• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo plant nieuwe snelheidsverhogingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
339
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ziggo heeft dit jaar enkele snelheidsverhogingen voor zijn abonnees in petto.
Begin volgend jaar zal het topabonnement zelfs een snelheid van 80Mbps hebben, zo heeft de kabelaar aan Tweakers.net bevestigd.
Vorige week werd al bekend dat Ziggo de downloadsnelheid van zijn Z3i-abonnement in april opschroeft tot 40Mbps, terwijl de uploadsnelheid 3Mbps gaat bedragen.
De Z3i-abonnees zullen in april bovendien als eerste de nieuwe doscis 3.0-modems in ontvangst mogen nemen.
Ook de snelheid van de andere abonnementen wordt verhoogd, zo heeft Ziggo nu aan Tweakers.net gemeld.​

De nieuwe snelheidsverhoging wordt in twee stappen doorgevoerd, waarbij de eerste verhoging voor het tweede kwartaal van dit jaar gepland staat.
De twee snelheidsverhoging moet in de eerste drie maanden van 2010 worden doorgevoerd.
Een zegsman van Ziggo benadrukt overigens dat dit nog streefdata zijn.​

Na de tweede snelheidsverhoging zal het snelste abonnement van de kabelaar een downloadsnelheid van 80Mbps en een uploadsnelheid van 10Mbps hebben.
Het goedkoopste abonnement beschikt tegen die tijd over een uploadsnelheid van 250kbps en een downloadsnelheid van 2Mbps.
Voor zover bekend blijven de prijzen van de abonnementen ongewijzigd.
Opvallend is dat Ziggo vanaf begin 2010 nog maar twee abonnementen aanbiedt met een downloadsnelheid van minder dan 15Mbps;
alle overige abonnementen zijn sneller.​

Nieuwe Snelheden per Q2 2009:

Alles-in-1-Basis 1,5 / 0,25 (Nu 1/0,15)
Alles-in-1-Plus 20 / 3 ( Nu 10/1,5
Alles-in-1-Extra 50 / 5 (Nu 20/3)​

Internet Z1 3/0,5 (Nu 2/0,5)
Internet Z2 10/1,5 (Nu 5/1)
Internet Z3 25/4 (Nu 15/1,5)
Internet Z3i 40/3 (Nu 30/3)​

Nieuwe Snelheden per Q1 2010:​

Alles-in-1-Basis 2 / 0,25 (Nu 1/0,15)
Alles-in-1-Plus 30 / 4 ( Nu 10/1,5
Alles-in-1-Extra 80 / 10 (Nu 20/3)​

Internet Z1 5/0,5 (Nu 2/0,5)
Internet Z2 15/2,5 (Nu 5/1)
Internet Z3 40/6 (Nu 15/1,5)
Internet Z3i ..... (Nu 30/3)​

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals het er nu voor staat zal Z3i als eerste worden verhoogd.
Deze leden zullen ook als eerste de EuroDocsis 3.0 modems ontvangen.

Kunnen we er wel vanuit gaan dat de overige abonnementen niet gelijk verhoogd gaan worden.. maar dus later.. zal wel mei/juni worden.
Dan zullen de Alles-in-1-Extra leden ook een nieuwe modem ontvangen.


Hier zijn we toch allemaal blij mee neem ik aan:pompom:
Heerlijke snelheden:thankyou:
 
Ter info:

Hier loopt ook al een ander draadje over op dit forum sinds zaterdagavond toen dit nieuwtje al op de frontpage hier stond.

Dat is waar.. alleen stond daar alleen iets over Z3i & Extra..
En was het nog niet officieel bevestigd door een Ziggo medewerker.

En de titel van die post op het forum zal de meeste mensen niet gelijk doen denken aan een snelheidsverhoging.

En er stond in het nieuwsbericht dat later dit jaar de 2e snelheidsverhoging zal plaatsvinden.. terwijl dit dus 2010 word.
 
Zoals het er nu voor staat zal Z3i als eerste worden verhoogd.
Deze leden zullen ook als eerste de EuroDocsis 3.0 modems ontvangen.

Kunnen we er wel vanuit gaan dat de overige abonnementen niet gelijk verhoogd gaan worden.. maar dus later.. zal wel mei/juni worden.
Dan zullen de Alles-in-1-Extra leden ook een nieuwe modem ontvangen.

En eenmaal zover in mei/juni zal ik Z3i vaarwel zeggen en naar Alles-in-1-Extra overstappen. Meer betalen voor minder snelheid kan natuurlijk niet he. :rolleyes:

Zijn al die nieuwe snelheden trouwens TOT xxxMbit net als Z3i nu?
 
Zal er ook nog iets veranderen aan de dowloadlimieten op de nieuws server? 10 Gb per maand (Internet Z1) is wel erg karig.
 
zie bij z3i alleen .... dus denk dat die abbo nog sneller word dan de 80/10 van alles in 1 .
anders idd overstappen

en idd de onstane verschill voor dit jaar is wel triest voor zon duur abbo
50/5 of 40/3 hoop dat het straks flink omhoog gaat
 
Zal er ook nog iets veranderen aan de dowloadlimieten op de nieuws server? 10 Gb per maand (Internet Z1) is wel erg karig.
Dit varieert sowieso per abonnement.

Alles-in-1 Extra ongelimiteerd
Alles-in-1 Plus 50
Alles-in-1 Basis 25

Internet Z3i 200
Internet Z3 100
Internet Z2 50
Internet Z1 10

Dit zijn de huidige limieten, of ziggo deze nog gaat aanpassen na toekomstige upgrades kan alleen ziggo vertellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan