P
pb1
Dit wil ik nou bij UPC zien:
Ziggo neemt 20.000 klanten als proefkonijn
Panel gaat meedenken en producten testen
bron
Kabelaar Ziggo werft momenteel klanten voor een panel dat uiteindelijk uit twintigduizend abonnees moet bestaan. De bedoeling is dat dit panel gaat meedenken over producten en diensten van Ziggo. Ook zullen de inzittenden als proefkonijn dienen.
"Ziggo wil door middel van een continue dialoog met dit panel niet alleen achterhalen wat de leden vinden van haar producten en diensten, maar ook ideeën uitwisselen over nog te ontwikkelen producten", verklaart het bedrijf. "Bovendien is het panel een perfecte testomgeving."
Echt luisteren
Bij zijn marktintroductie, medio mei, heeft de kabelaanbieder de komst van het klantenpanel al aangekondigd. Ziggo benadrukte toen dat het dingen anders wilde doen dan concurrenten; dat het echt wilde luisteren naar klanten. Een panel van duizenden klanten moet daarvan een weerslag zijn.
Typische Ziggo-stijl
Inmiddels is Ziggo gestart met het aantrekken van panelleden. Er hebben zich momenteel zo'n negenduizend abonnees aangemeld, bericht het bedrijf. De bedoeling is dat het panel op alle fronten een representatieve weergave wordt van de totale klantenpopulatie.
Kandidaten kunnen zich aanmelden via een webpagina waar ze worden begroet in die typische Ziggo-stijl (dankbaar onderwerp van spot op vele blogs en fora).


