• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo in vergelijking met glasvezel, betaal ik teveel?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Energie
  • Startdatum Startdatum
E

Energie

Momenteel ben ik sterk aan het overwegen om over te stappen. Ik heb sinds 2010/2011 het onderstaande pakket. Sindsdien is mondjesmaat de prijs steeds omhoog gegaan, zijn er nieuwe pakketten en is glasvezel ook een optie geworden. Zo nu en dan heb ik eens wat vergelijkingen bekeken en kwam steeds tot de conclusie dat het huidige pakket nog 'acceptabel' was. En daar begin ik nu anders over te denken.

Mijn huidige situatie is als volgt:

- Alles-in-1 pakket met 50 Mbps (50/5) dit is echt niet meer van deze tijd, vooral de upload niet
- Digitale TV incl. opnemen en pauzeren
- Movies and Series XL
- Onbeperkt bellen EU leuk maar wordt weinig gebruik van gemaakt
- Extra CI kaart (extra €2)

Dit alles voor €76,50.

Nu wanneer ik een willekeurige glasvezelaanbieder erbij pak:

Met T-Mobile Thuis:
- 100Mb internet (100/100)
- Interactieve TV box met opnemen
- Extra Interactieve TV box
- Alle TV themapakketten geselecteerd (ja je moet toch wat voor de vergelijking)
- Vast bellen

Dit alles voor €72,50 na de actieperiode (eerste jaar gemiddeld €65).

Om het nog leuker te maken. Vervolgens met wat Google werk kom ik erachter dat Ziggo zijn Alles-in-1 Max pakket (en andere pakketten) regelmatig aanbiedt voor een veel lager bedrag. Zo was er een FNV actie waarbij dit pakket voor €59 euro aan werd geboden enkele maanden terug. Kortom, ik betaal teveel.

Ideeën, suggesties of tips?
 
Ziggo play max: 59,95, je voegt MS XL toe van 11,95 en een CI kaart van 2,00 euro. Samen 73,90 en dan heb je ook alles wat je nu hebt, alleen geen bellen EU. En je snelheid is 150/15.
 
Niet tevreden met wat je hebt voor de prijs die je ervoor moet betalen?
Stap dan direct over.
Is geen moeilijke keuze toch?
 
Ziggo play max: 59,95, je voegt MS XL toe van 11,95 en een CI kaart van 2,00 euro. Samen 73,90 en dan heb je ook alles wat je nu hebt, alleen geen bellen EU. En je snelheid is 150/15.
Je zegt Ziggo Play Max voor €59,95? Even los van de overige abonnementen, maar hoe kom je aan het tarief van € 59,95? En waar bestaat Ziggo Play Max dan uit? Play Max is inclusief Movies and Series XL. Zie ik iets over het hoofd?
 
Mijn abonnement:
Recentelijk een paar dubbeltjes duurder geworden, nu €57,10 per maand.
Hiervoor heb ik TV-standaard, mediabox zonder opnemen, onbeperkt bellen Nederland, naar vast en mobiel en internet 50/5. Glasvezel is hier nog niet beschikbaar. Voorlopig ook niet erg.
Ik had destijds ook bellen EU erbij, laten veranderen in alleen Nederland en dat scheelde een paar euro.
 
Je zegt Ziggo Play Max voor €59,95? Even los van de overige abonnementen, maar hoe kom je aan het tarief van € 59,95? En waar bestaat Ziggo Play Max dan uit? Play Max is inclusief Movies and Series XL. Zie ik iets over het hoofd?

Sorry, sorry......ik bedoelde Play Complete + XL + CI kaart.....
 
Als je meer pakket voor minder geld kan krijgen kan je je abo vernieuwen . Hoef je niet voor over te stappen. Kan wel natuurlijk. Glasvezel kan ook leuk zijn.
 
Sorry, sorry......ik bedoelde Play Complete + XL + CI kaart.....
Haha, je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Maar ok, ik dacht al, dit klopt niet. Dus Connect & Play Complete € 59,95 + Movies and Series XL € 11,95 + CI+ € 2,00. Duidelijk.
 
Om het nog leuker te maken. Vervolgens met wat Google werk kom ik erachter dat Ziggo zijn Alles-in-1 Max pakket (en andere pakketten) regelmatig aanbiedt voor een veel lager bedrag. Zo was er een FNV actie waarbij dit pakket voor €59 euro aan werd geboden enkele maanden terug. Kortom, ik betaal teveel.

Klopt...

Begin december terug van KPN naar Ziggo voor het normale tarief (Ziggo Connect & Play Max + Extra Mediabox XL).
Half januari gebruikgemaakt van de FNV-aanbieding en betaal tot half januari 2018 inderdaad maar €59,95 + €5,- voor de EMXL en inclusief Ziggo Sport Totaal.

Ideeën, suggesties of tips?

Als je iets ergens anders goedkoper kunt krijgen, moet je overstappen. Maar dit is natuurlijk helemaal afhankelijk van je eigen eisen. Je zal bijna nooit een 1 op 1 vergelijking kunnen doen, dus moet je kiezen wat belangrijk is voor jou. Bij KPN was een vergelijkbaar abonnement + 500Mb/s glasvezel iets goedkoper, maar behalve het internet was Ziggo weer aantrekkelijker dus afweging gemaakt en weer terug naar Ziggo.

Keuzes, keuzes, keuzes.
 
Eenigste nadeel van glasvezel is dat letterlijk geen 1 meer dvb-c aanbied en je dus vast zit aan die iptv decoders.

En als ze wel dvb-c aanbieden is het nog de vraag voor hoelang.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan