• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo Horizon box ECHT resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
24
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik krijg het werkelijk om geen enkele manier voor elkaar mijn Ziggo Horizon Box (Samsung uitvoering) terug te zetten naar de fabrieksinstelling.
Zelfs via de Horizon box moet ik tot twee maal aangegeven dat ik het zeker weet dat de gemaakte opname op het apparaat gewist worden.
Vervolgens start de procedure om het apparaat naar de fabrieksinstelling terug te zetten en na ongeveer 15 minuten is hij gereed.
En wat zie ik...
Alles staat nog het zelfde ingesteld (dat wilde ik juist niet) en zelfs die opnamen staat er ook nog op.
Ik ben gewoon in de maling genomen door het apparaat. Wel 10 keer op verschillende manieren geprobeerd, niks lukt.
Inloggen lukt helemaal niet !!! Niet via gwlogin in of via het ip adres -1 of met een draadje... NIKS helpt.
Maar ik zie wel in me router dat hij ruim 30 ip adressen in gebruik heeft en dat het apparaat online is.
Maar gewoon zie ik hem niet in mijn netwerk.

Wie o wie helpt me.
Klantenservice van Ziggo wil niet helpen omdat ze dit niet ondersteunen want hij is bedoeld voor tv kijken en dat werkt.
Ik kan wel een commercieel bedrijf bellen maar dan moet ik alles zelf betalen en dat zal niet weinig zijn.

ben benieuwd.

Nu wil ik maar 1 ding.
De box gewoon naar fabrieksinstelling zodat ik weer gewoon kan inloggen en alles goed kan instellen
 
Als je hem naar fabriekinstellingen zet haalt de Horizon automatisch zijn instellingen weer op bij Ziggo. Dit is al geruime tijd zo om het de klant eenvoudiger te maken een box te resetten.

Daarbij reset je alleen het video gedeelte van de Horizon. Het modem en video gedeelte werken los van elkaar en zijn slechts intern met elkaar verbonden om data uit te wisselen voor ondemand en interactieve diensten.

Inloggen op de Horizon is los trekken van je modem. Instellen bij opties dat hij een nieuw netwerk moet verbinden dus geen bestaand. Vervolgens inloggen op 192.168.192.1.

Die 30 gereserveerde ip adressen zijn normaal. Niets iets om je druk om te maken. Als hij dat niet doet werkt de Horizon niet naar behoren.

En het hoeft niet duur te zijn een commercieel bedrijf in te roepen. Maar tja het kost wel iets.
 
Dat is niet helemaal juist voor internetten en netwerk is er een apart modem.
Voor interactieve diensten en on demand is er een apart videomodem dat afzonderlijk werkt.
Beiden functioneren onafhankelijk en hebben niets met elkaar te maken.
Daarom kan TV en interactiviteit plaatsvinden zonder internetverbinding en netwerkverbinding.

De rest is juist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is niet helemaal juist voor internetten en netwerk is er een apart modem.
Voor interactieve diensten en on demand is er een apart videomodem dat afzonderlijk werkt.
Beiden functioneren onafhankelijk en hebben niets met elkaar te maken.
Daarom kan TV en interactiviteit plaatsvinden zonder internetverbinding en netwerkverbinding.

De rest is juist.

De Horizon maakt via Docsis verbinding. Deze verbinding wordt door zowel het internet modem gebruikt als de ondemand diensten. Interactiviteit werkt niet zonder deze docsis verbinding en zonder de functie van dit modem.

Het is ook van belang dat er een werkende docsis verbinding is voor het gebruik van de box.

Ik snap ook niet waar je het video modem vandaan haalt. Dit bestaat niet in de Horizon. Tenminste niet in de documentatie van UPC en de interne systemen om de Horizon uit te lezen/monitoren. Ik ga liever uit van de officiële documentatie behorende bij de Horizon dan een ik aan neem dat wat ik heb horen zeggen klopt.

Het is een DVB-C ontvanger en een Docsis modem met intern een ip verbinding tussen beiden. het Docsis modem krijgt een bootfile vanuit de CMTS met hierin de gegevens van zowel het internet, telefonie als het medianetwerk van Ziggo. De DVB-C ontvanger stuurt via het internet modem naar het interne medianetwerk een opdracht naar de DVB-C streamers welke vervolgens de content weer via het DVB-C netwerk naar de ontvanger streamen.
 
Ik kan van alle diensten gebruik maken ook de apps on demand en ITV zonder internet verbinding en netwerk aansluiting over de gewone coax
En in het infoscherm van de box wordt gesproken over een docsis video modem een docsis internetmodem.
Zoals bij alle boxen bij UPC werkt alles direct over de TV aansluiting met docsis circuit en staat helemaal los van netwerk en internetaansluiting dit in tegenstelling van b.v KPN.
Het werkt over de TV retour en niet over internet dat is een apart circuit.
De horizon is een complete UPC doos met daarbij een apart internet en telefonie gedeelte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en over die coax verbinding wordt een docsis verbinding gemaakt vanuit het modem. Dat docsis circuit staat niet los van het netwerk en internet aansluiting. DVB-C ofwel TV kent geen retour. Dat is one way communicatie. Die retour zit hem juist in het docsis gedeelte van het internet modem. De bootfile bepaald wat het modem doet. Alleen ITV, ITV en internet of triple-play. Alle UPC boxxen maken gebruik van docsis voor het retour signaal. Horizon kent echter een DVB-C decoder en een EuroDocsis 3.0 modem en deze werken los van elkaar maar maken intern een data verbinding. De decoder heeft het docsis gedeelte nodig om goed te functioneren. Andersom maakt het niet uit.

Waar haal jij die kennis vandaan dat TV signaal een retour kent? DVB-C signaal is iets geheel anders dan een ip verbinding welke over docsis loopt en die nodig is om te communiceren met de buitenwereld.
 
Nu ben je veel duidelijker hoe het functioneert en voor mij veel begrijpelijker.
In eerste instantie dacht ik dat je bedoelde communiceren via de eigen internetlijn maar nu begrijp ik dat je bedoelt over een door de box opgezette directe docsis verbinding met Ziggo dat ook functioneert zonder internet van ziggo via de TV aansluiting.
Sorry voor het door mij veroorzaakte misverstand en ik heb weer wat geleerd
Nu is me ook duidelijk dat via de retour een onafhankelijke internet verbinding wordt gemaakt ook als je geen internet van Ziggo hebt en hardware kan worden gedeeld en toch onafhankelijk kan functioneren.
In mijn oude philips box zat ook een docsis modem voor datatransmissie in verband Interactieve transmissie en ik ging er vanuit dat in de horizon er een bijgekomen was voor internet.

Ik ging te veel uit van de gedachte dat je communicatie via de gewone internetverbinding bedoelde zoals bij KPN.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg het werkelijk om geen enkele manier voor elkaar mijn Ziggo Horizon Box (Samsung uitvoering) terug te zetten naar de fabrieksinstelling.
Zelfs via de Horizon box moet ik tot twee maal aangegeven dat ik het zeker weet dat de gemaakte opname op het apparaat gewist worden.
Vervolgens start de procedure om het apparaat naar de fabrieksinstelling terug te zetten en na ongeveer 15 minuten is hij gereed.
En wat zie ik...
Alles staat nog het zelfde ingesteld (dat wilde ik juist niet) en zelfs die opnamen staat er ook nog op.
Ik ben gewoon in de maling genomen door het apparaat. Wel 10 keer op verschillende manieren geprobeerd, niks lukt.
Inloggen lukt helemaal niet !!! Niet via gwlogin in of via het ip adres -1 of met een draadje... NIKS helpt.
Maar ik zie wel in me router dat hij ruim 30 ip adressen in gebruik heeft en dat het apparaat online is.
Maar gewoon zie ik hem niet in mijn netwerk.

Wie o wie helpt me.
Klantenservice van Ziggo wil niet helpen omdat ze dit niet ondersteunen want hij is bedoeld voor tv kijken en dat werkt.
Ik kan wel een commercieel bedrijf bellen maar dan moet ik alles zelf betalen en dat zal niet weinig zijn.

ben benieuwd.

Nu wil ik maar 1 ding.
De box gewoon naar fabrieksinstelling zodat ik weer gewoon kan inloggen en alles goed kan instellen

Deze manier ook al geprobeerd
https://community.ziggo.nl/beeld-geluid-54/harde-reset-horizon-box-3364
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan