• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo mobiel extreem traag Haarlemmermeer/Bollenstreek

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

LVV

Ondanks dat ik volgens de dekkingskaart prima mobiel internet zou moeten hebben heb ik bijna overal extreem traag (in de praktijk eigenlijk geen als je 10 minuten moet wachten) internet! Niet alleen binnenshuis maar ook op andere plaatsen buiten.

Gebeld met Ziggo en ze kunnen niets doen behalve een nieuwe nano-simkaart sturen wat mij vrij onlogisch lijkt dat dat zou helpen maar goed, wie weet. Mocht het niet werken stap ik uiteraard over naar een andere aanbieder.

Ik ben benieuwd naar andere gebruikers in de Haarlemmermeer/Bollenstreek naar hun ervaringen met Ziggo mobiel. Ik kan me niet voorstellen dat ik net pech heb met de plaatsen waar ik kom en internet nodig heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je zeker dat je telefoon verbinding maakt via mobiel internet en niet via WiFi ? Als je bijvoorbeeld wifispots aan hebt staan probeert je telefoon eerst via wifi verbinding te maken, en als je dan net op het randje van signaal zit is je internet slecht. Meestal is het handiger in zo'n geval om wifispots alleen handmatig te kiezen en mobiel alleen 3G te gebruiken.
 
Heb ook een speedtest gedaan: :shock:


rFlsmeP.png
 
Er staat een "E" in je display, het lijkt er dus op dat je telefoon geen 3G verbinding maakt, maar GPRS/Edge. Je snelheid is dan altijd laag omdat dit niet sneller gaat dan een kwart megabit/sec of zoiets.

Zie je wel eens 3G in het display waar nu de E staat ?
Staat 3G wel 'aan' op je telefoon als dat nooit te zien is ?

Ziggo gebruikt het Vodafone netwerk, dus het bereik zou hetzelfde moeten zijn,
misschien kun je iemand vinden die vodafone heeft en daarmee vergelijken ?
 
Zelfs als er geen E staat wat meestal zo is is het traag...
Ik zie nooit 3G staan, ik kan dit ook niet instellen op de telefoon, staat standaard op aan, alleen kan ik kiezen voor 4G maar dat heeft Ziggo toch niet dus staat niet standaard op aan.

Ik denk dat het principe dezelfde snelheid zou moeten zijn maar geloof niet dat dat in de praktijk ook zo is.

Helaas kan ik niet testen met iemand die VF heeft (zegt misschien al wat ;-) ).
 
Overigens had de persoon van Ziggo die ik aan de telefoon geen idee wat E voor betekenis had...
 
Wat voor merk/type telefoon gaat het om ?
Want 3G zou je normaal moeten zien staan lijkt me. Als er helemaal niets staat heb je normaal gesproken GPRS tenzij jouw telefoon niets weergeeft als het 3G is. Maar het zou ook kunnen dat er iets mis is met je simkaart of registratie waardoor je nooit overschakelt naar het 3G netwerk.
Bij Android telefoons kun je volgens mij wel in je instellingen 3G uitschakelen zodat je alleen via GSM/GPRS/Edge verbinding maakt.
 
Ik heb een Vodafone abbo en die werkt prima in de bollenstreek en Haarlemmermeer altijd 3G verbinding zowel op een BlackBerry en android telefoon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan