Ziggo mediabox Next geen 4K meer

M@dman

Forum Gebruiker
Berichten
24
We hebben vandaag de Ziggo monteur in huis gehad voor een nieuwe Mediabox Next te paatsen de vorige was stuk, nu kunnen we geen 4K meer selecteren en staat nu op Automatisch aangevinkt? De monteur was helaas al weg toen we dit ondekten en onze tv is pas 10 dagen oud en geïnstalleerd door de winkel/leverancier en toen stond hij wel op 4K ingesteld, verder is er niets verandert aan bekabeling enz..is een oplossing mogelijk dan hoor ik dit gragg waarvoor dank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak de box eens 1 minuutje stroomloos. Helpt dat niet, probeer dan een andere hdmi-ingang en zorg dat je de bijgeleverde hdmi kabel gebruikt.

Bron: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Tips-voor-de-beste-beeldkwaliteit/ba-p/680157s
Geen 4K optie zichtbaar?
Heb je wel een 4K televisie, maar zie je in de resolutieinstellingen van de Mediabox Next geen 4K optie? Dit kan verschillende oorzaken hebben. Controleer en test het volgende:


  • Zijn alle HDMI aansluitingen HDCP 2.2 geschikt? De Mediabox Next maakt gebruik van HDCP 2.2 (High-bandwidth Digital Content Protection). Bij sommige tv's en receivers zijn niet alle HDMI poorten HDCP 2.2 geschikt. Raadpleeg de handleiding van je tv en receiver om dit te controleren. Meestal krijg je ook al je antwoord door te Googlen op 'HDCP 2.2 + jouw tv/receiver'
  • Gebruik je een receiver? Test eerst eens of de optie wel beschikbaar is wanneer je jouw tv direct op de mediabox aansluit. Het is hierbij belangrijk dat je de bijgeleverde HDMI kabel gebruikt!
 
Dynabite bedankt voor je reactie, aan de kabels en TV instellingen is niets verandert zoals aangegeven, onze TV heeft een One ConnectBox aansluiting (onze vorige tv ook) ) daar is niemand aangeweest. De nieuwe Ziggo Mediabox Next is worden geplaatst met nieuwe voeding, aangemeld, software geïnstalleerd en geupdate via het tv beeld verder weet ik het ook niet. In het resolutie keuzemenu heeft tot hedenmiddag de keuze gestaan voor 4K te selecteren, helaas nu niet meer mogelijk. We gaan op zoek naar de e.v.t aangeboden oplossingen dan horen jullie weer van ons. Alle tips zijn welkom.
 
Dynabite, hartelijk dank voor de perfecte oplossing te weten, stroom er afgehaald voor enkele minuten en de 4K kon ik weer selecteren. Toppie en bedank, hier kan een slotje op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan