• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo panel: goed idee voor UPC?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pb1
  • Startdatum Startdatum
P

pb1

Dit wil ik nou bij UPC zien:
Ziggo neemt 20.000 klanten als proefkonijn
Panel gaat meedenken en producten testen

bron
Kabelaar Ziggo werft momenteel klanten voor een panel dat uiteindelijk uit twintigduizend abonnees moet bestaan. De bedoeling is dat dit panel gaat meedenken over producten en diensten van Ziggo. Ook zullen de inzittenden als proefkonijn dienen.

"Ziggo wil door middel van een continue dialoog met dit panel niet alleen achterhalen wat de leden vinden van haar producten en diensten, maar ook ideeën uitwisselen over nog te ontwikkelen producten", verklaart het bedrijf. "Bovendien is het panel een perfecte testomgeving."

Echt luisteren
Bij zijn marktintroductie, medio mei, heeft de kabelaanbieder de komst van het klantenpanel al aangekondigd. Ziggo benadrukte toen dat het dingen anders wilde doen dan concurrenten; dat het echt wilde luisteren naar klanten. Een panel van duizenden klanten moet daarvan een weerslag zijn.

Typische Ziggo-stijl
Inmiddels is Ziggo gestart met het aantrekken van panelleden. Er hebben zich momenteel zo'n negenduizend abonnees aangemeld, bericht het bedrijf. De bedoeling is dat het panel op alle fronten een representatieve weergave wordt van de totale klantenpopulatie.

Kandidaten kunnen zich aanmelden via een webpagina waar ze worden begroet in die typische Ziggo-stijl (dankbaar onderwerp van spot op vele blogs en fora).
 
Is natuurlijk leuk bedacht.

Maar wat als die 20.000 "inzittenden" nu echt iets willen wat Ziggo echt niet wil?
"Iedereen" bij UPC wil blijkbaar dat VH1 classic terug maar UPC niet, komt het dan opeens wel?
Kortom, het lijkt leuk maar wat is de basis?
 
Robert Koopman zei:
Is natuurlijk leuk bedacht.

Maar wat als die 20.000 "inzittenden" nu echt iets willen wat Ziggo echt niet wil?
"Iedereen" bij UPC wil blijkbaar dat VH1 classic terug maar UPC niet, komt het dan opeens wel?
Kortom, het lijkt leuk maar wat is de basis?

Robert, vergeet niet dat de prijs voor een gewone mediabox van UPC behoorlijk is gedaald omdat hier op het forum de pl**ris uitbrak toen ze de prijs bekend hadden gemaakt...ik dacht 10 Euro oid.

Daar hebben ze goed notie van genomen en dus wel degelijk geluisterd naar de "klant"...

Kennelijk heeft Ziggo niet zo’n actief/assertief forum als klankbord…
 
Het Ziggo panel bestaat alweer twee maanden, alleen ze geven er nu extra aandacht aan. Ben al sinds het begin deelnemer.

Alleen als je denkt wat over de producten of dienstverlening kwijt te kunnen: helaas. Vooralsnog wordt het puur gebruikt door de marketing en communicatie afdeling en niet productontwikkeling.

Onderwerp sessie 1: hoe beviel de reclamecampagne (die met die oude Ziggo man). Conclusie: erg slecht ontvangen (al was de bekendheid erg groot). Tevens: welke kleur is de favoriet voor de Ziggo site.

Onderwerp sessie 2 hoe bevielen de how to videos die sinds kort op de site staan.

Kortom: niets productinhoudelijks tot nu toe.
 
Het is dan ook wel een cultuuromslag voor de kabelboer. Want alhoewel wij dat niet zo graag willen toegeven, UPC is geen monopolist meer. En alle aanstaande veranderingen worden tot het laatst aan toe geheim gehouden (voorbeeld: welke HD zenders ze willen toevoegen).
Hoeveel wil je wel en hoeveel wil je niet op een vroeg tijdstip kwijt aan je klanten.

Daarentegen kan je wel heel goed vragen aan de klant wat deze wil. En zo het verschil "meten" tussen de verwachte service en de gepercipieerde service.
 
Na de zoekfunctie te hebben geraadpleegd kwam ik toch echt bij dit ancient topic en het is wat ik zocht ;D
dus bij dezen...

Zijn er al meerdere mensen benaderd voor het UPC panel?

UPC 25/06/2009 zei:
Word exclusief lid van het UPC Panel en maak kans op een ‘pratende’ iPod shuffle

Geachte heer, mevrouw [naam],

Niets verandert zo snel als de digitale wereld. Computers worden sneller, telefoons knapper en tv’s interactiever. Door continu te innoveren gaat UPC steeds met de allerlaatste ontwikkelingen mee. Op het gebied van digitale televisie en snel internet loopt UPC zelfs voorop. Bij deze ontwikkelingen betrekken we zoveel mogelijk de wensen van onze klanten. Van u dus.

Meld u aan voor het UPC panel.
Als UPC-abonnee heeft u ongetwijfeld verwachtingen of suggesties ten aanzien van onze producten en dienstverlening. Wij sluiten daar graag zo optimaal mogelijk bij aan. Daarom zet UPC nu een uniek online panel op.

Uw mening is ons heel wat waard
U maakt deel uit van een selecte groep abonnees die persoonlijk door UPC wordt benadert voor dit nieuwe UPC Panel. Een paar keer per jaar wordt u per e-mail gevraagd om mee te doen aan een onderzoek. Het kost u maar een paar minuten van uw tijd. Dat is alles! Dit onderzoek is echter zeer belangrijk voor ons en de innovatieve weg die we zijn ingeslagen. En u kunt prachtige prijzen winnen. Doet u mee?

Ik waag de gok, kijken wat het inhoud en of het nut heeft...
 
pb1 zei:
Het is dan ook wel een cultuuromslag voor de kabelboer. Want alhoewel wij dat niet zo graag willen toegeven, UPC is geen monopolist meer. En alle aanstaande veranderingen worden tot het laatst aan toe geheim gehouden (voorbeeld: welke HD zenders ze willen toevoegen).
Hoeveel wil je wel en hoeveel wil je niet op een vroeg tijdstip kwijt aan je klanten.

Daarentegen kan je wel heel goed vragen aan de klant wat deze wil. En zo het verschil "meten" tussen de verwachte service en de gepercipieerde service.
Is UPC nog steeds, tot de kabelmarkt wordt vrij gegeven.
 
pb1 zei:
Dit wil ik nou bij UPC zien:
Als die panel goed beveiligd is met bijv https enzo ,dan is het wel levensvatbaar misschien op enekele bugs na misschien. :)

Maar ik denk dat upc en ziggo zich er niet veel van aantrekken wat de mensen denken enof willen.
 
Energie zei:
Is UPC nog steeds, tot de kabelmarkt wordt vrij gegeven.

mmm UPC is volgens mij geen monopolist, in de pure betekenis van het woord, er zijn zat andere aanbieders op de kabel. Je zou kunnen zeggen dat in bepaalde gebieden UPC een monopolie heeft, maar dat geldt ook voor Ziggo, Delta, canaldigitaal etc.
Daarbij komt dat er voldoende alternatieven zijn (Digitenne, satelliet, glasvezel) die niet gebonden zijn aan de kabel en wel dezelfde diensten aanbieden. Dat deze niet overal beschikbaar zijn is een aner verhaal...
 
Aan de andere kant het chelloo forum is al een soort panel waar een ieder vrij zijn mening geeft over de diensten van UPC. ;)
In een panel krijg je te maken met zaken als geheimhoudingsplicht en gebondenheid.
En als je erin zit kan je ook op dit forum niet meer altijd vrij en duidelijk je mening geven en dat lijkt me dan weer een nadeel dat voor mij zwaar meeweegt.
Ik wil best mijn mening geven aan UPC maar dan wel vrij en ongebonden.
 
Terug
Bovenaan