• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo modem vind mijn IP camera niet

  • Onderwerp starter facevalue
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

facevalue

Hallo allemaal

Sinds verhuizing tegenwoordig Ziggo voorheen had ik Tele2 ,nu heb ik een IP camera een ANC-818 GRA IP cam,al dagen bezig deze proberen te vinden in de router zonder succes :roll: voorheen met de tele2 modem vond hij hem binnen 1 minuut steeds met het bijbehorende progje IP Finder, ip cam is verbonden met kabel in de router modem is een Cisco model.
Dus als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag :grin:
bvd

Hans
 
Had U deze camera in Uw vorige opstelling soms een fixed IP-adres gegeven, wat vrij gebruikelijk is met IP-camera's. Zo ja dan is de kans heel groot dat dit adres niet in de IP-range van de router zit en dan kunt U zoeken tot U een ons weegt. Oplossing is het (indien mogelijk) resetten van de camera. Ook zou u (maar dat zou ik als laatste optie kiezen vanwege de consequenties voor de rest van uw netwerk) de IP-range van Uw router (het ziggo modem) omzetten naar de range van uw oude Tele2 modem.
 
Mogelijk heb je in het verleden de ip-camera een vast ip-adres ingesteld in de camera zelf. Zeker als ik je verhaal lees acht ik die kans 99% zeker.

Als het oude ip-adres range anders is dan je huidige dan zal je de camera moeten resetten naar de fabrieksinstelling of je Pc tijdelijk handmatig een ip-adres te geven in dezelfde range als de camera zodat je weer kunt inloggen op de camera en het ip-adres weer op automatisch kan zetten of een nieuw ip-adres in de nieuwe range te geven.

Stel je camera had 192.168.0.50 als ip-adres.
Ziggo deelt standaard uit 192.168.178.xxx adressen.

Dit is dus een ander segment en dan kunnen ze elkaar niet meer vinden.
Je camera moet dus een ip-adres krijgen uit de nieuwe range. Omdat het waarschijnlijk een vast adres heeft zal deze nooit te vinden zijn in de huidige opstelling.

Het snelste is om je camera dus een reset te geven naar de fabrieksinstellingen waardoor de camera weer automatisch een ip-adres krijgt van de router en hiermee zal je de camera weer kunnen vinden. Daarna kun je deze weer een vast adres geven. Dit kan via DHCP of in de camera zelf. Persoonlijk geeft ik een WiFi camera altijd een vast ip-adres zowel via DHCP als via de camera zelf.

Het wil soms voorkomen dat de camera het Wifi signaal even kwijt raakt en dat DHCP dan niet lekker werkt waardoor de camera de lease niet kan verlengen voor het ip-adres. Door ook dit adres in de camera zelf te zetten voorkom je dit. Mijn buitencamera had hier soms last van.
 
re

Hoi

Ja bedankt voor het meedenken en de oplossing dus die camera resetten ga ik straks eens proberen , laat het weten als het gelukt is of niet,weet eerlijk gezegd niet meer of ik die ooit een ander vast ip heb gegeven maar zou heel goed kunnen,alvast bedankt mannen :applause:
 
…Ook zou u (maar dat zou ik als laatste optie kiezen vanwege de consequenties voor de rest van uw netwerk) de IP-range van Uw router (het ziggo modem) omzetten naar de range van uw oude Tele2 modem.

Waarom dat als laatste optie? Ik zou er juist mee beginnen, zodat je je oude, vertrouwde IP range weer op je LAN terug krijgt. Het is bovendien minder werk dan op al je randapparatuur de fixed IP adressen aan te passen.

Mijn Ubee draait al lang niet maar op zijn default range.
 
Waarom dat als laatste optie? Ik zou er juist mee beginnen, zodat je je oude, vertrouwde IP range weer op je LAN terug krijgt. Het is bovendien minder werk dan op al je randapparatuur de fixed IP adressen aan te passen.

Mijn Ubee draait al lang niet maar op zijn default range.
Als laatste optie omdat ik niet weet wat er nog meer aan het netwerk hangt. Maar om dit probleem op te lossen zou ik als eerste het probleem apparaaat resetten. Bij een lekke band ga je ook niet meteen de auto vervangen, maar probeer je eerste de lekke band aan te pakken.
Ik heb dit probleem al jaren niet meer, omdat mijn netwerk begint bij mijn eigen router. Van die router ken ik de specs en mogelijkheden. Als mijn provider me een nieuw modem verstrekt (ik ben inmiddels toe aan mijn derde provider en 6e of 7e modem) hoef ik aan mijn netwerk niets te veranderen. Kabel ompluggen en het werkt. Eventueel modem in bridge (laten) zetten indien nodig.
 
Cam werkt weer

Hoi Allemaal

Idd het resetten van de camera heeft gewerkt en zo weer het Ip adres gevonden bedankt voor deze nuttige tip! :applause:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan