B
Bran
Zeer recent ben ik overgestapt van het Z2 pakket naar connect & play complete.
Ik heb nog een oude maar goede analoge tv. Voor de overstap heb ik nagevraagd of ik de tv wel kon gebruiken met het nieuwe pakket en de Horizon media box. Het bleek dat dit wel degelijk kon, middels een SCART aansluiting/kabel. Dit zou door de monteur geregeld worden. Ook heb ik toen afgesproken dat mijn zeer oude modem vervangen zou worden.
Een paar dagen geleden kwam de monteur langs. Het één en ander werd correct geïnstalleerd, maar voor de aansluiting tussen de TV en de Horizon media box gebruikte hij de SCART kabel waarmee de dvd speler was aangesloten op de TV ! Een SCART kabel had hij ook niet bij zich.
Het was wel afgesproken dat Ziggo voor de aansluiting zou zorgen. Ik herinner me de exacte bewoordingen niet, maar de monteur zou alles regelen.
De monteur was er ook niet van op de hoogte dat het modem vervangen zou moeten worden, maar dat is alsnog geregeld.
De SCART kabel heb ik echter zelf moeten aanschaffen voor 9,50 euro !
Volgens de monteur zou zo'n ding ongeveer een euro kosten.
Dat die 9,50 euro voor mijn rekening komt is op zijn minst niet netjes, en zelfs tegen de gemaakte afspraken in.
Ik heb middels het contact formulier met Ziggo contact opgenomen. Een 0900 nummer bel ik liever niet i.v.m. de kosten, dat is toch al gauw wat prijzig met een mobiele telefoon.
Geen enkele reactie. Zelfs geen bevestiging per email dat de vraag in behandeling is genomen, zoals dat wel gebeurde na het stellen vaneen andere vraag.
Een andere vraag die ik stelde in hetzelfde bericht had betrekking op de overstapkosten/korting bij overstappen naar een nieuw abonnement. Bij het eerste telefonische contact vernam ik dat ik niet in aanmerking kwam voor de korting gedurende de eerste drie maanden en dat ik de activatiekosten wel moest betalen omdat ik al dezelfde internetsnelheid had. (bestaande klant)
In mijn herinnering was die lager, maakte ik daar geen gebruik van en bovendien had ik een modem dat die snelheid niet aan kon. Blijkens https://www.techzine.nl/nieuws/4072...tsnelheid-voor-een-deel-van-zijn-klanten.html was die snelheid recent verhoogt.
Een tegenvaller, maar formeel staat Ziggo dus in zijn recht.
Wat de SCART kabel voor eigen rekening en het uitblijven van een reactie betreft: komt dit iemand bekend voor ? Suggesties ?
Ik kan natuurlijk gaan bellen, maar om daar nou ook weer voor te betalen ...
Ik heb nog een oude maar goede analoge tv. Voor de overstap heb ik nagevraagd of ik de tv wel kon gebruiken met het nieuwe pakket en de Horizon media box. Het bleek dat dit wel degelijk kon, middels een SCART aansluiting/kabel. Dit zou door de monteur geregeld worden. Ook heb ik toen afgesproken dat mijn zeer oude modem vervangen zou worden.
Een paar dagen geleden kwam de monteur langs. Het één en ander werd correct geïnstalleerd, maar voor de aansluiting tussen de TV en de Horizon media box gebruikte hij de SCART kabel waarmee de dvd speler was aangesloten op de TV ! Een SCART kabel had hij ook niet bij zich.
Het was wel afgesproken dat Ziggo voor de aansluiting zou zorgen. Ik herinner me de exacte bewoordingen niet, maar de monteur zou alles regelen.
De monteur was er ook niet van op de hoogte dat het modem vervangen zou moeten worden, maar dat is alsnog geregeld.
De SCART kabel heb ik echter zelf moeten aanschaffen voor 9,50 euro !
Volgens de monteur zou zo'n ding ongeveer een euro kosten.
Dat die 9,50 euro voor mijn rekening komt is op zijn minst niet netjes, en zelfs tegen de gemaakte afspraken in.
Ik heb middels het contact formulier met Ziggo contact opgenomen. Een 0900 nummer bel ik liever niet i.v.m. de kosten, dat is toch al gauw wat prijzig met een mobiele telefoon.
Geen enkele reactie. Zelfs geen bevestiging per email dat de vraag in behandeling is genomen, zoals dat wel gebeurde na het stellen vaneen andere vraag.
Een andere vraag die ik stelde in hetzelfde bericht had betrekking op de overstapkosten/korting bij overstappen naar een nieuw abonnement. Bij het eerste telefonische contact vernam ik dat ik niet in aanmerking kwam voor de korting gedurende de eerste drie maanden en dat ik de activatiekosten wel moest betalen omdat ik al dezelfde internetsnelheid had. (bestaande klant)
In mijn herinnering was die lager, maakte ik daar geen gebruik van en bovendien had ik een modem dat die snelheid niet aan kon. Blijkens https://www.techzine.nl/nieuws/4072...tsnelheid-voor-een-deel-van-zijn-klanten.html was die snelheid recent verhoogt.
Een tegenvaller, maar formeel staat Ziggo dus in zijn recht.
Wat de SCART kabel voor eigen rekening en het uitblijven van een reactie betreft: komt dit iemand bekend voor ? Suggesties ?
Ik kan natuurlijk gaan bellen, maar om daar nou ook weer voor te betalen ...