Ziggo Mediabox Next opnames eindtijd bijstellen

AlbertW

Forum Gebruiker
Berichten
3
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Tot mijn verrassing kan ik met de Mediabox Next niet de opnametijd verlengen, wat bij de Horizon XL wel kon. Om zeker te zijn van een volledige opname van een programma of film bij vooral Nederlandse commerciële zenders en de Belgische -omdat hun programma's bijna altijd uitlopen buiten de gestelde tijd in de EPG- moet ik nu het volgende programma ook opnemen! Bestaat er een kans dat er een software update komt die dit probleem verhelpt, ondanks het feit dat alle opnames in de cloud worden opgeslagen? Via het "tandwieltje" in het menu zijn geen opnametijd aanpassingen mogelijk. Gaarne reactie van een Ziggo expert.
 
Sinds ik de box test sinds eind augustus 2018 is het geen een keer voorgekomen dat er een programma niet helemaal is opgenomen, de box neemt standaard volgens mij 15 min extra op
 
15 minuten extra inderdaad en ik denk niet dat het ooit mogelijk zal worden individueel een andere uitloop te gebruiken. Ziggo zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon alle programma's opnemen en alleen bijhouden tot welke opgenomen programma's jij toegang hebt. Het wordt dus niet speciaal voor jou opgenomen.
 
Dat de Mediabox Next 15 extra minuten een programma opneemt, staat nergens vermeld. Als het klopt, dan zijn de problemen met de programmering van de Nederlandse commerciële zenders grotendeels verholpen -niet dat die nou geweldige films of programma's uitzenden, maar soms neem ik wat van die zenders op om in ieder geval door die hinderlijke reclame-onderbrekingen heen te "spoelen" met 64X de snelheid. Ik zal eens proberen sec via de EPG een programma op te nemen en te kijken of er inderdaad 15 minuten extra wordt opgenomen. Wat ik laatst hoorde van een Ziggo medewerker, dat alle opnames ouder dan 6 weken automatisch van de cloud worden verwijderd, staat ook nergens vermeld in de documentatie (!). Zal wel het manco zijn van het ontbreken van een harde schijf. Afijn daar valt nog mee te leven. Voor de rest ben ik zeer tevreden over het getoonde beeld op mijn 4K tv.
 
Dat de Mediabox Next 15 extra minuten een programma opneemt, staat nergens vermeld. Als het klopt, dan zijn de problemen met de programmering van de Nederlandse commerciële zenders grotendeels verholpen -niet dat die nou geweldige films of programma's uitzenden, maar soms neem ik wat van die zenders op om in ieder geval door die hinderlijke reclame-onderbrekingen heen te "spoelen" met 64X de snelheid. Ik zal eens proberen sec via de EPG een programma op te nemen en te kijken of er inderdaad 15 minuten extra wordt opgenomen. Wat ik laatst hoorde van een Ziggo medewerker, dat alle opnames ouder dan 6 weken automatisch van de cloud worden verwijderd, staat ook nergens vermeld in de documentatie (!). Zal wel het manco zijn van het ontbreken van een harde schijf. Afijn daar valt nog mee te leven. Voor de rest ben ik zeer tevreden over het getoonde beeld op mijn 4K tv.
je opnames blijven een jaar beschikbaar( behalve als je hem zelf verwijderd), bij de opname zie je ook staan tot wanneer je die kan kijken.
 
Oké Michel28, blijkbaar zijn niet alle helpdeskmedewerkers overal van op de hoogte en wordt incorrecte informatie verstrekt. Ik ben in ieder geval blij dat de opnames langer beschikbaar blijven! Ik zie inderdaad bij de opname info staan "Bewaard tot ..-..-2020"
 
Terug
Bovenaan