• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo internet doet het niet optimaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jeroen11dijk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jeroen11dijk

Sinds een week doet het internet het niet optimaal. Het valt vaak weg. Boven op de computer, die aangesloten op een wifiversterker is, laden paginas vaak niet en anders langzaam. Eerst moest ik 3 keer de pagina refreshen en toen ik de vraag wilde insturen deed hij en niet en moest ik weer opnieuw beginnen.

Ook wordt je op een playstation vaak uitgelogd waarna je een DNS-foutcode komt en dan kan je niet meer inloggen dat geldt voor zowel de router als de wifiversterker terwijl de andere playstation het nagewoon goed doet.

Ik heb al geprobeerd het digitale kanaal te veranderen maar dat hielp niks. Weet iemand een oplossing, zelf zat ik te denken aan een nieuwe/tweede router.
 
Zeer herkenbaar zie mijn topics.

Echter om alles uit te sluiten idd ff checken of je geen inferieure LAN verbindingen hebt dus ff hetzelfde proberen met een goede LAN kabel. Wifi extenders zijn zo wie zo niks maar dat terzijde.

Dat het internet ban Ziggo klappert, je er om de zoveel minuten uitgeflikkerd wordt en je moet refreshen en je router moet herstarten is not A bug but A feature van ziggo internet.

En dat alles al vanaf het starters instap ABO en dat loopt door tot het duurste pakket.

Bij mij is alles al,tig keer vervangen, doorgemeten en ik heb geweldige connectie en tv en telefonie maar idd refreshen en afwachten is kabel internet van ziggo vrees ik.
 
Dat het internet ban ziggo klappert, je er om de zoveel minuten uitgeflikkerd wordt en je moet refreshen en je router moet herstarten is not A bug but A feature van ziggo internet.

Deze uitspraak is aantoonbaar onzin :wink:
Ik heb er namelijk geen last van.

Dus om te stellen dat het 'altijd' en 'overal' optreedt bij ziggo is onzin. Wellicht een probleem in jouw wijkcentrale zoals je in andere berichten ook schreef. Maar je moet je wel bij de feiten houden.

De topicstarter schreef in dit topic overigens dat hij er op 1 van zijn playstations het wel gewoon goed doet. Dan kan het dus niet aan zijn verbinding liggen, maar moet het een wifi probleem zijn lijkt me.
 
Boven op de computer, die aangesloten op een wifiversterker is, laden paginas vaak niet en anders langzaam.

Als je via Wifi werkt, kun je nooit beweren dat het internet niet goed werkt. Een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. En in de praktijk van slechte verbindingen, blijkt Wifi veel vaker de boosdoener dan het internet zelf.

Zo iets moet je altijd bekabeld testen, om Wifi uit te sluiten.
 
Ik denk dat u gelijk heeft, aangezien het feit dat de ps3 die verder staat slechter internet heeft. Maar dat betekent dus ook dat een wifi versterker geen zin heeft?. Over het bekabeld testen kan ik wel eens proberen door de PS3 naar beneden te halen aangezien de computer te ver zit en niet dichterbij kan worden gehaald. En wat zal een evt. oplossing kunnen zijn voor het slechte wifi?

Groetjes Jeroen
 
Maar dat betekent dus ook dat een wifi versterker geen zin heeft?. Over het bekabeld testen kan ik wel eens proberen door de PS3 naar beneden te halen aangezien de computer te ver zit en niet dichterbij kan worden gehaald. En wat zal een evt. oplossing kunnen zijn voor het slechte wifi?

Wifi-versterkers bestaan niet. Dat is een mooie commerciele kreet voor een 'wifi-herhaalzender'. Dat is een kastje wat alle wifi signalen uit jouw netwerk gaat herhalen als hij ze ontvangt. Als je zo'n kastje op een plek neerzet waar nog wel een goede wifi ontvangst is, dan wordt het bereik van je wifi wel uitgebreid, maar dat gaat dan ten koste van de doorvoersnelheid van je wifi, die wordt dan de helft (omdat alles dubbel verzonden wordt). Als het al druk is op het wifi kanaal kan de snelheid nog veel lager worden. Meestal is zo'n kastje geen goed idee dus.

Als je problemen hebt met het wifi bereik en je de router niet dichterbij kunt zetten moet je proberen om een netwerk-kabel naar die plek in huis te brengen en via een kabel aangesloten te worden. Als dat onmogelijk is, kun je proberen om een powerline module te gebruiken. Dat is een soort data-via-stroomnet. Ook niet ideaal, maar vaak werkt dat wel aardig. Je steekt 1 zo'n kastje in het stopcontact en sluit het aan op je modem-netwerkkabel, het andere kastje steek je in het stopcontact in de kamer waar je internet wilt hebben. Je kunt dan met een netwerk kabel aangesloten op dat kastje internetten. Er zijn ook van die kastjes die weer wifi aan boord hebben, dus kun je in die kamer dan ook een wifi toegangspunt maken wat via het stroomnet aan je modem hangt. Afhankelijk van de storing op je lichtnet kan dat aardig werken in een groot huis met veel beton. Vaak beter dan wifi alleen.
 
Sorry voor een wat latere reactie maar we waren een weekje weg. Daar verbonden onze telefoons niet met het wifi terwijl de ipads het wel goed deden dus ik dacht dat misschien daardoor komt. Want thuis doet het internet het ook goed op de ipads en die worden meestal naast de router gebruikt. En aangezien de apparaten die het het slechts doen het verste van de router afstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan