel de zaken verbeterd. Anders zie ik maar 1 optie, kappen met Ziggo en over naar glasvezel. Het huidige niveau is geen dienstverlening, doch treiteren:
Hoever kan ik gaan voor de klanten weglopen.
Komt er ook nog bij dat het door Ziggo verstrekte fameuze zwarte kastje bij de TV na 2 jaar en x maanden de vorige week ook de geest heeft gegeven. Misschien een mooi moment om over te stappen. Glasvezel ligt voor de deur en ik ben niet te beroerd zelf de sleuf van 20 meter naar de gevel, te graven.
Pigion
 
De beeldkwaliteit van glasvezel in aanzienlijk minder. Je zit namelijk opgescheept met de ADSL streams van KPN. Welke aanbieder je ook kiest. Het is maar wat je wilt .
 
Ik ben het meer dan beu regelmatig afgeknepen te worden op mijn internetverbinding door Ziggo. Aangezien ik op andre locatie met andere providers geen problemen ondervind, ligt dit probleem geheel bij Ziggo. Vertel mij ook niet dat het aan mijn WiFi verbinding ligt, ingeplugd is het bij traag internet ook dan een probleem een normale web-site binnen te halen of E-mail te versturen, Dus niks geen downloaden van films of muziek,
Op ander momenten is de verbing wel snel.
Ik denk dat er 3 mogelijke oorzaken zijn aan te wijzen:

- Bij oplopende belasting van het net wordt te laat servercapaciteit bijgeschakeld en laat Ziggo gebruikers met een basisabonnement bungelen..
Dit gebeurt ook bij onderhouds-actitiviteien, meestal in de ochtenduren van 08.00 tot 11.30 uur.

Enig idee hoe het netwerk van Ziggo werkt? Ze schakelen niets bij en af op drukke momenten. Er is een vaste capaciteit die benut kan worden en Ziggo monitort zeer strak welk segment overbelast raakt en gaat dan opdelen. Dit overbelast raken merk je als klant weinig tot niets van.

Daarbij wordt bij onderhoud de verbinding geheel verbroken. Dit omdat aan fysieke componenten gewerkt wordt of opnieuw gerouterd wordt binnen het ip-netwerk van Ziggo. Het heeft niets met beperking van capaciteit te maken.

- In Gieten zijn de verbindingen overbelast. Op 50% van de werkdagen is de verbinding traag vanaf ca. 08.00 uur, komt vanaf 9.30 uur weer op normale snelheid. Dus zakelijk verkeer gaaat voor en de basis-abonnee wordt afgeknepen.

Definieer overbelast en trage verbinding? Zakelijk en Consumenten verkeer gaat over 1 en de zelfde kabel, over het zelfde signaal, via de zelfde cmts en moet dus de capaciteit delen. Pas achter de cmts kan het verkeer anders gerouterd worden. Ik weet niet hoe dit bij Ziggo werkt. Maar bij UPC wordt klein zakelijk en consumenten dataverkeer via de zelfde wijze gerouterd en delen dus de capaciteit zonder dat hier beperkingen optreden. De SLA bij de abonnementen ligt anders. Daar liggen eerder de verschillen.

- Op dagen van slecht weer vaak traag internet, vooral in de avonduren (vrijdag / zaterdag), doch ook op zondag. Ik schrijf dat toe aan heftig downloaden van films en muziek van andere Ziggo-abonnees in de wijk.

Slecht weer en traag internet zullen weinig met elkaar te maken hebben. Avonduren en zondag kan. Maar zoals aangegeven zal Ziggo hier actie op ondernemen zonder dat jij hier iets van ziet en/of merkt. En vergis je niet hoe klein het aandeel is van de downloaders binnen netwerken. Een klein deel neemt de grootste bandbreedte in. Daarbij komt ook nog eens dat er veel meer capaciteit ligt dan er verbruikt wordt. Er kan op het netwerksegment waar je op gekoppeld zit rond de 800mbit/s aangeboden worden op dit moment. Dit wordt gedeeld met ongeveer 200 tot max. 400 huishoudens. Ook meegenomen in dit getal zijn niet Ziggo klanten maar wel met een aansluiting die actief gemaakt zou kunnen worden. Een modem van Ziggo kan slecht een verbinding van max 400mbit/s downstream maken. Dus blijft er standaard al 400mbit/s vrij. Daarbij schakelt je modem in opdracht van de cmts altijd naar de downstream frequenties waar bandbreedte vrij is en zal daarom niet traag worden. Daarbij is 800mbit/s een hoeveelheid die niet snel gevuld zal zijn met het internet gedrag van

Het wordt nu tijd dat Ziggo knopen gaat tellen en zeer snel de zaken verbeterd. Anders zie ik maar 1 optie, kappen met Ziggo en over naar glasvezel. Het huidige niveau is geen dienstverlening, doch treiteren:
Hoever kan ik gaan voor de klanten weglopen.
Komt er ook nog bij dat het door Ziggo verstrekte fameuze zwarte kastje bij de TV na 2 jaar en x maanden de vorige week ook de geest heeft gegeven. Misschien een mooi moment om over te stappen. Glasvezel ligt voor de deur en ik ben niet te beroerd zelf de sleuf van 20 meter naar de gevel, te graven.
Pigion

Ik zeg pak een schep en stap direct over. Die glasvezel kabel die er ligt zal niet zomaar je huis ingetrokken worden maar dat terzijde.

Glasvezel heeft ook beperkingen en daarbij komt dat Glasvezel in de toekomst op gelijke wijze aangelegd wordt als kabel. Je deelt het signaal en de snelheid met de wijk dus op drukke moment kan het ook trager worden. Daarbij komt dat de netwerk beheerders en providers daar los en langs elkaar heen werken. Dus wil je kastje muur verhaal bij problemen? Stap direct over naar glasvezel.

Goed zolang je liever trapt en geen zin hebt om constructief geholpen te worden heeft het weinig zin verder te reageren toch :thumb up:
 
Maar dan toch misschien een vraag dit probleem kan oplossen: heb je ooit wel eens je modemwaardes bekeken in je modem? Als deze niet goed zijn, dan is het logisch dat het internet niet goed functioneert. :wink:
 
Ik heb geen diepere kennis over het functioneren van ntwerken, doch de door mij gesignaleerde zaken zijn puur de waarheid. Het komt echt regelmatig voor dat ik in de avond-uren zeer trage internetverbinding heb of zelfs helemaal geen site kan bezoeken. En dat zijn heel gewone sites, geen muziek, film etc. Op zo'n moment is heb ik ook problemen met het e-mail verkeer. Op andere momenten is het wel snel, b.v. om 06.00 uur 's-ochtends. Ik zoek de oorzaak van deze daarom niet bij mij thuis, modem, router of pc.
Over de kwaliteit van het aangeboden signaal via glasvezel, heb ik mij (nog) niet verdiept.
De derde optie is nog de schotel.
Als het bij Ziggo zo blijft doormodderen, gaat hij er echt uit. Dat heeft niets te maken met modder gooien of trappen, doch berust op feiten!!
Pigion
 
Lijkt wel of je niet geholpen wilt worden.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
 
Niet ieder persoon kan (of wil) diepgaand onderzoek naar mogelijk oorzaken doen. Dus moet je je houden op de feiten: klant ervaart dus vertraging op de door hem/haar geconstateerde momenten. Punt.... waar dat door komt is door de gemiddelde en net boven gemiddelde klant niet uit te zoeken omdat vele variabelen in de schakel zitten welke elkaar in meer of mindere maten beïnvloeden.

Als kant kun je dus maar 1 ding doen: Helpdesk bellen, vragen om advies en oplossing. Meer kun je niet doen voor nu.

Overstappen is altijd een mogelijkheid, die keuze moet je zelf maken maar doe dit dan wel om de juiste redenen. Bij de ander zul je nl ook zaken tegenkomen waarvan je misschien minder gelukkig wordt.

Succes met bellen en laat even weten hoe je contact verlopen is.
 
Lijkt gedeeltelijk op mijn probleem,
Mijn internet verliest verbinding als het zeg maar de drukke tijden in gaat,
En zeker na slecht weer regen e.d.
Na onderzoek van monteur blijkt de oorzaak in een kabel breuk te zitten buiten in de grond op 2 plekken.
Dus wie weet heb jij ook zoiets.
Bellen en een monteur laten komen,
Liefst bellen als je de problemen hebt want dan kunnen ze je waardes van je modem uit lezen.
Succes.

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
De situatie is zoals "gewoon een klant" schrijft. Ik hen geen kennis van uitlezen van modem-waarden etc. Voor mij is een PC gelijk een ball-point: hij moet gewoon werken, anders donder ik hem in de vuilnisbak. Ik kan de touwtjes van de verschillende componenten aan elkaar knopen volgens de bijgeleverde schema's en dan houdt het op.

Aan de ander zijde hebben enkel "senior members" mij een sprankje hoop gegeven dat er misschien wel iets aan te doen is. We gaan daar aan werken. Monteur / helpdesk moeten et maar oplossen.

Het enige wat ik kan opbrengen als een beetje non standaard is de afstand tot het aansluitpunt in de wijk. Dat is ca. 80 meter. De kabel is pas in 199X nar onze woning doorgetrokken. Hij heeft 20 jaar "op slag" ingegraven in de berm gelegen. Na het aansluiten was het beeld op de TV slecht en is de versterker in de wijkkast bij geregeld.

Dat is alles wat ik kan opdromen.

Pigion
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan