• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo router wel of niet in Bridge ???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jefftrack
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jefftrack

Beste Kenners, ik wil graag achter mijn (toekomstig) Ziggo router een router plaatsen met een betere Wifi en nu lees ik her en der dat de Ziggo router dan in de bridge stand moet worden gezet door Ziggo maar is dit echt noodzakelijk ???

Kun je de tweede router er niet achter plaatsen en dan ook gebruik blijve maken van de bekabelde poorten van de Ziggo router ???

Jeffrey
 
Je kunt gewoon je eigen router gebruiken zonder de modem in brigde mode.
Je moet wel de dhcp server van je router uitzetten en de kabel van de modem in de LAN poort i.p.v. de WAN poort. Geeft de router een IP adres in hetzelfde reeks van je modem. Liefst eentje buiten de dhcp scoop van de modem.
Zo kan je nog steeds de poorten van de modem gebruiken.
 
NAT router achter NAT router is en blijft een knutsel oplossing met veel problemen. Daar zijn die dingen nu eenmaal niet voor bedoeld. De poorten van die eerste router kun je wel gebruiken om op het internet te komen, maar ze kunnen geen contact maken met apparaten achter je tweede router.

Als je betere WiFi wilt dan kun je een access point gebruiken, of een tweede router die je dan in access point mode zet. Dan routeert hij niet, maar hij maakt eigen WLAN's aan, en de poorten van die router kunnen gebruikt worden als switch. Dat is een mooie cleane oplossing die veel beter werkt als de router achter router methode.
 
Met DHCP uit op de tweede router heb je geen last van dubbele NAT.
Gebruik hier al jaren zo'n setup met twee routers, (momenteel EPC3925 / Netgear R7000) en alle apparaten zien elkaar zonder issues (LAN-LAN, LAN-WLAN, WLAN-WLAN)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan heb je waarschijnlijk alles op de tweede router aangesloten ?
 
dan heb je waarschijnlijk alles op de tweede router aangesloten ?
Is niet nodig ik heb het ook zo al jaren staan en het werkt uitstekend.
Beetje met Wifi oppassen dat je elkaar niet de luch uit drukt, maar verder werkt het goed hoor.
 
Met DHCP uit op de tweede router heb je geen last van dubbele NAT.

?? Met alleen DHCP uit op de tweede router kun je niets op je tweede netwerk en houd je de dubbel-nat foutmelding. Je moet wel wat meer aanpassen. In elk geval moet NAT zelf uit op die tweede router. Op de meeste routers heet die instelling "Brug mode".
Goedkope routers hebben die optie vaak niet en dan moet je gaan knoeien met lan-lan aansluiten, om het toch werkend te krijgen.
 
Mijn advies, gene router achter een router zetten. dat is vragen om problemen en gekke dingen. Als ik ooit zo een wifi modem krijg gaat het mooi in bridge. of ik laats hem niet eens. Daarnaast als het in bridge staat weet ik teminste beter wat er gebeurd met de verbinding. Je leest altijd van de ellende en gekke verhalen met ziggo routers.

Daarnaast moet het nieuwe ziggo modem ook in ene kooi van faraday om zeker te zijn dat er gene wifi uit gaat. Maar dat is iets anders.
Hotspots support ik toch niet, eerder boycot.
 
dan heb je waarschijnlijk alles op de tweede router aangesloten ?
Nee, ik heb alle LAN poorten van de EPC3925 bezet (TV, HD-recorder, mediaplayer) en ook alle LAN poorten van de Netgear router (NAS, XBox, switch --> 2 bekabelde PC's).
 
Gewoon in bridge laten zetten. Is binnen een paar seconden gedaan door even ziggo te bellen via gratis nummer (1200). Modem reset automatisch en binnen 5 minuten ben je weer online en is je modem in bridge mode.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan