Kreeg een verbijsterende brief van Ziggo in de bus dat wegens 'verbeteringen aan het netwerk" ze mijn vaste IP adressen blok binnen dertig dagen gaan omzetten in 1 dynamisch.
We hebben al een tijd je Ziggo Zakelijk maar dit lijkt me niet bepaald zakelijk dus maar eens gebeld.
Gevraagd naar de 'verbeteringen' maar dat wisten ze niet. Nog een paar hints gegeven, misschien eindelijk IPv6? Misschien eindelijk SIP voor de vaste lijn? Maar nee dat was het allemaal niet.
Maar ik kreeg een vriendelijk aanbod: Als ik overstapte naar Zakelijk Pro dan kon ik daar 5 adressen krijgen.
En ja helaas ging de prijs dan 2 to 3x hoger worden met nog minder opties want mijn Vodafone abbo zou dan ook niet meer passen en de korting en extra data vervallen.
Je begrijpt mijn broek zakt af van dit soort marketing brieven en Ziggo gedrag.
Wij hebben een hosting bedrijf en draaien hier servers als backup en natuurlijk dingen als VOIP, NOC etc.
Om dan even binnen dertig dagen de boel weg te verhuizen is al lastig maar onze (SSH) beveiliging werkt natuurlijk ook alleen op mijn vaste adres.
Ik ben benieuwd of meer mensen zo'n absurde brief hebben gekregen en ga maar eens kijken naar de juridische kant van de zaak. Ik weet dat ik mag opzeggen (hoi hoi) maar heb geen alternatieven die voldoende upload geven. Er ligt glasvezel in de straat maar niemand bied het aan, de backbone loopt er op 100 mtr langs maar aansluiten ho maar. (Postcode 1066CJ)
Kom graag in contact met mensen die vergelijkende ervaringen hebben.
Bastiaan
We hebben al een tijd je Ziggo Zakelijk maar dit lijkt me niet bepaald zakelijk dus maar eens gebeld.
Gevraagd naar de 'verbeteringen' maar dat wisten ze niet. Nog een paar hints gegeven, misschien eindelijk IPv6? Misschien eindelijk SIP voor de vaste lijn? Maar nee dat was het allemaal niet.
Maar ik kreeg een vriendelijk aanbod: Als ik overstapte naar Zakelijk Pro dan kon ik daar 5 adressen krijgen.
En ja helaas ging de prijs dan 2 to 3x hoger worden met nog minder opties want mijn Vodafone abbo zou dan ook niet meer passen en de korting en extra data vervallen.
Je begrijpt mijn broek zakt af van dit soort marketing brieven en Ziggo gedrag.
Wij hebben een hosting bedrijf en draaien hier servers als backup en natuurlijk dingen als VOIP, NOC etc.
Om dan even binnen dertig dagen de boel weg te verhuizen is al lastig maar onze (SSH) beveiliging werkt natuurlijk ook alleen op mijn vaste adres.
Ik ben benieuwd of meer mensen zo'n absurde brief hebben gekregen en ga maar eens kijken naar de juridische kant van de zaak. Ik weet dat ik mag opzeggen (hoi hoi) maar heb geen alternatieven die voldoende upload geven. Er ligt glasvezel in de straat maar niemand bied het aan, de backbone loopt er op 100 mtr langs maar aansluiten ho maar. (Postcode 1066CJ)
Kom graag in contact met mensen die vergelijkende ervaringen hebben.
Bastiaan