P
Pigion
Ik ben het meer dan beu regelmatig afgeknepen te worden op mijn internetverbinding door Ziggo. Aangezien ik op andre locatie met andere providers geen problemen ondervind, ligt dit probleem geheel bij Ziggo. Vertel mij ook niet dat het aan mijn WiFi verbinding ligt, ingeplugd is het bij traag internet ook dan een probleem een normale web-site binnen te halen of E-mail te versturen, Dus niks geen downloaden van films of muziek,
Op ander momenten is de verbing wel snel.
Ik denk dat er 3 mogelijke oorzaken zijn aan te wijzen:
- Bij oplopende belasting van het net wordt te laat servercapaciteit bijgeschakeld en laat Ziggo gebruikers met een basisabonnement bungelen..
Dit gebeurt ook bij onderhouds-actitiviteien, meestal in de ochtenduren van 08.00 tot 11.30 uur.
- In Gieten zijn de verbindingen overbelast. Op 50% van de werkdagen is de verbinding traag vanaf ca. 08.00 uur, komt vanaf 9.30 uur weer op normale snelheid. Dus zakelijk verkeer gaaat voor en de basis-abonnee wordt afgeknepen.
- Op dagen van slecht weer vaak traag internet, vooral in de avonduren (vrijdag / zaterdag), doch ook op zondag. Ik schrijf dat toe aan heftig downloaden van films en muziek van andere Ziggo-abonnees in de wijk.
Het wordt nu tijd dat Ziggo knopen gaat tellen en zeer snel de zaken verbeterd. Anders zie ik maar 1 optie, kappen met Ziggo en over naar glasvezel. Het huidige niveau is geen dienstverlening, doch treiteren:
Hoever kan ik gaan voor de klanten weglopen.
Komt er ook nog bij dat het door Ziggo verstrekte fameuze zwarte kastje bij de TV na 2 jaar en x maanden de vorige week ook de geest heeft gegeven. Misschien een mooi moment om over te stappen. Glasvezel ligt voor de deur en ik ben niet te beroerd zelf de sleuf van 20 meter naar de gevel, te graven.
Pigion
Op ander momenten is de verbing wel snel.
Ik denk dat er 3 mogelijke oorzaken zijn aan te wijzen:
- Bij oplopende belasting van het net wordt te laat servercapaciteit bijgeschakeld en laat Ziggo gebruikers met een basisabonnement bungelen..
Dit gebeurt ook bij onderhouds-actitiviteien, meestal in de ochtenduren van 08.00 tot 11.30 uur.
- In Gieten zijn de verbindingen overbelast. Op 50% van de werkdagen is de verbinding traag vanaf ca. 08.00 uur, komt vanaf 9.30 uur weer op normale snelheid. Dus zakelijk verkeer gaaat voor en de basis-abonnee wordt afgeknepen.
- Op dagen van slecht weer vaak traag internet, vooral in de avonduren (vrijdag / zaterdag), doch ook op zondag. Ik schrijf dat toe aan heftig downloaden van films en muziek van andere Ziggo-abonnees in de wijk.
Het wordt nu tijd dat Ziggo knopen gaat tellen en zeer snel de zaken verbeterd. Anders zie ik maar 1 optie, kappen met Ziggo en over naar glasvezel. Het huidige niveau is geen dienstverlening, doch treiteren:
Hoever kan ik gaan voor de klanten weglopen.
Komt er ook nog bij dat het door Ziggo verstrekte fameuze zwarte kastje bij de TV na 2 jaar en x maanden de vorige week ook de geest heeft gegeven. Misschien een mooi moment om over te stappen. Glasvezel ligt voor de deur en ik ben niet te beroerd zelf de sleuf van 20 meter naar de gevel, te graven.
Pigion