• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo monteur met een grote fantasie.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter marcel234
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marcel234

Ongeveer 2 weken geleden op een vrijdagochtend viel ineens internet, telefonie, en interactieve tv uit. Aangezien ik dacht dat het tjdelijk was rond 16.00 uur het modem maar eens gereset, echter, het modem bleef op 2 lampjes knipperen dus geen internet/telefonie of iptv.

Na een telefoontje via mobiel (15 min) kreeg ik te horen dat er geen singaal was dus er moest een monteur langs komen, deze werd ingepland op maandag tussen 8-12 uur, kortom, 4 dagen geen iptv, geen telefoon en geen internet.

Omdat ik het maar een vaag verhaal vond zaterdag nog en keer gebeld via mobiel (20 min in totaal!) kreeg ik te horen dat het singaal weg was in de wijkkast aha! nu weet ik wat er loos is, de monteur heeft een fout gemaakt en ons singaal eraf gehaald en niet juist terug geplaatst.

Nu komt die, jullie gaan gillen van het lachen (en ik van irritatie:evil:) maandagochtend zat ik op de bank en prompt viel het singaal van de tv weg en 10 sec later was deze weer terug en ja hoor, internet/iptv en telfonie werkte weer. Na 10 min klepper op de deur en daar was de monteur, wat die mij op de mouw wilde spelden was te idioot voor woorden, hij wilde mij wijs maken dat de kabel naar mijn dochter haar tv boven de oorzaak was dat die bewuste vrijdag 300 modems offline lagen...wat!:shock: ik zeg het nog een keer, door de kabel van de tratec naar mijn dochter haar tv en omdat deze ruis gaf lagen er op die vrijdag 300 modems offline.

Maar word nog gekker: hij pakt een verleng plugje, plugt deze tussen de tratec en de kabel naar boven en zegt doodleuk: " kijk deze filter zorgt ervoor dat er geen ruis meer is" maar ik had allang gezien dat het gewoon een verloopplugje was.

Nu de werkelijkheid, hij heeft die bewuste vrijdag lopen rommelen in de wijkkast en door een fout is telfonie/internet en iptv bij ons "afgesloten" om zijn billen te redden heeft hij mij dit proberen wijs te maken, echter, de buren (6 stuks) hadden die vrijdag/zaterdag/zondag/maandagochtend helemaal nergens geen last van en hun modems waren niet 1 tel offline geweest.

Ik heb natuulijk om compensatie gevraagd en wat krijg ik? 10 euro:evil: er is nog een klacht aangmaakt en ik zou terug gebeld worden maar tot op heden niks. Ik vind zeker gezien dé leugen, het feit dat ik ruim 35 min via mijn mobiel op een 0900 nummer hebt moeten bellen en dé ergenis dat dit minstens 30 Euro hoort te zijn. daarbij vind ik dat de monteur op zijn plaats gezet dient te worden voor zijn manier van liegen.

Ik hoop dat Webcare jelle of iemand anders dit wil oppakken om te kijken wat Ziggo hieraan kan doen.

Gr Marcel

P's: ik heb jelle een pb gestuurd met de link naar dit topic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu komt die, jullie gaan gillen van het lachen (en ik van irritatie:evil:) maandagochtend zat ik op de bank en prompt viel het singaal van de tv weg

Ik lach me rot.:schater: En ik maar denken uit dit vage verhaal dat je geen signaal meer had.:no:.

Maar blijkbaar had je nog wel (eenrichtings)tv-signaal. Het is echter zeer goed mogelijk dat er van uit je eigen woning een storing (ruis) naar buiten werd verstuurd. Dit is namelijk een vorm van 'abuse' (zie de voorwaarden) waardoor je subiet wordt afgesloten (hiermee bedoel ik je signaal 'naar buiten', dus geen internet en ITV meer). In de voorwaarden staat onder andere:

De Klant mag bij of door het gebruik van zijn Aansluiting geen storing in de ontvangst door derden van via het Netwerk verspreide signalen veroorzaken.

Ik geloof de monteur dus wel.
 
2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt ook ruis waardoor we "afgesloten" waren, er moest ook een monteur voor komen om de boel vanuit de wijkkast weer aan te sluiten, de monteur heeft toen ook een filter op de tratec aangesloten.
 
Ik lach me rot.:schater: En ik maar denken uit dit vage verhaal dat je geen signaal meer had.:no:.

Maar blijkbaar had je nog wel (eenrichtings)tv-signaal. Het is echter zeer goed mogelijk dat er van uit je eigen woning een storing (ruis) naar buiten werd verstuurd. Dit is namelijk een vorm van 'abuse' (zie de voorwaarden) waardoor je subiet wordt afgesloten (hiermee bedoel ik je signaal 'naar buiten', dus geen internet en ITV meer). In de voorwaarden staat onder andere:


Ik geloof de monteur dus wel.

Ik zal kijken of ik vandaag een foto kan plaatsen van deze "filter" dan zal je zien dat het gewoon een verloopplugje is, en word nog vreemder, heb die "filter" weg gehaald en euh...er is nog steeds geen modem offline. Ik heb best verstand van deze matirie en dit was gewoon een lulkoek verhaal, toen ik vrijdagochtend geen singaal meer had ben ik 10 min later de buren geweest en van de 6 die ziggo hebben waren er 4 thuis en niet 1 had er een storing of dergelijke. Zoals je wel begrijpt zitten deze buren op dezelfde wijkkast als ons.

Daarbij geloof ik nooit dat 1 kabel van de tratec naar een analoge tv ervoor zorgt dat er 300 modems offline komen te liggen, als hij dat vrijdag wel had gevonden was die wel gelijk langs ons had gelopen en ons ingelicht, de wijkkast staat ongeveer 40 meter van ons huis, dus zo'n afstand is dat niet.

Wat ik al eerder zei, als je als monteur ruis ontdekt op een bepaald adres dan ga je daar even langs, gooit een kaartje door de bus, nu was het offline 4 dagen lang, moet ik als klant maar raden wat er is om dan vervolgens dik half uur op een 0900 nummer moeten te gaan hangen. als hij was langs gelopen met een simpel kaarje had ik zelf ook die kabel er wel uit kunnen trekken je gaat toch niet iemand op vrijdag offline zetten om vervolgens op maandag ff een plugje te komen afgeven:evil:

Gr Marcel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Marcel,

Het komt inderdaad voor dat er vanuit een binneninstallatie ( klant)
een stoorproduct op de retour band komt
en dit kan inderdaad een wijk plat gooien vwb internet,
de bewuste klant wordt dan afgesloten of er wordt een sperfilter geplaatst
dit lijkt op een verlengplugje zoals u het noemt
de klant kan een probleem veroorzaken zonder dat hij er zelf last van heeft

hopende u voldoende te hebben geinformeerd

mvg, Piotje








Ongeveer 2 weken geleden op een vrijdagochtend viel ineens internet, telefonie, en interactieve tv uit. Aangezien ik dacht dat het tjdelijk was rond 16.00 uur het modem maar eens gereset, echter, het modem bleef op 2 lampjes knipperen dus geen internet/telefonie of iptv.

Na een telefoontje via mobiel (15 min) kreeg ik te horen dat er geen singaal was dus er moest een monteur langs komen, deze werd ingepland op maandag tussen 8-12 uur, kortom, 4 dagen geen iptv, geen telefoon en geen internet.

Omdat ik het maar een vaag verhaal vond zaterdag nog en keer gebeld via mobiel (20 min in totaal!) kreeg ik te horen dat het singaal weg was in de wijkkast aha! nu weet ik wat er loos is, de monteur heeft een fout gemaakt en ons singaal eraf gehaald en niet juist terug geplaatst.

Nu komt die, jullie gaan gillen van het lachen (en ik van irritatie:evil:) maandagochtend zat ik op de bank en prompt viel het singaal van de tv weg en 10 sec later was deze weer terug en ja hoor, internet/iptv en telfonie werkte weer. Na 10 min klepper op de deur en daar was de monteur, wat die mij op de mouw wilde spelden was te idioot voor woorden, hij wilde mij wijs maken dat de kabel naar mijn dochter haar tv boven de oorzaak was dat die bewuste vrijdag 300 modems offline lagen...wat!:shock: ik zeg het nog een keer, door de kabel van de tratec naar mijn dochter haar tv en omdat deze ruis gaf lagen er op die vrijdag 300 modems offline.

Maar word nog gekker: hij pakt een verleng plugje, plugt deze tussen de tratec en de kabel naar boven en zegt doodleuk: " kijk deze filter zorgt ervoor dat er geen ruis meer is" maar ik had allang gezien dat het gewoon een verloopplugje was.

Nu de werkelijkheid, hij heeft die bewuste vrijdag lopen rommelen in de wijkkast en door een fout is telfonie/internet en iptv bij ons "afgesloten" om zijn billen te redden heeft hij mij dit proberen wijs te maken, echter, de buren (6 stuks) hadden die vrijdag/zaterdag/zondag/maandagochtend helemaal nergens geen last van en hun modems waren niet 1 tel offline geweest.

Ik heb natuulijk om compensatie gevraagd en wat krijg ik? 10 euro:evil: er is nog een klacht aangmaakt en ik zou terug gebeld worden maar tot op heden niks. Ik vind zeker gezien dé leugen, het feit dat ik ruim 35 min via mijn mobiel op een 0900 nummer hebt moeten bellen en dé ergenis dat dit minstens 30 Euro hoort te zijn. daarbij vind ik dat de monteur op zijn plaats gezet dient te worden voor zijn manier van liegen.

Ik hoop dat Webcare jelle of iemand anders dit wil oppakken om te kijken wat Ziggo hieraan kan doen.

Gr Marcel

P's: ik heb jelle een pb gestuurd met de link naar dit topic.
 
Stel dat dit een kwetsbaar / gevoelig deel van de installatie is zou je verwachten dat er geen doe-het-zelf pakketten worden aangeboden.

Lekker om te weten dat mijn Beun de Buurman mij kan verstoren door een mogelijk onkundige actie, welke geheel niet bekent is bij de gemiddelde TV kijker.

Eerlijk gezegd geloof ik best dat het in theorie mogelijk is, maar als in de praktijk zo gemakkelijk de boel om zeep kan worden gehaald dan behoord hier door de kabelmaatschappij al rekening mee gehouden te worden en zal met tegenmaatregelen moeten nemen..

Dit kan m.i op meerdere manieren, te starten bij het stoppen van doe-het-zelf installaties...o maar wacht, dan heb je hele lange wachttijden en loop je giga inkomsten mis, nee gewoon een "klant" op zijn/haar falie geven en zeggen dat ze de veroorzaker van elende zijn.

De "klant" noemen we dan gewoon "prutsers"..*

----------
* sarcasme
 
aan marcel234,

ik durf rustig te zeggen dat je geen kennis van deze materie hebt.
het enige waar je helemaal gelijk in hebt, er moest even aangebeld worden, en bij een niet aanwezig thuis, een kaartje in je brievenbus gegooid worden.

in de praktijk komt het helaas vaker voor dat een slechte huisinstallatie, veel problemen kan veroorzaken op diverse frequenties.
mogelijk is je sperfilter eentje van hp65 of hp80 geweest.
je kan je kabel eens bekijken of er een plastic splitter/verbindingsplug tussen zit,
of een IEC-male (plug in betreffende tv) van plastic is.

aan AC,

geen prutsers, maar ontwetendheid.
 
Beste Marcel,

Het komt inderdaad voor dat er vanuit een binneninstallatie ( klant)
een stoorproduct op de retour band komt
en dit kan inderdaad een wijk plat gooien vwb internet,
de bewuste klant wordt dan afgesloten of er wordt een sperfilter geplaatst
dit lijkt op een verlengplugje zoals u het noemt
de klant kan een probleem veroorzaken zonder dat hij er zelf last van heeft

hopende u voldoende te hebben geinformeerd

mvg, Piotje

Ik geloof je helemaal, maar zou natuurlijk niet moeten kunnen.
maar hoe verklaar je dan Dat Marcel de filter er weer tussen uit heeft gehaald? en er niets aan de hand is?
 
aan AC,

geen prutsers, maar ontwetendheid.

Vandaar ook de * sarcasme vermelding :) Onwetendheid is iets waar, in dit geval, ZIGGO zich druk over moet maken en niet de schuld af schuiven of het gevoel moet geven dat iemand een wijk "plat" gooit door hun installatie.
---------
Maar ik herken de opstelling wel heel goed, als je de helpdesk belt (om maar eens wat te noemen) omdat er een probleem is ontstaan dan wordt je afgeschilderd als "prutser" niet iemand die onwetend is.

Ik kies het woord prutser omdat dit nu juist het gevoel is dan men met dergelijke communicatie bereikt.... en dat is niet terecht, mogelijk dat de mensen die dat oproepen onwetend zijn dat ze dit oproepen, dan hoop ik dat ze hier eens op het forum komen lezen :)
 
Ik heb natuulijk om compensatie gevraagd en wat krijg ik? 10 euro:evil:

10euro terug?

Wees blij dat je de monteur kosten niet hoeft te betalen.
Natuurlijk ben je op de hoogte van de materie, maar dit kan ons allemaal overkomen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan