Ziggo kondigt nieuw abonnement met snelheid van 2 Gbps aan

@Reacher
Dat stuk in TotaalTV is geschreven door Jarco Kriek naar aanleiding van een discussie in het Vodafone/Ziggo forum, waar een bepaalde casus aan de orde kwam waarbij een migratie van Elite naar Wifi Extra Groot werd geweigerd door Ziggo's klantenservice.
Het is nuttig om die discussie na te lezen, zodat je voor jezelf een beeld kunt vormen van een vooralsnog onoverzichtelijke situatie voor bestaande klanten met betrekking tot dat nieuwe internet portfolio.
 
Blijkbaar kan dan toch niet iedereen overstappen volgens dit stukje

Verbazingwekkend >:( !!!

Of toch niet :veryangry:, want dit is toch echt typisch Ziggo :thumbsdownangry: !!! Niet kunnen overstappen naar een hoger abonnement omdat de prijs lager is, is toch werkelijk het toppunt van klantje pesten :knuppel::knuppel::knuppel: !!!

Maar zou Ziggo dit doen om het geld of omdat het Ziggo netwerk nog niet gereed is voor vele 2Gbps verbindingen ? Onlangs was het b.v. wel mogelijk om van het 500Mbps-abo over te stappen naar 400Mbps Wifi-middel, waarvan niet alleen de snelheid iets lager is, maar ook de prijs €5,- goedkoper is !. Dus toen was het wel mogelijk !!

Zo bekeken, zou het mij geheel niets verbazen, dat Ziggo netwerk technisch nog niet toe is aan veel 2Gbps verbindingen en ze de overstap nu beperken. Dat het nu wel zou kunnen, zou een PR actie kunnen zijn om aan te tonen dat Ziggo haar planning haalt, technisch in staat is zulke snelheden te ondersteunen, maar vooral om Ziggo's belofte ( dit jaar veel hogere snelheden ) te onderschrijven.

De enig reden voor mij om bij Ziggo te blijven, zijn de vele motor- en autosport uitzendingen. Dat samen met een F1-Tv-Pro abonnement en de mogelijkheid om dat alles met een Google-Tv-Streamer te kunnen bekijken ( want zo'n Ziggo Next/Mini komt niet in m'n huis !!! ).

Echter, omdat ik steeds vaker én meer ga/moet uploaden naar de cloud, komt er een moment dat ik Ziggo's schamele upload zat ben en uit pure nijd bij Ziggo geen hoger abo neem ( met een hoger upload ), maar gewoon overstap. Ziggo minacht al jaren haar klanten, grijpt iedere mogelijkheid aan om ze uit te melken, terwijl die Amerikanen maar blijven graaien in Ziggo's kas !
 
Laatst bewerkt:
@PaSi

Dat laatste is natuurlijk koffiedik kijken, maar het is wel duidelijk dat de introductie van Wifi Extra Groot niet soepel verloopt.
Die prijsverschillen heeft Ziggo bovendien in maart zelf gecreëerd. Voorbeeld: Elite was 1100/100 en het nieuwe Wifi Groot 1000/100 maar wel € 7,50 per maand goedkoper dan Elite. Om thans de overstap van een klant met een lopend contract te blokkeren, omdat er sprake is van 'een financiële downgrade' vind ik zeer verwerpelijk.

Vorige week dinsdag vormde dat tijdens mijn eigen contact met klantenservice Ziggo geen enkel probleem met een migratie van Elite naar Wifi Extra Groot. Ik blijf die nieuwe portfolio abonnementen overigens maar vreemde benamingen vinden. Ook de Ziggo-term 'Wifi-garantie door het hele huis' en het al jaren gangbare 'glasvezelkabel'.

In ieder geval bij mij dus geen probleem. Die meneer van de klantenservice heeft mij prima geholpen. Nog tijdens het gesprek ging de Sagemcom zich resetten naar de nieuwe snelheden. Ik ben per maand € 2,50 goedkoper uit (dus in de optiek van Ziggo een 'downgrade') en mijn lopend contract blijft gehandhaafd met de oorspronkelijke einddatum in september 2026. Dit alles illustreert dat er bij de klantenservice van Ziggo sprake is van willekeur wie je in het forum, c.q. telefonisch treft.
Het is te hopen dat er spoedig een eind komt aan al deze verwarring.

Verder is het opmerkelijk dat niet, zoals door Ziggo aangekondigd, bestaande klanten voorrang zouden krijgen op Wifi Extra Groot en nieuwe klanten pas begin volgend jaar zich konden melden. De introductie vond nagenoeg gelijktijdig plaats.
 
Terug
Bovenaan