ziggo mail op android smartphone.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

arietje

Eindelijk, ik ben ook om. Van antiek naar smartphone (alcatel/android)
Krijg zo ongeveer alles ingesteld, behalve mijn (Ziggo) windows mail.
Krijg telkens de melding "! Kan niet voltooien". "Verificatiemethoden worden niet ondersteund door de server".
Weet voor 99,9 % zeker dat ik alle vragen juist heb beantwoord. Is trouwens het zelfde als account aanmaken in windows.
Kan iemand me verder helpen???
groetjes, arie
 
Via de genoemde link kun je alle gegevens vinden die je nodig hebt, je moet daar dan de instellingen voor 'versleuteld' verzenden en ontvangen kiezen.
 
"Verificatiemethoden worden niet ondersteund door de server".
Weet voor 99,9 % zeker dat ik alle vragen juist heb beantwoord. Is trouwens het zelfde als account aanmaken in windows.
Kan iemand me verder helpen???
groetjes, arie

Betreft beveiliging.
Waarschijnlijk staat bij de instellingen van uitgaande mail verificatie aan. Dat moet dan worden uitgezet. (SSl o.i.d. vervangen door 'geen').
 
Betreft beveiliging.
Waarschijnlijk staat bij de instellingen van uitgaande mail verificatie aan. Dat moet dan worden uitgezet. (SSl o.i.d. vervangen door 'geen').

Als je de Ziggo mailserver wilt gebruiken op een android smartphone MOET je juist poort 587 gebruiken met verificatie. Anders kun je alleen mail verzenden als je via WiFi werkt op je eigen ziggo netwerk. Als je de instellingen zo doet als beschreven, werkt het. Tenminste bij mij wel.
 
sorry voor de late reactie, maar ben een weekje ziek geweest.
Mijn mail doet het intussen weer.
Cees, jij had het bij het rechte eind.
iedereen bedankt voor het meedenken, arie
 
Als je de Ziggo mailserver wilt gebruiken op een android smartphone MOET je juist poort 587 gebruiken met verificatie. Anders kun je alleen mail verzenden als je via WiFi werkt op je eigen ziggo netwerk. Als je de instellingen zo doet als beschreven, werkt het. Tenminste bij mij wel.
Gezien de foutmelding ging ik er vanuit dat het ging om het ' security type'.

Maar jouw tip heb ik zojuist geprobeerd. Instelling
server: smtp.ziggo.nl
poort: 587
security type: STARTTLS (accept all certificates)
Inloggen: Ja, (met ziggo e-mailnaam en wachtwoord)

Dat werkte. Nu nog testen als ik op een ander netwerk zit, dan Ziggo.
 
Heb alleen wifi

Beste allemaal,

Ik heb alleen wifi voor internet op mijn smartphone.
Mijn mail, zowel zenden als ontvangen, doet het thuis wel, maar op andere wifi netten niet.

Is het noodzakelijk deze instellingen te activeren als je gebruik maakt van het thuisnetwerk?
Op de wifi van mijn werk lukt het namelijk niet de instellingen aan te passen. "Kan geen verbinding maken met de server" krijg ik als melding.
 
webmail.ziggo.nl

succes :)
Wilt u ook in het buitenland of op andere locaties uw eigen e-mailprogramma gebruiken? Het beste kunt u dan kiezen voor versleutelde verzending. Verander hiervoor de instellingen in uw e-mailprogramma als volgt:
Inkomende mailserver pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver * smtp.ziggo.nl (poortnummer 587)
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS ja
Voor deze server is verificatie vereist/identiteistcontrole ja
Gebruikersnaam uw e-mailadres
Wachtwoord uw e-mailwachtwoord


* Let op: Sommige mobiele providers blokkeren uitgaand mailverkeer via SMTP. Stel in dat geval de uitgaande mailserver in van uw mobiele provider.

Van de ziggo link :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze info had ik al eerder gelezen en mijn instellingen staan zoals aangegeven.

Blijkbaar blokkeert iedereen de mail van iedereen, want afgezien van thuis ontvang ik NERGENS mijn mail! Via welke provider ik ook wifi gebruik!!! :evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan